Dostępne opcje
PARADIGM PRESTIGE 2000SW - subwoofer aktywny
GŁOŚNIEJSZY. NIŻSZA CZĘSTOTLIWOŚĆ. MNIEJ ZNIEKSZTAŁCEŃ.
Wszystko to daje poruszającą wnętrze moc.
Jak powszechnie wiadomo Paradigm tworzy najpotężniejsze subwoofery
Nowe Prestige 1000SW i 2000SW nie są wyjątkami. Zaprojektowane, ręcznie wykonane w naszej Kanadyjskiej fabryce, nowe subwoofery Prestige wykorzystują czysty design z montowanym na przednim panelu kontrolerem pozwalającym na regulację tonu, włączenie/wyłącznie PBK i wiele więcej.
1000SW
* 1,700W Moc Dynamiczna; 1,000W RMS
* 12-calowa membrana X-PAL z czystego aluminium z opatentowaną technologią aktywnego zawieszenia ART Surround.
Zaawansowana technologia
Wydajny wzmacniacz ultra klasa D Efektywność na poziomie powyżej 90%.
Subwoofery Prestige zaprojektowano, aby były zdolne przenieść do 2000W ciągłej mocy.
Niskoszumowy transformator
W odróżnieniu od nieporęcznych, ciężkich transformatorów, Prestige 2000SW wykorzystuje redukującą szumy sieć i zaawansowany obwód cewki pozwalający na wysokoprądową i cichą pracę.
Cyfrowe przetwarzanie sygnału
Paradigm zmaksymalizował wydajność procesorów i wyjścia audio, aby dostarczyć ciągły, muzykalny bas pozbawiony zniekształceń - nawet na najwyższych poziomach głośności.
Lekkie, ekstremalnie trwałe zawieszenie Nomex o poszerzonym wychyle zapewnia dłuższą żywotność i wydajność. Nomex jest 10 razy mocniejszy od standardowych wytwarzanych z bawełny elementów zawieszenia.
X-PAL membrana niskotonowa z czystego aluminium łączy lekkość i sztywność z dużą spójnością zapewniając lepszy kąt dokładnego i gładkiego pasma przenoszenia pozbawionego koloryzacji. Dopasowane kopułki przeciwpyłowe są gwarantem dynamicznej odpowiedzi oraz czystej i nowoczesnej estetyki.
Opatentowana technologia aktywnego zawieszenia
Paradigm (ART), dopasowanego do każdej membrany, pozwala na poszerzony wychył dla 3dB wzmocnienia wolnego od zniekształceń wyjścia (ponad 50%) w porównaniu do przetworników ze standardowym zawieszeniem.
(US patent: D654,479S i 8,340,340B2)
Podwójna cewka
Nawlekana na odporne na wysoką temperaturę formy Kapton wielowarstwowe cewki zapewniają wyjątkową wytrzymałość.
Wytłaczane aluminiowe radiatory
Zapewniają odprowadzenie ciepła z wewnątrz, zwiększając przenoszenie mocy i redukując zniekształcenia.
Najlepsza technologia korekcji akustyki pomieszczenia.
Nie musisz się już martwić idealnym umiejscowieniem subwoofera, postaw go tam, gdzie najlepiej się prezentuje i pozwól, żeby system PBK wydobył z niego idealny bas.
Nie tylko jest to możliwe, sprawiliśmy że jest to łatwe
Perfekt Bass Kit (PBK-1) Paradigma jest pochodnym systemu ARC firmy Anthem, opartym na wieloletnich badaniach National Research Council (NRC). Celem NRC było zbadanie perfekcyjnej charakterystyki częstotliwości głośników (w tym przypadku subwooferów) oraz opracowanie systemu, mogącego sprawić aby charakterystyka ta była możliwa do uzyskania w każdym pomieszczeniu. Opatentowany system PBK-1 mierzy pasmo przenoszenia subwoofera, po czym przelicza jego wartości aby otrzymać optymalną jakość basu wewnątrz strefy odłuchowej. Każdy PBK-1 może być używany nawet z większością subwooferów Paradigm.
