Focal Stellia - Słuchawki nagłowne
FOCAL STELLIA to bez wątpienia lider wśród słuchawek o zamkniętej konstrukcji. Najwyższa jakość materiałów, ekskluzywne wzornictwo i niesamowite właściwości brzmieniowe składają się na model przeznaczony dla najbardziej wymagających koneserów. STELLIA to wyznacznik stylu i najlepszej jakości dźwięku, który zachwyci każdego audiofila.
FOCAL już wcześniej ustanowił swoją wysoką pozycję na rynku słuchawek. Każdy z zaprojektowanych przez tą legendarną firmę modeli prezentuje wysoką jakość, natomiast STELLIA z pewnością należy do szczytowych osiągnięć tego producenta.
To, że jest to produkt ekskluzywny widać od razu. Słuchawki zapakowane są w oklejony elegancką skórą pokrowiec, w którym znajdują się gustownie zapakowane akcesoria i stylowy futerał. Już od samego początku rzuca się w oczy stylowe francuskie wzornictwo i dbałość o najdrobniejsze szczegóły.
Za najwyższą jakość i detaliczność dźwięku odpowiadają przetworniki, w których wykorzystano berylową membranę. Beryl jest jednym z najlepszych i najdroższych możliwych materiałów wykorzystywanych w produkcji membran, dlatego stosowany jest tylko w nielicznych modelach słuchawek. Tak jak w Utopia – najwyższej, otwartej konstrukcji słuchawkowej od tego francuskiego producenta, tak w modelu STELLIIA dokładność przenoszenia wszystkich częstotliwości i niebywała dynamika spowodowana jest zastosowaniem specjalnej konstrukcji układu. Zastosowany tam kształt spłaszczonej litery M zapewnia natychmiastową reakcję membrany.
W słuchawkach zamkniętych bardzo ważnym czynnikiem jest dobry układ odprowadzania basu, tak, by niskie częstotliwości nie zdominowały całego brzmienia. FOCAL uzyskał niebywałą precyzję w reprodukcji basów dzięki zastosowaniu otworów stratnych, które zapewnią im wyjątkową koherencję i sprężystość.
STELLIA cechuje się brzmieniem o doskonałych proporcjach. Dźwięk jest spójny i subtelny. Bas jest silny i precyzyjny, a mimo tego nie dominuje, średnica jest subtelna i dobrze połączona z basem. Wysokie tony dodają oddechu i nie są przy tym ostre i agresywne.
Słychać, że jest to bardzo zrównoważone brzmienie o dobrych proporcjach, które uwydatni wszystkie szczegóły i subtelności odtwarzanych nagrań. Scena dźwiękowa jest oszałamiająca, słuchając muzyki zostajemy przeniesieni prosto do studia – muzyka otacza nas z każdej strony, zarówno z przodu jak i z tyłu.
Jest to zaskoczenie, bo konstrukcje zamknięte zazwyczaj nie odznaczają się aż taką szerokością grania.
Zapewnienie maksymalnego komfortu użytkowania jest równie ważnym aspektem wpływającym na użytkowanie słuchawek co barwa dźwięku. Pomimo niemałej wagi słuchawki leżą komfortowo i nawet po wielogodzinnym odsłuch nie ma się wrażenia „zmęczonych uszu”.
Dzięki kształtowi muszli i wykończeniu zamszem wszystkich elementów styku słuchawek z głową udaje się uniknąć efektu „ciśnięcia” i zapewnić przyjemne wrażenia podczas długotrwałego słuchania. Sama muszla jest wykonana z ażurowej konstrukcji, która sprawia że niwelowany jest efekt „grzania się”. Poduszki wykonane są z naturalnej skóry, która zapewnia wysoką szczelność akustyczną.
Do słuchawek dołączone jest gustowne etui o kardioidalnym kształcie. Zostało ono obszyte tkaniną a zapinane jest zamkiem błyskawicznym. Dzięki niemu słuchawki zawsze będą bezpieczne od kurzu i odporne na uszkodzenia mechaniczne zarówno w warunkach domowych jak i w podróży.
Producent zadbał o najdrobniejsze szczegóły, ponieważ w zestawie otrzymasz aż trzy różne przewody. Do słuchawek dołączony jest krótki przewód 1,2m zakończony wtykiem 3,5mm (minijack), który doskonale sprawdzi się do połączeń z przenośnymi odtwarzaczami. Przewód 3m, zakończony wtykiem 1/4” (jack) oraz zbalansowany przewód zakończony gniazdem XLR doskonale nadadzą się do połączenia słuchawek ze sprzętem wysokiej klasy, tak by zapewnic najlepszą jakość dźwięku. Wszystkie przewody wykończone są bawełnianym oplotem i cechują się doskonałym wykonaniem.
