Menu
Your Cart

100 zł rabatu na pierwszy zakup Zarejestruj się.

Epos ES-14N

Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
SPRZĘT DOSTĘPNY DO ODSŁUCHU CENA ZA SZTUKĘ
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Epos ES-14N
Ten produkt zostanie wysłany za darmo!
Wszystkie produkty zakupione w naszym sklepie których suma wynosi więcej niż 500 zł, zostaną wysłane za darmo.
8.950,00zł
Netto: 7.276,42zł
  • Stan: Dostępne
  • Model: ES-14N
Wyświetleń: 1538

Dostępne opcje

Oblicz ratę

EPOS ES-14N - Kolumna podstawkowa

 

    Powrót do przyszłości

    Ponowne uruchomienie EPOS-a mogło oznaczać jedynie odtworzenie najsłynniejszego modelu - ES-14. Był to 2-drożny głośnik w dość dużej obudowie i klasycznie wyglądającej obudowie, do zastosowania na dedykowanej podstawce. Konstrukcja powinna być klasyczna, nie lifestylowa, robiąca tylko rzeczy, które pomagają w uzyskaniu dźwięku i jak najbardziej prosta.

    Analiza starej konstrukcji była ciekawa. Zastosowano w niej 7" głośnik niskotonowy z polipropylenową membraną i cewką podwieszaną z ogromnym magnesem, ale wieloma warstwami uzwojenia VC, aby cała cewka była ciężka, co miało na celu uzyskanie swoistego roll-offu w krzywej odpowiedzi głośnika niskotonowego. Rozmiar głośnika niskotonowego nie był zgodny z żadnym standardem - za duży na 6,5", ale za mały na 8". Ale to był sprytny wybór, ponieważ można było uzyskać więcej napędu przy niższych częstotliwościach, bardziej jak z 8" i charakter środka pasma bliższy 6,5".

     

     

    Obudowa i zastosowane technologie w EPOS ES14N

    Sama obudowa wykorzystuje mniej więcej taką samą głośność jak oryginalny ES-14. Nie jest to wielkim zaskoczeniem, ponieważ głośność obudowy jest wynikiem konfiguracji przetworników i zdefiniowanego pasma przenoszenia głośnika. Inny jest jednak kształt obudowy.

    Przednia ścianka jest pochylona do tyłu, aby wyrównać czas pracy głośnika niskotonowego i wysokotonowego, a także aby wspomóc tryb fali stojącej pomiędzy frontem a tyłem. Ponieważ jest to system typu reflex, potrzebny jest oczywiście port. Znajduje się on z tyłu obudowy, a cały kształt portu został dobrany tak, aby zminimalizować szumy związane z przepływem powietrza. W celu skompensowania rezonansu otwartej tuby portu, dodano kilka otworów w środku portu. Aby uniknąć utraty niskiego dołu, otwory te zostały pokryte miękkim materiałem, dostrojonym tak, aby tylko zabić niepożądane rezonanse portu.

    Obudowa wykorzystuje dwuwarstwową konstrukcję MDF, sklejoną najnowszą generacją kleju tłumiącego. Ta najnowsza generacja jest bardziej spójna w porównaniu do starszych rozwiązań i pozwala na łatwiejszą produkcję. Zastosowano dodatkowe usztywnienie, aby kontrolować tryby wibracji panelu i zmniejszyć niepożądane promieniowanie całej obudowy. Wewnętrznie potrzebna jest tylko niewielka ilość materiału tłumiącego.

    Płyta przednia jest dodatkową częścią, którą należy przykleić i przykręcić do głównej obudowy. Ma ona wokół siebie fazę 45°, aby kontrolować efekt dyfrakcji w rejonie 2000-3000Hz. Pierwsze prototypy używały kwadratowych obudów i niemożliwe było uzyskanie dobrej odpowiedzi częstotliwościowej na osi i poza nią. Zaokrąglanie rogów nie pomagało, dopiero fazowanie sprawiło, że błąd dyfrakcji był dużo mniejszy i pomagał w zrównoważeniu górnego środka pasma. Staromodny sposób, ale przydatne rozwiązanie. Głośnik dostarczany jest z przednią maskownicą, ale nie zaleca się jej używania podczas słuchania muzyki. Jest to raczej ochraniacz, gdy nie korzystamy z głośników. Sam głośnik wysokotonowy i tak jest chroniony, a membrana z PP nie jest łatwa do uszkodzenia.