Dlaczego Paradigm Perfect Bass Kit?
Nawet na najlepiej ustawiony, najlepszy subwoofer świata, może mieć ogromny wpływ to w jakim pomieszczeniu jest umieszczony. Wymiary pokoju, martwe punkty, łuki, schody a nawet meble, mogą przekształcić go w dodatkowy instrument, grający jednocześnie z muzyką lub filmem mając niepożądany wpływ na ich odbiór. Bas w takim przypadku może być dudniący lub przesadnie podbity o znacznie osłabionej rozdzielczości.
Co sprawia, że Perfekt Bass Kit jest lepszy ?
PBK-1 jest zupełnie inny niż pozostałe systemy tego typu: Po wprowadzeniu do Twojego systemu PBK-1, wszelkie negatywne efekty odbić pomieszczenia wpływające na jakość dźwięku stają się przeszłością. Ten najbardziej zaawansowany technicznie system korekcji pomieszczenia analizuje pasmo przenoszenia wewnątrz pomieszczenia, po czym nastawia odpowiednie parametry kompensacji aby osiągnąć optymalne brzmienie.
Pasmo przenoszenia dla każdego mikrofonu PBK-1 jest precyzyjnie mierzone. Dane te są wykorzystywane do utworzenia pliku kalibracji mikrofonu zgranego na dysk Cd dołączony do PBK-1. Dany mikrofon może być używany wyłącznie z odpowiadającym mu plikiem kalibracyjnym
PBK-1 stosuje wyrafinowany, dokładny filtr pomiaru IIR (Infinite Impulse Response) jako uzupełnienie dla firmowej topologii pomiarowej Paradigm aby w jak największym stopniu zminimalizować opóźnienia oraz ograniczyć wzrost szumów podczas przetwarzania sygnału. Dzięki połączeniu szerokiego filtru IIR oraz firmowej topologii filtrów Paradigm wszelkie artefakty powstające w wyniku procesu filtracji są na tyle małe, że są praktycznie niesłyszalne.
PBK-1 pozwala na wielokrotne pomiary: Większość metod kompensacji pomieszczenia wykonuje pomiary z jednego punktu, umieszczonego w podstawowej pozycji odsłuchowej. PBK-1 natomiast wykonuje pomiary z różnych wybranych przez użytkownika lokalizacji (sugerujemy minimum 5 punktów, maksymalnie 10). Pierwszy pomiar powinien być przeprowadzony z podstawowego punktu odsłuchowego następnie z pozostałych punktów w nagłaśnianej strefie. Proces ten jest krytycznym krokiem w eliminowaniu fal stojących oraz zapewnia optymalną jakość basu w obszarze odsłuchowym.
Inaczej niż inne systemy korekcji, PBK-1 wprowadza korekcję charakterystyki zarówno do podbić jak i do załamań. Obsługiwanie obu z nich pozwala na osiągnięcie o wiele dokładniejszej charakterystyki wewnątrz pomieszczenia. Oprócz tego aby spełnić wymagania dzisiejszych wzmacniaczy, jednocześnie zwiększając stosunek sygnał/szum, PBK-1 wprowadza także odpowiednie ograniczenia do tej korekcji.
PBK-1 jest niebywale dokładny. Podłączając PBK-1 do komputera z 64-bitowym procesorem, to on zajmuje się wszystkimi kalkulacjami korekcji krzywej z najwyższą możliwą dokładnością, eliminując praktycznie do zera błędy, powstałe przy zaokrąglaniu wyliczeń, jakie mogą powstać przy słabszych komputerach.