Słuchawki FOCAL STELLA wynikają z wieloletniego doświadczenia w produkcji i wyboru najlepszych materiałów. Ich oryginalny i bardzo elegancki design sprawi, że się będą świetnie prezentowały w naszym stanowisku odsłuchowym, a brzmienie dostarczy przyjemności słuchania na długie godziny.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
- Głośniki :
- 15/8 "(40 mm) Pure Beryllium„ M ”kopuła w kształcie
- Odpowiedź częstotliwości (+/- 3DB) :
5 Hz – 23 kHz - Wskaźnik zniekształceń harmonicznych : 0,1 % @ 1KHz / 100 dB SPL
- Impedancja : 35 Ω
- Maksymalny poziom SPL (szczyt@1m) :
106 dB SPL - Waga : 435 g
- Dostarczone pudełko : Tak
- Przenoszenie głębokości sprawy : 120 mm
- Przenoszenie wysokości obudowy : 250 mm
- Nosząc szerokość obudowy : 240 mm
- Dostarczone kable :
• Kabel 1 x 4 stóp (1,2 m) gniazda 1/8 "(3,5 mm)
• 4-pin xlr kabel 1 x 10 stóp (3M)
• 1 x JACK Adapter 1/8 "(3,5 mm) żeński - 1/4" (6,35 mm) męski
CZTERY DEKADY PASJI - FRANCUSKA OPOWIEŚĆ
Wszystko zaczęło się w 1979 roku w Saint-Étienne, kiedy talent firmy Focal narodził się w warsztacie małego rodzinnego przedsiębiorstwa specjalizującego się w mechanice precyzyjnej. Wtedy tylko dwóch ludzi pracowało przy produkcji przetworników głośnikowych, z których jednym był założyciel Jacques Mahul. Kreacje tego entuzjasty Hi-Fi i fana Pink Floyd miały wkrótce uwieść melomanów i audiofilów na całym świecie.
Marka Focal skomercjalizowała przetworniki głośnikowe dla producentów głośników. Druga marka, JM-lab, specjalizowała się w głośnikach Hi-Fi. Okrętem flagowym pierwszej serii głośników był model DB 13. Wyposażony w przetwornik z podwójną cewką, zrewolucjonizował świat małych głośników podstawkowych, dostarczając wydajność porównywalną z wydajnością znacznie większych modeli głośników.
Wkrótce firma odniosła duży sukces i zaczęła rozwijać swoją działalność w dziedzinie głośników klasycznych oraz high-endowych zestawów głośnikowych.
DYWERSYFIKACJA
Jacques Mahul, entuzjasta klasycznych samochodów, chciał spełnić swoje marzenie z dzieciństwa: godzinami jeździć przy dobrej muzyce. Tak narodziły się pierwsze zestawy car audio składające się z głośników i wzmacniaczy. Dział Car Audio powstał w 1989 roku i szybko stał się liderem w swoim sektorze.
JAKOŚĆ REFERENCYJNA ZNANA NA CAŁYM ŚWIECIE
Rok 1995 był punktem zwrotnym w historii firmy dzięki wyjątkowemu, luksusowemu głośnikowi Utopia. Ambicją tego głośnika było przesunięcie granic akustyki i posłużenie jako punkt odniesienia dla przyszłych generacji głośników. To, co miało być tylko wyzwaniem technologicznym, okazało się produktem komercyjnym, chwalonym przez międzynarodową prasę. Od tego momentu Grande Utopia stała się światowym produktem referencyjnym w świecie akustyki. Ten wyczyn został powtórzony w 2002 roku z Utopia Be i ponownie, 6 lat później, z Utopia III.
Charakterystyczny styl firmy Focal i jej sygnatura dźwiękowa odbiły się echem na całym świecie dzięki produktom sprzedawanym przez obie marki, Focal i JM-lab.
W Focal postawiliśmy sobie za zadanie konstruowanie sprzętu nagłaśniającego będącego uhonorowaniem muzyki tworzonej przez artystę i otwierającego przed Tobą zupełnie nowy wymiar doświadczeń akustycznych podczas jej słuchania. Chcemy z najwyższą precyzją i klarownością ujawniać najsubtelniejsze niuanse utworu. W tym celu przesuwamy granice ustanowione przez dotychczasową technologię i wykraczamy poza tradycyjne ramy myślenia, przyjmując całkowicie odmienny punkt widzenia. Odkryjesz nowych pokładów emocji.
WYBÓR DESIGNU
Na początku XXI wieku marka nie wahała się dodać kolejnego elementu do swojego kreatywnego podejścia. Estetyka designu industrialnego uzupełniła zawartość technologiczną bez uszczerbku dla jakości dźwięku. Marka kontynuuje współpracę z Simonem Matthewsem, dyrektorem ds. Designu w Focal, a także z paryską agencją projektową Pineau & Le Porcher, która pracuje nad wieloma naszymi produktami. Marka podejmuje współpracę z paryską agencją Pineau & Le Porcher, która będzie sygnować wiele produktów.
WYPRODUKOWANO WE FRANCJI
Marka Focal od zawsze dba o kontrolę procesów i stan wiedzy, skupiając je w Saint-Étienne, swoim rodzinnym mieście. „Made in France” to ideologia firmy Focal, która była idealnym rozwiązaniem do przegrupowania koncepcji, rozwoju i produkcji jej wysokiej klasy produktów w jednym wyjątkowym miejscu.
