-550x550w.jpg)

-80x80w.jpg)

Dostępne opcje
Neat Orkestra - Kolumna głośnikowa
Łącząc elementy z EKSTRA i prestiżowego modelu ULTIMATUM XL6, otrzymaliśmy model ORKESTRA. Jest to 2,5- drożna konstrukcja zawierająca 75-milimetrowy prawdziwy wstęgowy tweeter i trzy 170-milimetrowe główne jednostki napędowe.
Jak na głośnik pełnozakresowy, ORKESTRA zajmuje bardzo mało miejsca i można ją łatwo umieścić w niewielkich przestrzeniach. Łącząc oszałamiającą moc basów z delikatnością, zapewnia wszechstronne przedstawienie wszystkich rodzajów muzyki.
W górnej części znajduje się wstęgowy głośnik wysokotonowy i 170 milimetrowa jednostka napędowa obsługująca bas i średnie tony, działając w ten sposób jako samodzielny, dwudrożny głośnik.
Sekcja jest oddzielona od dolnej części, w której znajdują się dwie skierowane w dół 170- milimetrowe jednostki napędowe w konfiguracji izobarycznej, obsługujące tylko bardzo niskie częstotliwości, jak gdyby był to zintegrowany subwoofer.
Zwrotnica to minimalistyczny projekt, wykorzystujący filtry pierwszego i drugiego rzędu. Wszystkie elementy zwrotnicy są okablowane na stałe, z połączeniami punkt punkt, aby zmaksymalizować integralność. Komponenty zwrotnicy są najwyższej, audiofilskiej jakości i obejmują wysokonapięciowe kondensatory polipropylenowe i niskostratne cewki powietrzne. ORKESTRA jest standardowo dostarczana z jedną parą zacisków. Zaciski bi-wire/bi-amp mogą być montowane bez dodatkowych kosztów, jeśli zostało to określone w zamówieniu.
Specyfikacja
Typ obudowy: 2,5 drożna, bass reflex, sekcja basowa w układzie izobarycznym
Głośnik wysokotonowy: 75 mm głośnik wstęgowy
Głośnik nisko-średniotonowy: 1×170 mm
Głośnik niskotonowy: 2×170 mm w układzie izobarycznym
Impedancja: 8 omów
Czułość: 88 dB /1 Watt
Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 40 kHz
Zalecana moc wzmacniacza: 25 – 150W
Wymiary (wys. x szer. x gł.): 1030 x 220 x 240 mm
Waga: 25kg/sztuka
Wykończenie standardowe: Orzech Amerykański, Naturalny Dąb, Czarny Dąb, Biała satyna
Maskownica w zestawie
Neat Acoustics ma siedzibę w Teesdale w północnej Anglii. Założona przez Boba Surgeonera firma zajmuje się projektowaniem i produkcją głośników od 1989 roku. Jako muzyk samouk, Bob spędził większość swojego życia grając muzykę w różnych stylach, takich jak blues, rock, jazz, folk, country i bluegrass. Równoległe zainteresowanie elektroniką i tworzeniem muzyki nadal napędza jego entuzjazm dla reprodukcji nagrań muzycznych. Inni kluczowi pracownicy firmy również mają zainteresowania muzyczne jako muzycy, wykonawcy lub widzę na temat inżynierii dźwięku i nagrań muzycznych. W ciągu ostatnich 30 lat Neat Acoustics zyskało reputację dzięki konsekwentnym produktom i wysokim poziomom obsługi klienta, obecnie dostarczając głośniki do ponad 40 krajów na całym świecie.
Studio nagrań
Neat Acoustics posiada własne studio nagraniowe w którym można nagrywać na zamówienie. Profesjonalne podejście w realizacji nagrań jest też punktem odniesienia dla brzmienia głośników Neat. Pod ręką jest ogromna różnorodność instrumentów muzycznych, w tym pianino, organy strunowe, harfa, kontrabas, syntezatory oraz szeroka gama gitar elektrycznych i akustycznych oraz innych instrumentów smyczkowych. Nagrania w wysokiej rozdzielczości mogą być wykonywane i natychmiast odtwarzane w pokoju odsłuchowym. W Neat do sztuki projektowania głośników dodany jest proces słuchania wielu różnych rodzajów muzyki i pozwalanie muzyce rządzić strojeniem i brzmieniem głośnika – z wyłączeniem prawie wszystkich innych kryteriów. W świecie, w którym większość sprzętu hi-fi jest zaprojektowana tak, aby odpowiadać zestawowi powszechnie akceptowanych parametrów, podejście Neat jest bardzo odświeżające.
Filozofia
Neat wierzy, że muzyka powinna dyktować projekt głośnika, a muzyka jest ich głównym narzędziem. Wszystkie aspekty projektu są oceniane empirycznie przez ucho. Pomiary nie mogą wpływać na decyzje dotyczące wydajności głośników podczas procesu projektowania. Ten czasochłonny, iteracyjny proces może zająć miesiące, zanim projekt zostanie uznany za gotowy do wydania. Podczas sesji odsłuchowych i podczas opracowywania produktu wykorzystywana jest szeroka gama nagrań muzycznych, od nagrań 78 obr./min z początku XX wieku po najnowocześniejsze nagrania, a także nagrania wykonane przez zespół Neat na taśmie analogowej i nośnikach cyfrowych, które odbyły się we własnym studiu nagrań firmy Neat. Doświadczenie ponad 30 lat pokazuje, że to podejście konsekwentnie tworzy głośniki, które w przekonujący sposób odsłaniają serce i duszę muzyki. Ta podstawowa muzyczna spójność jest wspólna dla wszystkich modeli Neat Acoustics.
Technologia
Neat Acoustics jest gorącym zwolennikiem złożonego (izobarycznego) obciążenia basu. Ich pierwsze izobaryczne przedsięwzięcie miało miejsce w 1997 roku w postaci pasywnie napędzanego subwoofera Gravitas, który służył jako modułowa modernizacja oryginalnego głośnika Petite. System izobaryczny działa poprzez zamontowanie dodatkowego głośnika niskotonowego za tym zamontowanym na przednim panelu. Oba głośniki niskotonowe odbierają ten sam sygnał ze zwrotnicy. Komora pomiędzy tymi dwoma urządzeniami jest uszczelniona, dzięki czemu panuje w niej stałe ciśnienie, a wewnętrzny głośnik niskotonowy działa jak „hamulec” na przedni głośnik niskotonowy – i odwrotnie. Kluczową zaletą tego systemu jest to, że stożek przedniego głośnika niskotonowego jest skutecznie kontrolowany przez dwie cewki głosowe, co zapewnia bardzo kontrolowaną wydajność basów. Kolejną użyteczną zaletą jest to, że wewnętrzny głośnik niskotonowy zachowuje się tak, jakby znajdował się w obudowie o dwukrotnie większej objętości, co zwiększa rozciągnięcie basów.