Łatwość w użyciu! Trzy lata intensywnych badań nad PBK-1 sprawia, że osiągnięcie perfekcyjnego basu w każdym pomieszczeniu jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jedynie wymagania co do użycia PBK-1 to posiadanie komputera z systemem operacyjnym Windows oraz dwa porty USB. Razem z PBK-1 dostajesz nawet dwa kable USB (jeden dla PBK-1 drugi dla subwoofera).
Jak Perfekt Bass Kit robi to co robi?
Proces korekcji rozpoczyna się w momencie gdy komputer wysyła do subwoofera sygnał testowy, który następnie jest odtwarzany. Dźwięk płynący z subwoofera jest następnie przechwytywany przez indywidualnie skalibrowany mikrofon (mikrofon powinien być umieszczony na poziomie uszu słuchacza i być skierowany w stronę sufitu). System testuje wszystkie możliwe częstotliwości subwoofera aby znaleźć obszary, w których jest problem, po czym dokonuje odpowiednich regulacji. System zażąda abyś dokonał takich pomiarów w przynajmniej dla pięciu różnych pozycji mikrofonu. Konfiguracja jest następnie zapisywana w komputerze gdzie dokonywane są wszelkie przeliczenia odpowiednie do kompensacji wpływu pomieszczenia na subwoofer. Wykonane obliczenia są następnie przesyłane do subwoofera, który od tego momentu jest dostosowany do danego pomieszczenia i swojej pozycji. Proces zakończony, Gotowe!
Typ / Konstrukcja | Subwoofer aktywny 1 przetwornik Wzmacniacz Klasa D Ultra |
Moc wyjściowa wzmacniacza | 2000W RMS 3400W moc szczytowa |
Pasmo przenoszenia | 19 - 250Hz (±3dB) w osi 12Hz (DIN) |
Przetwornik niskotonowy | 1 x 381 mm (15”), X-PAL™, czyste aluminium, technologia aktywnego zawieszenia, cewka 76 mm (3”) odporna na wysoką temperaturę |
Regulacja odcięcia częstotliwości | 35 - 150Hz płynnie regulowana z opcją Bypass |
Regulacja fazy | 0° - 180° płynnie regulowana |
Złącza wejściowe | 1 x RCA (L/R z wyjścia liniowego Sub-Out / LFE-Out) 1 x XLR (z wyjścia liniowego Sub-Out / LFE-Out) |
Funkcje / wyposażenie | Automatyczne wł. / wył. Trigger wł. / wył. Miękki start Zabezpieczenie przed przegrzaniem Zabezpieczenie przed spięciami elektrycznymi Perfect Bass Kit (PBK) w zestawie |
Wymiary (W x S x G) | 56.5 x 55.2 x 51.4 cm |
Waga | 54.9 kg / szt. |
Dostępne wersje i kolory: | |
Gloss Black | |
Gloss White | |
Walnut |
|
SPECYFIKACJA TECHNICZNA | |
Typ obudowy | Zamknięta |
Moc Subwoofera (RMS) | 1000W |
Historia dźwięku prosto z Kanady
Czy wiesz, że produkty Paradigm są projektowane, konstruowane i budowane w siedzibie na obrzeżach Toronto w Kanadzie? Tak jest od 1982 roku.
Współzałożyciele marki Jerry VanderMarel i Scott Bagby postanowili zmienić panujące w branży dotychczasowe perspektywy. Chcieli stworzyć kolumny głośnikowe o wysokiej wydajności i zaprojektować własne komponenty audio w oparciu o naukę, a nie spekulacje. Dodatkowo chcieli, by ich konstrukcje były przystępne cenowo. Aby to zrobić, Jerry i Scott zaczęli współpracę z naukowcami zajmującymi się dźwiękiem, którzy poświęcali karierę naukową badaniom audio prowadzonym przez National Research Council w Kanadzie.
