







INNE PRODUKTY TEGO PRODUCENTA
GoldenEar Technology - Triton Seven - Kolumna podłogowa.
Nowy głośnik Triton Seven stanowi wcielenie technologii wykorzystanej w wyższych, wcześniej już nagradzanych modelach serii Triton, jednak jego zaletą są bardziej kompaktowe rozmiary oraz przystępniejsza cena. Produkty GoldenEar z serii Triton wyznaczyły nowe światowe standardy w dziedzinie funkcjonowania i wartości kolumn głośnikowych. Triton Seven jest następnym głośnikiem kontynuującym doniosłe tradycje firmy. Pomimo, że jest to pierwszy głośnik z serii Triton, w którym nie wykorzystano technologii wbudowanego subwoofera, to i tak jest on w stanie wyprodukować wyjątkowo głęboki i potężny bas, dzięki połączeniu zaawansowanej technologii przetworników z wysokiej klasy – opracowanymi na przestrzeni lat – rozwiązaniami, zapewniającymi doładowanie częstotliwości niskiego zakresu.
„Zapomnijcie o konstrukcjach za 60 tyś. dolarów – bierzcie GoldenEar Triton Seven – ten głośnik kompletnie je przebija”
-- Caleb Denison, Digital Trends
Unikalny kształt obudowy nowej „Siódemki” jest zarówno podyktowany wyznacznikami akustycznymi, jak i wyjątkowo atrakcyjny dla oka. Nadające unikalny styl odchylenie całej kolumny do tyłu, w połączeniu z zaawansowaną konstrukcją zwrotnicy, zapewnia precyzyjne dostrojenie kierunkowości przetworników, dzięki czemu wysyłają one zwartą falę dźwiękową w kierunku poziomu, na którym znajduje się ucho słuchacza. Jednocześnie przednia i tylna część obudowy pozostają względem siebie w ustawieniu asymetrycznym, co zapewnia lepszą kontrolę wewnętrznych fal stojących. To asymetryczne ustawienie oraz skośnie ścięta górna część obudowy, oczywiście, nie tylko skutkują korzyściami akustycznymi, ale również znakomicie się prezentują. Precyzyjna i całkowicie oderwana od obudowy głośnika charakterystyka obrazowania dźwięku kolumn Triton Seven, jest jeszcze bardziej pogłębiona poprzez zastosowanie wąskiego frontu obudowy oraz bezdyfrakcyjnej osłony grilla, wykonanej z tkaniny zapewniającej dodatkowe wytłumienie obudowy. Pięknie wyprofilowana podstawa kolumny, w czarnym kolorze piano-gloss, również wyraźnie wpływa na stabilność dynamiczną konstrukcji Triton Seven.
Tak samo, jak w większym modelu – Triton Two – w modelu Seven wykorzystano układ D’Appolito, gdzie przetworniki nisko-średniotonowe ustawione są nad i pod przetwornikiem wysokotonowym, którym jest uznany już głośnik wstęgowy typu HVFR™(High Velocity Folded Ribbon Driver), montowany wcześniej również w modelach Triton Two i Three. Głośnik wstęgowy HVFR™ tworzy falę dźwiękową sprężając powietrze, a nie, jak konstrukcje tradycyjne – wypychając i zasysając jego strumień – co zapewnia znacznie lepsze dopasowanie do impedancji powietrza otaczającego głośnik. Dzięki temu uzyskujemy znakomite rozciągnięcie tonów wysokich, połączone z jedwabiście gładkim, nie męczącym charakterem, co zapewnia unikalną charakterystykę pracy. Odlewy koszy głośników nisko-średniotonowych o średnicy 5,25", które przypominają nieco wyglądem pajęcze odnóża, zostały wykonane w kanadyjskim oddziale firmy, mieszczącym się w miejscowości Arnprior. Projekt uwzględnia wyjątkowo dużą głębokość cewki głośnika, co zapewnia znakomitą rozpiętość dynamiki i nieprzeciętny poziom przetwarzania niskich tonów.
