Dostępne opcje
Neat Strata Ekstra - Kolumna podłogowa
Ta elegancka konstrukcja wykorzystuje konfigurację wykorzystaną po raz pierwszy w prestiżowym głośniku Ultimatum XL6. Górna sekcja jest odizolowana od dolnej i zawiera dwie zamknięte komory, działające jako dwudrożny głośnik z nieskończoną przegrodą. 50 milimetrowy głośnik wysokotonowy wstęgowy i 134-milimetrowy głośnik nisko-średniotonowy są zamontowane na specjalnie wyprofilowanej przegrodzie, przymocowanej do głównej obudowy za pomocą odsprzęgającej membrany polietylenowej.
Sekcja górna:
Głośnik wysokotonowy to wstęga, która zapewnia ogromną ekspresję dynamiczną bez kompresji. Jednostka napędowa nisko/średniotonowa została również użyta w wielokrotnie nagradzanych modelach Neat z serii Motive i Iota Alpha. Posiada przetworzoną papierową membranę o zaokrąglonym profilu. Starannie dobrana sieć zwrotnic umożliwia doskonałą integrację tych jednostek ze sobą.
Sekcja dolna:
Sekcja niskotonowa w modelu Ekstra mieści nie jedną, lecz dwie jednostki napędowe o średnicy 134 mm. Jedna jednostka jest umieszczona na dolnej ściance, skierowana w stronę podłogi, podczas gdy druga umieszczona jest wewnątrz, bezpośrednio nad pierwszą, w zamkniętym układzie izobarycznym, obsługującym tylko niskie częstotliwości i działającym jako integralny subwoofer. Port low-Q jest specjalnie dostrojony, aby umożliwić umieszczenie głośnika blisko ściany w większości pomieszczeń. Obciążenie izobaryczne pozwala na uzyskanie głębokiego, dobrze kontrolowanego dźwięku niskich tonów z kompaktowej obudowy. System ten wymaga wielkich umiejętności konstruktorskich, aby wykonać go poprawnie. Bardzo udane wdrożenie tej technologii w kilku innych naszych modelach oznacza, że możemy podejść do tej nowej konstrukcji z zaufaniem i pewnością w uzyskaniu optymalnego dźwięku. EKSTRA posiada smukłą obudowę o szerokości 17 cm i wysokości 110 cm. Powierzchnia podstawy jest wyjątkowo mała, więc może być umieszczona w bardzo ciasnych miejscach, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Połączenie tych elementów zapewnia, że EKSTRA dostarcza zniewalającą prezentację wszystkich rodzajów muzyki. Podobnie jak wiele innych modeli w ofercie Neat Acoustics dostarcza on pełną i zwinną prezentację z ogromną sceną dźwiękową, która wystaje daleko poza skromne wymiary obudowy.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
- Typ obudowy: 2,5 drożna, bass reflex, sekcja basowa w układzie izobarycznym
- Głośnik wysokotonowy: 50 mm głośnik wstęgowy
- Głośnik nisko-średniotonowy: 1×134 mm
- Głośnik niskotonowy: 2×134 mm w układzie izobarycznym
- Impedancja: 8 omów
- Czułość: 88 dB /1 Watt
- Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 40 kHz
- Zalecana moc wzmacniacza: 25 – 150W
- Wymiary (wys. x szer. x gł.): 1100 x 170 x 250 mm
- Waga: 18kg/sztuka
- Wykończenie standardowe: Orzech Amerykański, Naturalny Dąb, Czarny Dąb, Biała satyna
- Maskownica w zestawie
SPECYFIKACJA TECHNICZNA | |
Typ obudowy | 2,5 drożna, bass reflex, sekcja basowa w układzie izobarycznym |
Pasmo przenoszenia | 20 Hz – 40 kHz |
Impedancja | 8 Ohm |
Skuteczność | 88 dB /1 Watt |
Przetwornik wysokotonowy | 50 mm głośnik wstęgowy |
Przetwornik nisko-średniotonowy | 1×134 mm |
Przetwornik niskotonowy | 2×134 mm w układzie izobarycznym |
Zalecana moc wzmacniacza | 25 – 150W |
Wymiary | 1100 x 170 x 250 mm (wys. x szer. x gł.) |
Waga | 18kg / sztuka |
Dodatki | Maskownica w zestawie |
Neat Acoustics ma siedzibę w Teesdale w północnej Anglii. Założona przez Boba Surgeonera firma zajmuje się projektowaniem i produkcją głośników od 1989 roku. Jako muzyk samouk, Bob spędził większość swojego życia grając muzykę w różnych stylach, takich jak blues, rock, jazz, folk, country i bluegrass. Równoległe zainteresowanie elektroniką i tworzeniem muzyki nadal napędza jego entuzjazm dla reprodukcji nagrań muzycznych. Inni kluczowi pracownicy firmy również mają zainteresowania muzyczne jako muzycy, wykonawcy lub widzę na temat inżynierii dźwięku i nagrań muzycznych. W ciągu ostatnich 30 lat Neat Acoustics zyskało reputację dzięki konsekwentnym produktom i wysokim poziomom obsługi klienta, obecnie dostarczając głośniki do ponad 40 krajów na całym świecie.