Ich celem było osiągnięcie poziomu wydajności, który ustaliłby nowe zasady i przekroczył granice. Czysty, realistyczny, nieskrępowany podbarwieniami, nieograniczony w swojej zdolności do przekształcania mocy w dźwięk. Do tego w zasięgu każdego, kto chciałby doświadczyć tej magii.
Jerry i Scott zebrali zespół oddanych audiofilów i inżynierów (oraz inżynierów, którzy byli audiofilami) i z tego skromnego zespołu narodził się Paradigm.
Pierwsze modele Paradigm Model 7 i Model 9 zostały zaprezentowane na Toronto Audio Show jeszcze tego samego roku. Kilkunastu dealerów od razu podpisało się na liście oczekujących na produkcję (a wielu z nich jest lojalnymi i dumnymi partnerami marki Paradigm do dzisiaj!).
Kalendarium mark Paradigm:
1982: Kilkunastu dealerów od razu podpisało się na liście oczekujących na produkcję (a wielu z nich jest lojalnymi i dumnymi partnerami marki Paradigm do dzisiaj!).
1983: Kolumny Model 7 i Model 9 stają się pierwszymi bestsellerami: „Fabrique au Canada”!
1984: „Show, Tell & Demo”, tajna broń dealerów, debiutuje, a zamówienia piętrzą się...
1985: Szybka ekspansja na rynku Stanów Zjednoczonych (patrz poprzedni punkt).
1986: Wprowadzenie odlewanej obudowy, poprawiającej jakość dźwięku przy zmniejszonych wibracjach i większej wydajności.
1987: Dobre recenzje produktów i znaczne rozszerzenie sieci dealerskiej.
1988: Budowa pierwszej komory bezechowej, poprawiającej standardy testów audio.
1989: Wprowadzenie pierwszych głośników ściennych AMS-200, wykorzystujących przestrzeń na ścianie jako obudowę o wysokiej wydajności.
1990: Pierwsze miejsce w rankingu marek za najlepszy stosunek ceny/wartości przez magazyn Inside Track.
1991: Titan staje się największym bestsellerem marki Paradigm: „Przerażająco wysoka jakość!”
1992: Innowacyjny Atom „dzieli” i zdobywa nagrody za jakość dźwięku.
1993: Otwarcie Paradigm’s Advanced Research Center (PARC), przyszłego miejsca narodzin „The Paradigm Sound”.
1994: PS-1000 (pierwszy subwoofer aktywny marki Paradigm).
1995: Inżynierowie Paradigm rozpoczynają planowanie swojego wymarzonego zakładu produkcyjnego. Na finalny efekt trzeba będzie poczekać 5 lat.
1996: Debiut Paradigm Reference, część linii Studio, która stanie się naszym najpopularniejszą serią.
1997: Debiut multiaplikacji Active 20, już wyprzedzającej swoje czasy.
1999: Nowo opracowane materiały odporne na warunki atmosferyczne pozwalają głośnikom z serii Stylus zabrać dźwięk na zewnątrz!
2001: Paradigm otwiera jeden z największych zakładów produkujących kolumny w Ameryce Północnej: ponad 21 000m2 powierzchni wypełnionej najnowocześniejszymi maszynami sterowanymi komputerowo i warsztatami do montażu ręcznego, a także największa komora bezechowa na półkuli.
2003: Compact 5.1 Cinema 70CT zdobywa szturmem kategorię HTiB.
2004: Wprowadzenie innowacyjnej serii Signature, pierwsze zastosowanie berylowych głośników wysokotonowych i izolowanych obudów przetworników.
2006: Ogromna sprzedaż, doskonałe recenzje i lojalni klienci zwiększają rozpoznawalność marki Paradigm na sześciu kontynentach.
2007: Paradigm wprowadza technologię korekcji pomieszczenia pierwszej generacji, dając każdemu dostęp do ważnego, profesjonalnego narzędzia.
2009: SUB 2 o mocy 9000W wyposażony w aż 6 przetworników zdobywa rynek i prestiżowe nagrody jak na przykład SECRETS of Home Theater & High Fidelity "Bad Ass Award".
