Dostępne opcje
Neat Petite Classic - Kolumna podstawkowa
Niezwykły sukces limitowanej edycji na 30. rocznicę modelu „Petite 30” z 2021 r. doprowadził do zapotrzebowania na nową wersję modelu Petite. "Petite Classic” ma dokładnie takie same wymiary jak oryginalny Petite, z konturami oryginału, ale wykorzystuje wysublimowane jednostki napędowe z Petite 30 i nową zwrotnicę. Jak zawsze, części składowe zostały dobrane z niezwykłą starannością, aby zapewnić ten wyjątkowy dźwięk NEAT. Głośnik wysokotonowy to przetwornik Air Motion Transformer (AMT), który jest precyzyjny i dynamiczny, a bas/średniotonowy jest obsługiwany przez stożek PP wypełniony minerałami o doskonałej odpowiedzi przejściowej i wyjątkowo niskim poziomie zniekształceń. Elementy zwrotnicy składają się z niskostratnych cewek z rdzeniem powietrznym oraz wysokonapięciowych kondensatorów i rezystorów polipropylenowych. Pomimo kompaktowych rozmiarów, Petite Classic zapewnia zadziwiająco realistyczne obrazy, wyjątkową średnicę i oszałamiającą dynamikę, zachowując muzyczną spójność i esencję oryginalnego modelu Petite.
Układ basu naprzemiennego pozwoli dopasować brzmienie niskich tonów do własnych potrzeb i akustyki pomieszczenia. Wystarczy zakryć jeden lub drugi port i ocenić brzmienie, które bardziej nam odpowiada. System strojenia naprzemiennego pozwoli cieszyć się wysokiej jakości dźwiękiem w każdych warunkach.
Oryginalny Petite był pierwszym modelem, jaki firma kiedykolwiek wyprodukowała; w istocie jest to powód, dla którego North Eastern Audio Traders stało się Neat Acoustics. Wysoko ceniony Petite pozostawał w produkcji do 2016 roku, zanim Neat zmienił linię modelową. Kiedy jednak z okazji 30-lecia firmy wprowadzili do sprzedaży limitowaną wersję, popyt był tak entuzjastyczny, że projekt został podrasowany i stał się Petite Classic.
W rezultacie powstał głośnik, który jest intrygującą mieszanką starego i nowego modelu. Petite Classic jest tej samej wielkości co oryginał, co czyni go stosunkowo płytkim w porównaniu do wielu rywali. Podobnie jak w przypadku wielu głośników, które Neat wypuszczał w ostatnich latach, tak i tutaj zastosowano Air Motion Tranformer dla głośnika wysokotonowego. Jest to składana membrana, która łączy bardzo dużą powierzchnię promieniowania z niską masą, dając szeroką, ale równą dyspersję. Współpracuje on ze 150mm polimerowym przetwornikiem średnio-niskotonowym, który jest bardziej zbliżony do oryginalnych Petite, ale posiada udoskonalenia, które Neat opracował z czasem.
Petite Classic to niewielki głośnik, który jest dobrze wykonany i nie jest wybredny w kwestii umiejscowienia. Jeśli tylko zastosujecie solidną parę podstawek pod głośniki, będzie pracował tak jak należy w większości pomieszczeń i poradzi sobie z przestrzeniami nawet większymi niż można się spodziewać. Czułość kolumn to 87dB/w i impedancja pomiędzy 4 a 6 omami, więc tak długo jak macie dostępne we wzmacniaczu minimum 30 watów lub więcej dostępnych do zasilania, prawdopodobnie będą odpowiednio wysterowane. Kolumny na pewno zadowolą swoim brzmieniem nie jedego audiofila, a tym bardziej melomana, który poszukuje niewielkich kolumn z dużym sercem do grania, takie właśnie są nowe Neat Acoustics Petite Classic.
Model Petite Classic jest dostępny w wykończeniu Textured Black lub Satin White.