Studio nagrań
Neat Acoustics posiada własne studio nagraniowe w którym można nagrywać na zamówienie. Profesjonalne podejście w realizacji nagrań jest też punktem odniesienia dla brzmienia głośników Neat. Pod ręką jest ogromna różnorodność instrumentów muzycznych, w tym pianino, organy strunowe, harfa, kontrabas, syntezatory oraz szeroka gama gitar elektrycznych i akustycznych oraz innych instrumentów smyczkowych. Nagrania w wysokiej rozdzielczości mogą być wykonywane i natychmiast odtwarzane w pokoju odsłuchowym. W Neat do sztuki projektowania głośników dodany jest proces słuchania wielu różnych rodzajów muzyki i pozwalanie muzyce rządzić strojeniem i brzmieniem głośnika – z wyłączeniem prawie wszystkich innych kryteriów. W świecie, w którym większość sprzętu hi-fi jest zaprojektowana tak, aby odpowiadać zestawowi powszechnie akceptowanych parametrów, podejście Neat jest bardzo odświeżające.
Filozofia
Neat wierzy, że muzyka powinna dyktować projekt głośnika, a muzyka jest ich głównym narzędziem. Wszystkie aspekty projektu są oceniane empirycznie przez ucho. Pomiary nie mogą wpływać na decyzje dotyczące wydajności głośników podczas procesu projektowania. Ten czasochłonny, iteracyjny proces może zająć miesiące, zanim projekt zostanie uznany za gotowy do wydania. Podczas sesji odsłuchowych i podczas opracowywania produktu wykorzystywana jest szeroka gama nagrań muzycznych, od nagrań 78 obr./min z początku XX wieku po najnowocześniejsze nagrania, a także nagrania wykonane przez zespół Neat na taśmie analogowej i nośnikach cyfrowych, które odbyły się we własnym studiu nagrań firmy Neat. Doświadczenie ponad 30 lat pokazuje, że to podejście konsekwentnie tworzy głośniki, które w przekonujący sposób odsłaniają serce i duszę muzyki. Ta podstawowa muzyczna spójność jest wspólna dla wszystkich modeli Neat Acoustics.
Technologia
Neat Acoustics jest gorącym zwolennikiem złożonego (izobarycznego) obciążenia basu. Ich pierwsze izobaryczne przedsięwzięcie miało miejsce w 1997 roku w postaci pasywnie napędzanego subwoofera Gravitas, który służył jako modułowa modernizacja oryginalnego głośnika Petite. System izobaryczny działa poprzez zamontowanie dodatkowego głośnika niskotonowego za tym zamontowanym na przednim panelu. Oba głośniki niskotonowe odbierają ten sam sygnał ze zwrotnicy. Komora pomiędzy tymi dwoma urządzeniami jest uszczelniona, dzięki czemu panuje w niej stałe ciśnienie, a wewnętrzny głośnik niskotonowy działa jak „hamulec” na przedni głośnik niskotonowy – i odwrotnie. Kluczową zaletą tego systemu jest to, że stożek przedniego głośnika niskotonowego jest skutecznie kontrolowany przez dwie cewki głosowe, co zapewnia bardzo kontrolowaną wydajność basów. Kolejną użyteczną zaletą jest to, że wewnętrzny głośnik niskotonowy zachowuje się tak, jakby znajdował się w obudowie o dwukrotnie większej objętości, co zwiększa rozciągnięcie basów.