2010: Debiut serii Shift z rozwiązaniami audio, w tym wyrafinowaną nową technologią przesyłania strumieniowego.
2011: Premiera serii Monitor siódmej generacji.
2012: Paradigm staje się liderem rynku subwooferów do każdego zastosowania, w każdym rozmiarze, od kompaktowych po ogromne konstrukcje.
2014: Seria Prestige staje się legendą. Drewniane obudowy, opatentowane technologie audio – klasyka w najwyższym wydaniu.
2015: Paradigm przechodzi na technologię bezprzewodową, oferując doskonały dźwięk od rozwiązań podstawkowych, przez kolumny surround, aż po subwoofery i soundbary.
2016: Debiut Persony: mocne uderzenie Paradigm – kolumny o ultrawysokiej wydajności, najnowocześniejszej technologii i luksusowym wzornictwie audio... Nic już nie będzie takie samo!
2018: Wejście na rynek młodszej siostry serii Persona: Premier łączy cechy najbardziej zaawansowanej technologicznie linii kolumn Paradigm jednocześnie pozostając bardziej przystępną cenowo. W tym samym roku Paradigm ogłasza również nową aplikację do kontroli subwooferów Defiance – istna rewolucja w obsłudze!
Lata 90. były dekadą wzrostu i ekspansji. Reputacja Paradigm na rynku audio rosła. Dystrybucja rozszerzyła się poza granicę Kanady, a wachlarz rozwiązań audio wzrósł - podobnie jak fizyczna przestrzeń firmy Paradigm, wraz z planowaniem jednego z największych zakładów produkujących głośniki w Ameryce Północnej.
Paradigm rozpoczął dekadę od zdobycia pierwszej nagrody „Best Price / Value” od prestiżowego magazynu „Inside Track” w 1990 roku. Jednym z najbardziej udanych modeli wczesnych lat 90. był Atom, część słynnej serii Monitor. Modele Atom wykorzystywały jedne z najlepszych dostępnych technologii audio w tamtych czasach, od satynowych anodyzowanych aluminiowych kopułek wysokotonowych z potężnymi strukturami magnesów neodymowych chłodzonych ferrofluidem, po jedną z najbardziej zaawansowanych, ręcznie wykonanych zwrotnic w zaskakująco rozsądnej cenie. Atom staje się modelem sprzedaży numer jeden firmy Paradigm. „Najlepsza cena / wartość” staje się mottem przyświecającym załodze Paradigm.
Od samego początku zamysłem Paradigm był intensywny, ciągły rozwój badań natury dźwięku i ludzkiego słuchu. Inżynierowie Paradigm współpracowali z National Research Council of Canada w celu określenia i ustanowienia norm i standardów popartych prawdziwą nauką. (Standardy wyznaczone w NRC były regularnie przesuwane i aktualizowane po powrocie badań do laboratoriów Paradigm!) W 1993 r. dwóch czołowych badaczy NRC dołączyło do Paradigm, aby otworzyć PARC, Paradigm Advanced Research Center w Ottawie. PARC to najnowocześniejsze laboratorium zajmujące się projektowaniem i programowaniem elektroniki, oprogramowania (w tym cyfrowego przetwarzania sygnału i projektowania wspomaganego komputerowo) oraz innych zaawansowanych technologii audio. PARC stał się domem „The Athena Project”, super tajnej naukowej inicjatywy mającej na celu udoskonalenie „The Paradigm Sound”: niskie zniekształcenia, zero podbarwień, czysty realizm dźwięku.
W połowie lat 90-tych Paradigm zaprezentował swój pierwszy aktywny subwoofer. PS-1000 z jednym przetwornikiem niskotonowym, o mocy nieco ponad 100W RMS, miał taką moc, że przekonał inżynierów firmy Paradigm, że subwoofery aktywne to przyszłość. Pod koniec lat 90. modele takie jak duży Servo-15, zasilane przez specjalnie zbudowany wysokoprądowy wzmacniacz o niskich zniekształceniach, zdobywały nagrody za niesamowitą muzykalność.