    Wyrównanie skrzynki to płaskie wyrównanie 4 odry o częstotliwości strojenia 38Hz. Pasuje ono do wzmocnienia dolnego pasma w wielu pomieszczeniach odsłuchowych i pozwala na szybkie i precyzyjne oddanie dolnego pasma, gdy jest ono zastosowane w odpowiedniej pozycji w pomieszczeniu. Gniazda połączeniowe to 4mm gniazda bananowe, zamontowane na metalowej płytce. Gniazda bananowe wykorzystują bardzo mało metalu wewnątrz, aby zagwarantować najlepszy dźwięk - jest to jeden z fajnych pomysłów oryginalnego projektu i lepsze niż stosowanie bardzo drogich "High-Endowych" gniazd wiążących z małą ilością metalu, ale z wysoką ceną. Gniazda te doprowadzają sygnał ze wzmacniacza do zwrotnicy, która znajduje się na tylnym panelu głośnika.

     

     

    Przetwornik średnio-tonowy

    Cewka 36mm urządzenia była stosunkowo prostym wyborem. Wykorzystuje ona dwuwarstwowe uzwojenie z drutu miedzianego o długości 18mm na niemetalicznym nośniku TIL (TIL to mieszanka Glasfiber/Epoxy). Kształt magnesu został zoptymalizowany, przy użyciu symulacji, aby mieć najlepsze liniowe zachowanie BL i bardzo małą zmienność indukcyjności w ruchu cewki. Daje to najniższy poziom zniekształceń liniowych i zniekształceń intermodulacyjnych i wyraźnie różni się od systemu magnesów stosowanych w dawnych czasach. wariacje. Główny magnes jest typu ferrytowego, magnes kompensacji strumienia redukuje pole błądzące magnesu i ustawia właściwy BL dla rozmiaru obudowy. Neodymowy dysk na nabiegunniku sprawia, że BL jest bardziej liniowy, a metalowy korek fazowy pomaga odprowadzić ciepło z cewki. Wszystkie elementy zamontowano w bardzo mocnym, wykonanym od podstaw koszu z tworzywa sztucznego wypełnionego szkłem. Materiał został wybrany ze względu na połączenie sztywności i dobrego tłumienia.

    7" przetwornik zaprojektowany do pracy w głośniku portowym plus kompensacja dla cewki powietrznej o większej rezystancji. Wybór polipropylenu jako materiału na membranę był ustalony od początku. Polipropylen jest dobrym materiałem - bardzo spójny, może być wykonany z różnymi materiałami wypełniającymi, takimi jak MICA, a nawet może być formowany wtryskowo w celu uzyskania zabawnych kształtów lub różnic w grubości. W połączeniu z gumowym otokiem o niskim tłumieniu, dostarcza dużo dynamiki przy bardzo niskim podbarwieniu.

     

    Tweeter.

    28mm VC dla lepszej wydajności w dolnej części zakresu głośnika wysokotonowego. Sama kopułka wykonana jest ze stopu aluminium z dodatkową powłoką ceramiczną w celu zwiększenia sztywności. Wraz z materiałowym otoczeniem i ukształtowanym pierścieniem kontrolnym Mode, szczyt rezonansowy głośnika wysokotonowego wynosi około 30kHz, przesuwając go poza granicę 20kHz ludzkiego słuchu. System magnetyczny wykorzystuje magnesy ferrytowe i ulepszoną kombinację wnęk, aby zminimalizować zniekształcenia. Ferrite jest lepszym materiałem dla głośnika wysokotonowego, jeśli nie jest wymagany mały rozmiar. Oferuje on znacznie więcej "powietrza" za kopułką i otoczką oraz pozwala uniknąć kompresji i zniekształceń harmonicznych z powodu zbyt małych wnęk. Miedziana nakładka w magnesie zmniejsza zniekształcenia i zwiększa poziom przy bardzo wysokich częstotliwościach. W głośniku wysokotonowym nie zastosowano falowodu ze względów akustycznych.

    Dla ochrony kopułki dodano owalny, asymetrycznie zamontowany grill z perforowanego metalu. Ta część jest nie do wyjęcia i została wykorzystana w trakcie budowy głośnika. Masywna metalowa płyta głośnika wysokotonowego dotyka obudowy tylko w 4 punktach wokół śrub (pomysł zaczerpnięty od Roya George'a z NAIM z jego błogosławieństwem), aby ograniczyć transfer energii pomiędzy głośnikiem wysokotonowym a przegrodą obudowy. Głośnik wysokotonowy ma swoje własne zagłębienie w obudowie.

