Dostępne opcje
GoldenEar Technology - T66 - Kolumna podłogowa z aktywną sekcją basową
T66 to pierwszy model z nowej serii GoldenEar - T Series. Choć posiada kilka znaczących udoskonaleń i sprawdzonych koncepcji projektowych, T66 jest niezaprzeczalnie głośnikiem GoldenEar, który przedkłada piękny dźwięk i muzykę ponad wszystko.
Zestaw nawiązuje do uznanej przez krytyków serii Triton: wysoki, smukły profil, wewnętrzny wzmacniacz subwoofera sterowany przez DSP oraz przetworniki składające się z głośnika wysokotonowego GoldenEar High-Velocity Folded Ribbon AMT, głośników średnio-niskotonowych z odlewanym koszem, membran pasywnych i zasilanej sekcji sub-niskotonowej o powiększonym skoku membrany.
Kilka ważnych kosmetycznych i dźwiękowych udoskonaleń odróżnia nowe T66 od poprzednich głośników GoldenEar. Obejmują one ulepszoną konstrukcję zwrotnicy, wysokiej jakości okablowanie wewnętrzne, nową metalową podstawę i maskownicę, a także, oprócz błyszczącego lakieru fortepianowego GoldenEar, żywe czerwone wykończenie obudowy.
Wysokiej jakości złącza głośnikowe - teraz z biwiringiem
Dwie pary zacisków umożliwiają biwiring i wykonane są z ulepszonych materiałów, które mininalizują wszelkie zniekształcenia. Zestaw zawiera pozłacane zworki Bare Naked firmy AudioQuest.
Wysokiej jakości przetworniki średnio-niskotonowe
Przetworniki średnio-niskotonowe GoldenEar z odlewanym koszem są wyposażone w ulepszony zespół cewek minimalizujący zniekształcenia i wykorzystują wtyki fazowe Multi-Vaned zapewniające doskonałą reakcję poza osią.
Podstawa z aluminium
Solidna, regulowana podstawa z odlewu aluminiowego wyposażona jest również w aluminiowe nóżki do montażu na podłogach z płytek lub drewna. Opcjonalne kolce są wkręcane w dolną część nóżek, aby zminimalizować straty energii i jeszcze bardziej zoptymalizować wydajność dźwiękową.
Solidna i wydajna elektronika w sekcji aktywnego basu
Elektronika inspirowana subwooferem SuperSub z ulepszonym układem PCB i procesorem DSP Analog Devices zapewnia bardziej równomierne, rozszerzone pasmo przenoszenia dla uzyskania czystszego, głębszego basu przy niższych zniekształceniach.
Basowe membrany bierne
Zapewniają rozszerzoną charakterystykę basów, ulepszony wpływ niskich częstotliwości i minimalne zniekształcenia - w przeciwieństwie do tradycyjnych konstrukcji bass-reflex, gdzie występują zniekształcenia kompresji powietrza u wylotu otworów.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
Przetworniki: | Jeden referencyjny przetwornik wysokotonowy, wstęgowy AMT Dwa 4,5-calowe przetworniki średnio-niskotonowe z odlewanym koszem Dwa 5"x9" prostokątne głośniki niskotonowe o długim skoku membrany Dwie 8"x12" niskotonowe membrany bierne |
Powierzchnia membran pasywnych: | 344,3 cm2 |
Skuteczność: | 91 dB 1W/1m, 4Ω (2.83V/1M) |
Odpowiedź częstotliwościowa: | od 29 Hz do 25 kHz (-6dB w osi 29 Hz, bezechowa odpowiedź basów) |
Impedancja nominalna: | 4Ω |
Rekomendowana moc wzmacniacza: | 20-500 Wpc |
Moc wzmacniacza sekcji basowej: | 1000W /500W RMS, kontrolowany poprzez DSP |
Wymiary: | Kolumna: 19,1 cm szer. x 37,6 cm gł. x 124,1 cm wys. (z podstawą, bez kolców) Podstawa: 30 cm szer. x 43,2 cm gł. |
Waga: | 27,2 kg |
GoldenEar - pasja dźwiękowej doskonałości
Założyciele amerykańskiej firmy GoldenEar oraz zespół ich inżynierów, posiadają olbrzymie doświadczenie. Stworzyli bądź pomogli w stworzeniu wielu najlepiej brzmiących i najlepiej sprzedających się głośników na świecie. Grupa tych doświadczonych osób połączyła się w 2010 roku, aby tworzyć najdoskonalsze głośniki, jakie kiedykolwiek skonstruowano . Twórcom firmy przyświecał cel zaprojektowania produktów doskonałych ale za przystępne pieniądze. Ten cel się spełnił, bowiem głośniki GoldenEar są porównywane w wielu recenzjach do konstrukcji nawet 10-cio krotnie droższych.
Firmę nazwano GoldenEar Technology „Złote Ucho”, ponieważ w przemyśle audio tym mianem określa się osobę, która słyszy wyjątkowo dobrze. Wszyscy w GoldenEar słyszą doskonale i dlatego też, zarówno w kręgach producentów audio jak i prasie branżowej, zespół był wielokrotnie chwalony za swoje „złote uszy” i sukcesy w dziedzinie konstruowania kolumn głośnikowych, które osiągnął dzięki niezwykłemu talentowi swoich inżynierów. Firma założona przez Sandy Gross’a i Dona Givogue, mieści się w Owing Mills w stanie Maryland w USA.
Brzmienie GoldenEar
Idealny komponent audio nie powinien mieć żadnego własnego brzmienia. Niestety, w realnym świecie każdy DAC, wzmacniacz, gramofon a zwłaszcza głośnik, mikrofon i wkładka ma własny charakter soniczny.
Aby osiągnąć wyrafinowane i "zrównoważone brzmienie" trzeba świadomie uwzględniać efekt każdej decyzji podjętej na etapie projektowania urządzeń audio oraz wyboru stosowanych do ich budowy elementów a następnie połączyć wszystkie te małe niedoskonałości w jedną całość osiągającą założone brzmienie. Taki cel stawia sobie przynajmniej firma GoldenEar.
Mówiąc o strojeniu kolumn, każdy projektant ma na myśli coś innego. Monitory studyjne mają, na przykład, przez nadmierną detaliczność podkreślać potencjalne błędy produkcji. Inne kolumny mają swym brzmieniem przyciągać uwagę podczas krótkich sesji odsłuchowych w salonach audio.
Prawdziwa różnica między komponentami przeciętnymi a doskonałymi leży w intencjach ich projektantów oraz ich umiejętnościach w radzeniu sobie z nieuniknionymi problemami. Kompleksowe strojenie nie polega tylko na redukowaniu niedoskonałości, ale raczej na koordynowaniu ich w celu osiągnięcia ekstremalnie niskiego poziomu zniekształceń i osiągnięciu brzmienia pozbawionego wyraźnych cech własnych wybijających się na pierwszy plan. Taki jest wspólny cel projektu wszystkich kolumn GoldenEar.