Specyfikacja:
- Typ obudowy: 2-drożny bass reflex, strojenie naprzemienne
- Wymiary: 300/200/180mm
- Impedancja: nominalnie 6 omów / minimum 4 omy
- Czułość: 87dB/1wat
- Przepustowość: 35Hz-22kHz
- Zalecana moc wzmacniacza: od 25 do 150 watów
- Waga przesyłki: 16 kg za parę
- Waga: 7 kg każdy głośnik
Neat Acoustics ma siedzibę w Teesdale w północnej Anglii. Założona przez Boba Surgeonera firma zajmuje się projektowaniem i produkcją głośników od 1989 roku. Jako muzyk samouk, Bob spędził większość swojego życia grając muzykę w różnych stylach, takich jak blues, rock, jazz, folk, country i bluegrass. Równoległe zainteresowanie elektroniką i tworzeniem muzyki nadal napędza jego entuzjazm dla reprodukcji nagrań muzycznych. Inni kluczowi pracownicy firmy również mają zainteresowania muzyczne jako muzycy, wykonawcy lub widzę na temat inżynierii dźwięku i nagrań muzycznych. W ciągu ostatnich 30 lat Neat Acoustics zyskało reputację dzięki konsekwentnym produktom i wysokim poziomom obsługi klienta, obecnie dostarczając głośniki do ponad 40 krajów na całym świecie.
Studio nagrań
Neat Acoustics posiada własne studio nagraniowe w którym można nagrywać na zamówienie. Profesjonalne podejście w realizacji nagrań jest też punktem odniesienia dla brzmienia głośników Neat. Pod ręką jest ogromna różnorodność instrumentów muzycznych, w tym pianino, organy strunowe, harfa, kontrabas, syntezatory oraz szeroka gama gitar elektrycznych i akustycznych oraz innych instrumentów smyczkowych. Nagrania w wysokiej rozdzielczości mogą być wykonywane i natychmiast odtwarzane w pokoju odsłuchowym. W Neat do sztuki projektowania głośników dodany jest proces słuchania wielu różnych rodzajów muzyki i pozwalanie muzyce rządzić strojeniem i brzmieniem głośnika – z wyłączeniem prawie wszystkich innych kryteriów. W świecie, w którym większość sprzętu hi-fi jest zaprojektowana tak, aby odpowiadać zestawowi powszechnie akceptowanych parametrów, podejście Neat jest bardzo odświeżające.
Filozofia
Neat wierzy, że muzyka powinna dyktować projekt głośnika, a muzyka jest ich głównym narzędziem. Wszystkie aspekty projektu są oceniane empirycznie przez ucho. Pomiary nie mogą wpływać na decyzje dotyczące wydajności głośników podczas procesu projektowania. Ten czasochłonny, iteracyjny proces może zająć miesiące, zanim projekt zostanie uznany za gotowy do wydania. Podczas sesji odsłuchowych i podczas opracowywania produktu wykorzystywana jest szeroka gama nagrań muzycznych, od nagrań 78 obr./min z początku XX wieku po najnowocześniejsze nagrania, a także nagrania wykonane przez zespół Neat na taśmie analogowej i nośnikach cyfrowych, które odbyły się we własnym studiu nagrań firmy Neat. Doświadczenie ponad 30 lat pokazuje, że to podejście konsekwentnie tworzy głośniki, które w przekonujący sposób odsłaniają serce i duszę muzyki. Ta podstawowa muzyczna spójność jest wspólna dla wszystkich modeli Neat Acoustics.
Technologia
Neat Acoustics jest gorącym zwolennikiem złożonego (izobarycznego) obciążenia basu. Ich pierwsze izobaryczne przedsięwzięcie miało miejsce w 1997 roku w postaci pasywnie napędzanego subwoofera Gravitas, który służył jako modułowa modernizacja oryginalnego głośnika Petite. System izobaryczny działa poprzez zamontowanie dodatkowego głośnika niskotonowego za tym zamontowanym na przednim panelu. Oba głośniki niskotonowe odbierają ten sam sygnał ze zwrotnicy. Komora pomiędzy tymi dwoma urządzeniami jest uszczelniona, dzięki czemu panuje w niej stałe ciśnienie, a wewnętrzny głośnik niskotonowy działa jak „hamulec” na przedni głośnik niskotonowy – i odwrotnie. Kluczową zaletą tego systemu jest to, że stożek przedniego głośnika niskotonowego jest skutecznie kontrolowany przez dwie cewki głosowe, co zapewnia bardzo kontrolowaną wydajność basów. Kolejną użyteczną zaletą jest to, że wewnętrzny głośnik niskotonowy zachowuje się tak, jakby znajdował się w obudowie o dwukrotnie większej objętości, co zwiększa rozciągnięcie basów.