Neat Ultimatum XL6 - Kolumna głośnikowa
Zestaw głośnikowy Ultimatum XL6 jest wyjątkową konstrukcją, zgodną ze wszystkimi zasadami, które charakteryzują projekt Ultimatum i zapewniły mu tak wielki sukces. Ultra-sztywna obudowa ze sklejki brzozowej, innowacyjna technologia odsprzęgania przegrody, „izobaryczne” dociążenie basu i zastosowanie podwójnych super-tweeterów wstęgowych typu EMIT, to wszystko po to, aby spełnić obietnicę Ultimatum dożywotniej przyjemności z słuchania muzyki.
Obudowa składa się z pięciu wewnętrznych przegród, z których każda została zoptymalizowana pod kątem swojego przeznaczenia. Przegroda basowa i średnio niskotonowa są duże, aby dopasować się do strojenia, podczas gdy obudowa głośnika wysokotonowego jest mała, aby zwiększyć sztywność i zapobiec negatywnemu wpływowi ciśnienia zwrotnego z przetwornika średnio niskotonowego na tylną komorę głośnika wysokotonowego. Dwa super tweetery typu EMIT są podobnie izolowane osobnymi przegrodami, które poprawiają ich wydajność. Widoczne jednostki napędowe zamontowano na sub-bafflach, przymocowanych do głównej obudowy za pośrednictwem polietylenowej membrany. Ultimatum XL6 firmy Neat Acoustics to prawdziwie wszechstronne kolumny o wyjątkowym brzmieniu. Oferuje niesamowitą wydajność jak na swoją kompaktową obudowę, dźwięk jest znacznie większy i obszerniejszy niż wskazuje na to jej wymiar. Zaawansowane super-tweetery zaoferują dodatkową dawkę powietrza i blasku, które przenoszą odbiór dźwięku na wyższy poziom. Spójność i neutralność sprawią, że kolumna wpasuje się w gusta większości słuchaczy, dostarczając ogromnej dawki emocji.
Specyfikacja
Typ obudowy: wielokomorowa, wieloprzetwornikowa, zawierająca izobaryczne wnęki wewnętrzne, plus skierowane ku górze super-tweetery
Głośnik wysokotonowy: 26 mm SONOMEX Domed XL
Super Tweetery: 2x EMIT 25 mm planarna wstęga
Przetworniki nisko/średniotonowe: 2×168 mm konstrukcji Neat z aluminiowym korektorem fazy
Przetworniki niskotonowe: 4×168 mm konstrukcji Neat w układzie izobarycznym
Impedancja: 6 omów (minimum 4 omów)
Czułość: 88 dB /1 Watt
Zalecana moc wzmacniacza: 25 – 500W
Wymiary (wys. x szer. x gł.): 1500 x 220 x 370 mm
Wymiary podstawy (szer. x gł.): 350 x 5100 mm
Waga: 65kg/sztuka
Ciężar transportowy na parę: 150 kg
Wykończenie standardowe: Czarny Dąb, Dąb Naturalny, Orzech Amerykański, Brzoza Figurowana
Wykończenie premium: Piano Bkack, Piano White, Velvet Cloud, Red Velvet Cloud
Maskownica w zestawie
ULTIMATUM WYKOŃCZENIA STANDARDOWE
Neat Acoustics ma siedzibę w Teesdale w północnej Anglii. Założona przez Boba Surgeonera firma zajmuje się projektowaniem i produkcją głośników od 1989 roku. Jako muzyk samouk, Bob spędził większość swojego życia grając muzykę w różnych stylach, takich jak blues, rock, jazz, folk, country i bluegrass. Równoległe zainteresowanie elektroniką i tworzeniem muzyki nadal napędza jego entuzjazm dla reprodukcji nagrań muzycznych. Inni kluczowi pracownicy firmy również mają zainteresowania muzyczne jako muzycy, wykonawcy lub widzę na temat inżynierii dźwięku i nagrań muzycznych. W ciągu ostatnich 30 lat Neat Acoustics zyskało reputację dzięki konsekwentnym produktom i wysokim poziomom obsługi klienta, obecnie dostarczając głośniki do ponad 40 krajów na całym świecie.
Studio nagrań
Neat Acoustics posiada własne studio nagraniowe w którym można nagrywać na zamówienie. Profesjonalne podejście w realizacji nagrań jest też punktem odniesienia dla brzmienia głośników Neat. Pod ręką jest ogromna różnorodność instrumentów muzycznych, w tym pianino, organy strunowe, harfa, kontrabas, syntezatory oraz szeroka gama gitar elektrycznych i akustycznych oraz innych instrumentów smyczkowych. Nagrania w wysokiej rozdzielczości mogą być wykonywane i natychmiast odtwarzane w pokoju odsłuchowym. W Neat do sztuki projektowania głośników dodany jest proces słuchania wielu różnych rodzajów muzyki i pozwalanie muzyce rządzić strojeniem i brzmieniem głośnika – z wyłączeniem prawie wszystkich innych kryteriów. W świecie, w którym większość sprzętu hi-fi jest zaprojektowana tak, aby odpowiadać zestawowi powszechnie akceptowanych parametrów, podejście Neat jest bardzo odświeżające.
Filozofia
Neat wierzy, że muzyka powinna dyktować projekt głośnika, a muzyka jest ich głównym narzędziem. Wszystkie aspekty projektu są oceniane empirycznie przez ucho. Pomiary nie mogą wpływać na decyzje dotyczące wydajności głośników podczas procesu projektowania. Ten czasochłonny, iteracyjny proces może zająć miesiące, zanim projekt zostanie uznany za gotowy do wydania. Podczas sesji odsłuchowych i podczas opracowywania produktu wykorzystywana jest szeroka gama nagrań muzycznych, od nagrań 78 obr./min z początku XX wieku po najnowocześniejsze nagrania, a także nagrania wykonane przez zespół Neat na taśmie analogowej i nośnikach cyfrowych, które odbyły się we własnym studiu nagrań firmy Neat. Doświadczenie ponad 30 lat pokazuje, że to podejście konsekwentnie tworzy głośniki, które w przekonujący sposób odsłaniają serce i duszę muzyki. Ta podstawowa muzyczna spójność jest wspólna dla wszystkich modeli Neat Acoustics.
Technologia
Neat Acoustics jest gorącym zwolennikiem złożonego (izobarycznego) obciążenia basu. Ich pierwsze izobaryczne przedsięwzięcie miało miejsce w 1997 roku w postaci pasywnie napędzanego subwoofera Gravitas, który służył jako modułowa modernizacja oryginalnego głośnika Petite. System izobaryczny działa poprzez zamontowanie dodatkowego głośnika niskotonowego za tym zamontowanym na przednim panelu. Oba głośniki niskotonowe odbierają ten sam sygnał ze zwrotnicy. Komora pomiędzy tymi dwoma urządzeniami jest uszczelniona, dzięki czemu panuje w niej stałe ciśnienie, a wewnętrzny głośnik niskotonowy działa jak „hamulec” na przedni głośnik niskotonowy – i odwrotnie. Kluczową zaletą tego systemu jest to, że stożek przedniego głośnika niskotonowego jest skutecznie kontrolowany przez dwie cewki głosowe, co zapewnia bardzo kontrolowaną wydajność basów. Kolejną użyteczną zaletą jest to, że wewnętrzny głośnik niskotonowy zachowuje się tak, jakby znajdował się w obudowie o dwukrotnie większej objętości, co zwiększa rozciągnięcie basów.