     

    Standy głośnikowe EPOS ES14N

    Aby dać głośnikowi dom, na którym można usiąść, dostępny jest dedykowany stojak. Środkowa część wykonana jest jako masywna drewniana belka, łącząca 4 warstwy drewna, sklejona tym samym klejem tłumiącym, który zastosowano wewnątrz ES14N. Górna płyta to dwuwarstwowa stalowa płyta z warstwą bitumiczną pomiędzy nimi, a dolna to gruba stalowa płyta do mocowania regulowanych kolców. Głośnik może być dostarczony bez podstawki, więc można zastosować również inne podstawki o wysokości 55 cm.

     

     

    SPECYFIKACJA TECHNICZNA:

    • Charakterystyka częstotliwościowa: 40Hz - 23kHz (-6dB) 33Hz - 25kHz (-10dB)
    • Średnia Impedancja:> 6 Ohm
    • Minimalna Impedancja: 4,3 Ohm @ 160Hz
    • Czułość: 87dB @oe2,823V / 1m
    • Zniekształcenia: 0,2% THD @ 1W
    • Częstotliwość zwrotnicy: 2700 Hz
    • Jednostka basowa: High Power 7", średnica cewki 35 mm, hybrydowy magnes ferrytowy i neodymowy, formowana wtryskowo membrana o zmiennej grubości z wypełnieniem Mica. Gumowa otoczka o niskiej histerezie.
    • Jednostka HF: 28 mm głośnik wysokotonowy z aluminiowo-ceramiczną kopułką złożoną i bez Ferrofluidu.
    • Wymiary: 491 x 250 x 385 mm (HWD)
    • Stojak: zalecana wysokość 515 mm
    • Waga: 16 kg bez stojaka
    • Wykończenie: Orzech, Biały półmat, Czarny półmat
    • Obudowa: Reflex loaded, wytłumione panele Sandwich, jednowymiarowe usztywnienia, Low Noise Port, Duo Frontpanel
    • Zaciski: Niemiecka produkcja Low Metal Mass 4 mm terminal Bananowy

    Napisz opinię

    Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły Dobry

    PONAD 32 LATA…
    1983
    Firma Epos Loudspeakers została założona w 1983 roku przez Robina Marshalla. Robin był odpowiedzialny za kultowe głośniki firmy Epos w latach 80-tych i później. „Znakiem rozpoznawczym” Robina było upewnienie się, że przetworniki są dobrze zintegrowane, dzięki czemu mógł używać prostych projektów zwrotnic. Modele z tamtych czasów były bardzo dobrze oceniane, a marka miała wielu zwolenników.

    1988
    W 1988 Epos został sprzedany Mordaunt-Short, który został kupiony przez grupę TGI PLC w 1987. Również w 1988 TGI PLC przejęło markę Creek Audio. Głośniki Epos i elektronika Creek Audio były sprzedawane równolegle na całym świecie pod kierownictwem Mordaunt-Short. W 1994 roku firma Creek Audio została odsprzedana swojemu założycielowi Mike'owi Creekowi.

    1999
    W 1999 roku grupa TGI PLC podjęła decyzję o zamknięciu działalności Epos/Mordaunt-Short. Część głośnikowa Epos została sprzedana Michaelowi Creekowi, właścicielowi i dyrektorowi zarządzającemu Creek Audio Ltd.

    2020
    W 2020 roku Creek sprzedał markę Epos Loudspeaker Karlowi-Heinzowi Finkowi, założycielowi niemieckiej firmy projektowej głośników FinkTeam, a także szefowi firmy konsultingowej zajmującej się projektowaniem akustycznym Fink Audio Consulting. Karl-Heinz zawsze interesował się filozofią projektowania Epos i wiedział, że może zaktualizować tę filozofię o bardziej nowoczesne techniki projektowania i inżynierii.

    W rozmowie z Robinem Marshallem przeprowadzonej w latach 80-tych Robin powiedział wyraźnie, że projektował kolumny w oparciu o pomysły i know-how, jakie miał w tamtym czasie – ani więcej, ani mniej. To brzmiało jak sposób Fink Audio…… próba poszerzenia granic i nie kopiowanie przeszłości.

    Realizacje/Aktualności

    Zaznaczając przycisk „Akceptuję” wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług sklepu internetowego, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego w stopce strony. Polityka prywatności zgodnie z RODO