- Stan: Dostępne
- Model: Motive SX2 EX-DEMO
- Najniższa cena sprzed 30 dni przed obniżką: 10 490 zł / para (5 245 zł / sztuka)
Neat Motive SX2 EX-DEMO - Kolumny podłogowe
CENA KATALOGOWA - 10 490 zł / para
Kolor: Dąb naturalny
Kolumny pochodzą z naszej salonowej ekspozycji.
Sprzedawane są jako nowe, na pełnej gwarancji producenta (2 lata).
Kolumny są w idealnym stanie technicznym, wizualne wady opisane są poniżej:
Kolumna 1:
- Małe ubicie na prawej przedniej krawędzi (fot. 5)
- Małe ubicie na lewej tylnej krawędzi (fot. 6)
Kolumna 2:
- Brak wad wizualnych
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
- Konstrukcja: 2-drożna
- Bass refleks: od dołu
- Impedancja: 8 Ohm
- Skuteczność: 86 dB/1 watt
- Pasmo przenoszenia: 35Hz – 30kHz
- Rekomendowana moc wzmacniacza: 25-150W
- Wymiary (WxSxG): 765/160/200mm
- Waga: 11kg/sztuka
Kolumna podłogowa Neat Motive SX2
Motive SX2 to mniejsza podłogówka z serii Motive. Mając zaledwie 76 cm wysokości potrafią wygenerować pełny dźwięk w całym paśmie. Kolumny zaskakują niesamowitym basem i pięknie otwartą średnicą. Motive SX2 pomimo niewielkich wymiarów dostarczą w pełni muzycznych wrażeń bez zabierania miejsca w salonie. Głośniki wykorzystują konfigurację dwudrożną, z przetwornikiem nisko / średniotonowym i wysokotonowym działającymi w oddzielnych przestrzeniach.
Port bass-reflex jest zamontowany na dolnym panelu obudowy i jest wentylowany przez wylot w stylowo rzeźbionym cokole z MDF. Głośnik wysokotonowy to nowa i zmodernizowana jednostka używana w całej serii Motive SX, wyposażona w duży ekranowany magnes oraz 25-milimetrową kopułkę z odwróconego anodyzowanego aluminium. Ten typ głośnika wysokotonowego jest zwykle spotykany tylko w droższych głośnikach high-end i dlatego jest wyjątkowym dodatkiem w konstrukcji Motive SX.
W modelu zastosowano przetwornik główny ze stożkiem z papieru poddanego obróbce o średnicy 134 mm i głośnik wysokotonowy SXT firmy Neat. Jednostka główna o średnicy 134 mm zapewnia doskonałe połączenie szybkości, artykulacji i rozszerzenia basów. Głośnik wysokotonowy SXT jest rozwinięciem oryginalnego głośnika wysokotonowego NMT firmy Neat, który został stworzony specjalnie dla serii Motive. Zapewnia wysoce analityczną wydajność z wyjątkową dynamiką. Jednak w przeciwieństwie do wielu urządzeń analitycznych, głośnik wysokotonowy SXT ma płynną, niejednoznaczną prezentację, która pozwala słuchaczowi cieszyć się dźwiękiem przez długi czas.
Neat Acoustics ma siedzibę w Teesdale w północnej Anglii. Założona przez Boba Surgeonera firma zajmuje się projektowaniem i produkcją głośników od 1989 roku. Jako muzyk samouk, Bob spędził większość swojego życia grając muzykę w różnych stylach, takich jak blues, rock, jazz, folk, country i bluegrass. Równoległe zainteresowanie elektroniką i tworzeniem muzyki nadal napędza jego entuzjazm dla reprodukcji nagrań muzycznych. Inni kluczowi pracownicy firmy również mają zainteresowania muzyczne jako muzycy, wykonawcy lub widzę na temat inżynierii dźwięku i nagrań muzycznych. W ciągu ostatnich 30 lat Neat Acoustics zyskało reputację dzięki konsekwentnym produktom i wysokim poziomom obsługi klienta, obecnie dostarczając głośniki do ponad 40 krajów na całym świecie.
Studio nagrań
Neat Acoustics posiada własne studio nagraniowe w którym można nagrywać na zamówienie. Profesjonalne podejście w realizacji nagrań jest też punktem odniesienia dla brzmienia głośników Neat. Pod ręką jest ogromna różnorodność instrumentów muzycznych, w tym pianino, organy strunowe, harfa, kontrabas, syntezatory oraz szeroka gama gitar elektrycznych i akustycznych oraz innych instrumentów smyczkowych. Nagrania w wysokiej rozdzielczości mogą być wykonywane i natychmiast odtwarzane w pokoju odsłuchowym. W Neat do sztuki projektowania głośników dodany jest proces słuchania wielu różnych rodzajów muzyki i pozwalanie muzyce rządzić strojeniem i brzmieniem głośnika – z wyłączeniem prawie wszystkich innych kryteriów. W świecie, w którym większość sprzętu hi-fi jest zaprojektowana tak, aby odpowiadać zestawowi powszechnie akceptowanych parametrów, podejście Neat jest bardzo odświeżające.
Filozofia
Neat wierzy, że muzyka powinna dyktować projekt głośnika, a muzyka jest ich głównym narzędziem. Wszystkie aspekty projektu są oceniane empirycznie przez ucho. Pomiary nie mogą wpływać na decyzje dotyczące wydajności głośników podczas procesu projektowania. Ten czasochłonny, iteracyjny proces może zająć miesiące, zanim projekt zostanie uznany za gotowy do wydania. Podczas sesji odsłuchowych i podczas opracowywania produktu wykorzystywana jest szeroka gama nagrań muzycznych, od nagrań 78 obr./min z początku XX wieku po najnowocześniejsze nagrania, a także nagrania wykonane przez zespół Neat na taśmie analogowej i nośnikach cyfrowych, które odbyły się we własnym studiu nagrań firmy Neat. Doświadczenie ponad 30 lat pokazuje, że to podejście konsekwentnie tworzy głośniki, które w przekonujący sposób odsłaniają serce i duszę muzyki. Ta podstawowa muzyczna spójność jest wspólna dla wszystkich modeli Neat Acoustics.
Technologia
Neat Acoustics jest gorącym zwolennikiem złożonego (izobarycznego) obciążenia basu. Ich pierwsze izobaryczne przedsięwzięcie miało miejsce w 1997 roku w postaci pasywnie napędzanego subwoofera Gravitas, który służył jako modułowa modernizacja oryginalnego głośnika Petite. System izobaryczny działa poprzez zamontowanie dodatkowego głośnika niskotonowego za tym zamontowanym na przednim panelu. Oba głośniki niskotonowe odbierają ten sam sygnał ze zwrotnicy. Komora pomiędzy tymi dwoma urządzeniami jest uszczelniona, dzięki czemu panuje w niej stałe ciśnienie, a wewnętrzny głośnik niskotonowy działa jak „hamulec” na przedni głośnik niskotonowy – i odwrotnie. Kluczową zaletą tego systemu jest to, że stożek przedniego głośnika niskotonowego jest skutecznie kontrolowany przez dwie cewki głosowe, co zapewnia bardzo kontrolowaną wydajność basów. Kolejną użyteczną zaletą jest to, że wewnętrzny głośnik niskotonowy zachowuje się tak, jakby znajdował się w obudowie o dwukrotnie większej objętości, co zwiększa rozciągnięcie basów.