EWOLUCJA MARKI
W 2002 roku marka Focal wkroczyła w inny świat muzyki: monitorów studyjnych. Powstał dział Focal Professional, oferujący szereg głośników monitorujących do studiów nagraniowych. Nie minęło wiele czasu, zanim i one zostały docenione przez profesjonalistów i inżynierów dźwięku.
Rok 2002 przyniósł koniec marki JM-lab. Odtąd każdy produkt będzie nosił nazwę Focal. Marka uosabia prestiż i jakość wykonania przetworników i głośników Made in France.
MIĘDZYNARODOWY WZROST
Focal zbliża się do brytyjskiej firmy Naim Audio, co prowadzi do fuzji w 2011 roku. Trzy lata później, w 2014 roku, powstaje firma Vervent Audio Group. Grupa zajmuje pozycję europejskiego lidera w dziedzinie dźwięku wysokiej klasy. W 2015 roku obroty wyniosły 82 mln EUR, a w 2021 osiągnęły 118 mln EUR.
Fuzję Focal i Naim przeprowadzono na bazie wspólnej pasji do wysokiej wierności dźwięku i wyraźnej komplementarności. Od 2011 roku obie marki działają ramię w ramię, oferując wyjątkowe systemy audio na swoich terytoriach (Francja i Wielka Brytania) oraz na rynku międzynarodowym.
W 2022 roku liczba międzynarodowych dystrybutorów Focal i Naim sięga już 10 tysięcy, a marki otwierają salony Focal Powered by Naim na całym świecie i rozwijają doskonale uzupełniające się produkty pozwalające tworzyć kompletne systemy.
PIERWSZA PARA SŁUCHAWEK
Po domowym, samochodowym i studyjnym sprzęcie audio, Focal kontynuował wprowadzanie innowacji i wkraczał na nowe obszary. Oprócz głośników multimedialnych, wpisując się w nowe trendy w słuchaniu muzyki, firma dołożyła do czapki jeszcze jedno pióro. Dźwięk Focal zyskał na mobilności wraz z wprowadzeniem na rynek w 2012 roku pierwszych słuchawek Hi-Fi firmy Focal, Spirit One. Po 4 latach obecności firmy w tej branży w 2016 roku weszły na rynek wyjątkowe słuchawki Utopia. W kolejnych latach wprowadzono modele Stellia, Clear Mg i Celestee, czyli wielokrotnie nagradzane otwarte i zamknięte słuchawki Hi-Fi.
DEKLARACJA EMOCJI
Oferować najpiękniejszą harmonię wielbicielom muzyki i najlepsze doznania entuzjastom dźwięku – to cel marki Focal od ponad 40 lat.
Kolekcje Focal, łącząc wydajność i design, wzbudzają emocje poprzez najwyższą jakość odsłuchu. I to wszędzie: w domu dzięki kolumnom i głośnikom do zabudowy, systemom kina domowego i słuchawkom otwartym; w drodze dzięki zestawom samochodowym; w podróży dzięki zamkniętym słuchawkom; w studiu dzięki monitorom dla profesjonalistów; a nawet na wodzie dzięki rozwiązaniom dla jachtów.
FOCAL POWERED BY NAIM
Wraz z 10 tysiącami dystrybutorów na całym świecie, Focal i Naim piszą nową kartę swojej historii w 2019 roku, otwierając pierwsze salony Focal Powered by Naim w Seulu (Korea Południowa) i Lyonie (Francja). Te przestrzenie marki – nowoczesne, koncepcyjne i całkowicie zorientowane na wymianę doświadczeń – stanowią jedyną w swoim rodzaju ekspozycję kolekcji produktów Focal i Naim.
Marki Focal i Naim starają się być blisko swoich klientów i każdemu z nich zapewniają czyste wrażenia. W 2022 roku globalna sieć Focal Powered by Naim liczy ponad 25 sklepów w Europie, Ameryce Północnej, Azji i Oceanii.
MARKA FOCAL
Focal tworzy najwyższej klasy sprzęt nagłaśniający już od 1979 roku. Trzon oferty stanowią przetworniki i kolumny głośnikowe hi-fi. Nasze podstawowe wartości, przyświecające nam niezmiennie od wielu lat, bazują na połączeniu technologii, mechaniki, najwyższej próby materiałów i doskonałego wzornictwa. Nieustannie przesuwamy granice dźwięku, aby oferować prawdziwie niepowtarzalne doświadczenia akustyczne. Celem marki Focal jest sprawienie, aby każda okazja do słuchania muzyki była przywilejem, wyrazem szacunku do niej i czynnikiem pobudzającym emocje. Łączymy innowację z tradycją, co pozwala nam udoskonalać brzmienie systemów hi-fi i obnażać prawdziwe piękno muzyki. Zamierzamy otworzyć bramę do świata nowych emocji, dając Ci możliwość doświadczania przyjemności w jej najczystszej postaci.