Dodatkowo, precyzyjnie wyprofilowana membrana głośnika, wykonana ze specjalnej masy polipropylenowej oraz unikalna technologia klejenia wierzchołkowego, skutkuje uzyskaniem znakomitej czystości i charakterystycznym dla dźwięku high-definition poczuciem obecności średniego zakresu tonalnego. Tak, jak jego dwóch większych braci, głośnik Triton Seven wykorzystuje zamontowane po obu stronach, tuż nad poziomem podłogi, głośniki niskotonowe, co zapewnia optymalne dopasowanie niskiego zakresu do otoczenia. Dźwięk wysokiej rozdzielczości uzyskany z kolumn Triton Seven, będzie stanowił doskonałe rozwiązanie w przypadku wysokiej klasy systemów dwukanałowych, jak również w przypadku najlepszych jakościowo wielokanałowych systemów muzycznych i systemów kina domowego. Tak, jak w przypadku wszystkich głośników GoldenEar, prace rozwojowe były prowadzone w laboratorium badawczym zlokalizowanym w Armprior w Kanadzie, wyposażonym w pełnowymiarową komorę bezechową, stanowiącą dokładną kopię pomieszczenia, jakie znajduje się w NRC (Państwowym Komitecie Badań Naukowych) w Ottawie. Dzięki tej technologii możliwe było przeprowadzenie wyczerpujących, krytycznych odsłuchów.
Dane Techniczne Produktu:
Przetworniki:
- Dwa przetworniki nisko/średniotonowe, 5-1/4˝
- Dwa płaskie radiatory niskotonowe, 8˝
- Wstęgowy przetwornik wysokotonowy typu HVFR™
Zalecana Moc Wzmacniacza: 10-300 W
Sprawność: 89 dB
Pasmo Przenoszenia: 29-35 kHz
Impedancja: 8 ohm
Wymiary (przy zainstalowanej podstawie, bez kolców): 14,6cm (5-3/4˝) W (przód) x 18,4cm (7-1/4˝ ) W (tył) x 27,9cm (11˝) D x 101cm (39-3/4˝) H
Waga: 14,5 kg netto
GoldenEar - pasja dźwiękowej doskonałości
Założyciele amerykańskiej firmy GoldenEar oraz zespół ich inżynierów, posiadają olbrzymie doświadczenie. Stworzyli bądź pomogli w stworzeniu wielu najlepiej brzmiących i najlepiej sprzedających się głośników na świecie. Grupa tych doświadczonych osób połączyła się w 2010 roku, aby tworzyć najdoskonalsze głośniki, jakie kiedykolwiek skonstruowano . Twórcom firmy przyświecał cel zaprojektowania produktów doskonałych ale za przystępne pieniądze. Ten cel się spełnił, bowiem głośniki GoldenEar są porównywane w wielu recenzjach do konstrukcji nawet 10-cio krotnie droższych.
Firmę nazwano GoldenEar Technology „Złote Ucho”, ponieważ w przemyśle audio tym mianem określa się osobę, która słyszy wyjątkowo dobrze. Wszyscy w GoldenEar słyszą doskonale i dlatego też, zarówno w kręgach producentów audio jak i prasie branżowej, zespół był wielokrotnie chwalony za swoje „złote uszy” i sukcesy w dziedzinie konstruowania kolumn głośnikowych, które osiągnął dzięki niezwykłemu talentowi swoich inżynierów. Firma założona przez Sandy Gross’a i Dona Givogue, mieści się w Owing Mills w stanie Maryland w USA.
Brzmienie GoldenEar
Idealny komponent audio nie powinien mieć żadnego własnego brzmienia. Niestety, w realnym świecie każdy DAC, wzmacniacz, gramofon a zwłaszcza głośnik, mikrofon i wkładka ma własny charakter soniczny.
Aby osiągnąć wyrafinowane i "zrównoważone brzmienie" trzeba świadomie uwzględniać efekt każdej decyzji podjętej na etapie projektowania urządzeń audio oraz wyboru stosowanych do ich budowy elementów a następnie połączyć wszystkie te małe niedoskonałości w jedną całość osiągającą założone brzmienie. Taki cel stawia sobie przynajmniej firma GoldenEar.
Mówiąc o strojeniu kolumn, każdy projektant ma na myśli coś innego. Monitory studyjne mają, na przykład, przez nadmierną detaliczność podkreślać potencjalne błędy produkcji. Inne kolumny mają swym brzmieniem przyciągać uwagę podczas krótkich sesji odsłuchowych w salonach audio.
Prawdziwa różnica między komponentami przeciętnymi a doskonałymi leży w intencjach ich projektantów oraz ich umiejętnościach w radzeniu sobie z nieuniknionymi problemami. Kompleksowe strojenie nie polega tylko na redukowaniu niedoskonałości, ale raczej na koordynowaniu ich w celu osiągnięcia ekstremalnie niskiego poziomu zniekształceń i osiągnięciu brzmienia pozbawionego wyraźnych cech własnych wybijających się na pierwszy plan. Taki jest wspólny cel projektu wszystkich kolumn GoldenEar.