W 1996 roku Paradigm przedstawił serię Reference Studio Series, rodzinę kolumn, która wyznaczyła trendy w designie i brzmieniu dla następnej generacji głośników Paradigm. Z przykręcanymi obudowami nawiązującymi do modnego "steampunku" i gładko zakrzywionymi skrzyniami, te głośniki posiadały innowacje, takie jak odlewana ciśnieniowo obudowa pasywnego radiatora, specjalnie wyizolowane mocowania amortyzujące przetworniki, zaawansowane sieci zwrotnic i najwyższej klasy wykończenia. Seria Reference Studio była przełomem pod kątem dokładności, szczegółowości i rozdzielczości w prezentowanym brzmieniu.
Paradigm nie zwalniał tempa. I tak w 1999 roku, wraz z wprowadzeniem na rynek serii głośników na każdą pogodę Stylus, która zapewniała sprawdzoną jakość dźwięku Paradigm w bardziej rustykalnym otoczeniu. Sukces Stylusa, z jego wyjątkowo trwałymi materiałami, wpłynął na przyszłe systemy głośników zewnętrznych, z których wiele stawiało czoła żywiołom i nadal gra na tak dobrze jak w dniu premiery.
Paradigm i nowe tysiąclecie
Pierwsza dekada XXI wieku przyniosła globalne zmiany w branży elektroniki użytkowej. Marka Paradigm była zawsze na czele, stawiając na wydajność i nieustanny rozwój technologii brzmienia.
W 2001 roku firma Paradigm przeniosła swoją produkcję do jednego z największych zakładów produkujących głośniki w Ameryce Północnej: kolosalnej fabryki o powierzchni ponad 21 000mkw, w której znajduje się ogromna sterowana komputerowo zrobotyzowana stolarnia, warsztaty do montażu ręcznego (gdzie m.in. powstaje seria Persona), zaawansowane laboratoria testowe (w tym podwójne pokoje dla ślepych odsłuchów) oraz wykończalnie o jakości najnowocześniejszych fabryk samochodowych. Marka Paradigm przejęła pełną kontrolę nad procesem produkcyjnym od planowania, oprzyrządowania i prototypowania, po montaż przetworników i zwrotnic, a także ostateczne szlify w wykończeniach obudów. Paradigm stał się jednym z największych producentów przetworników na kontynencie! Droga do fabryki Paradigm wiedzie przez pomost zawieszony w całkowitym bezwładzie w pokoju o powierzchni prawie 1000m³ poprzecinanym wielkoformatowymi stalaktytami z pianki. Ta cicha jaskinia pozwoliła inżynierom marki Paradigm wyizolować anomalie dźwiękowe, ocenić rozwiązania i perfekcyjnie dostroić głośniki i komponenty, aby całkowicie wyeliminować charakterystyczną sygnaturę głośnika lub przebarwienia. Nauka strojenia jest doskonalona w komorze bezechowej, a krytycy i klienci zwracają uwagę na to, jak wydajność głośników Paradigm staje się coraz bardziej przejrzysta.
Jednocześnie rozpowszechnienie i dostępność wielokanałowego kina domowego i dźwięku kina domowego współgra z filozofią marki Paradigm. Przykładem może być seria Cinema, czyli kompaktowy zestaw głośników kina domowego na poziomie audiofilskim, zaprojektowanego w celu zapewnienia dźwięku 5.1 Paradigm w mniejszych pomieszczeniach.
Kolejnym śmiałym krokiem dla Paradigm była seria Signature, wprowadzona w 2004 roku. Niepozorna kolumna Signature skrywała uderzająco piękną ramę i konstrukcję obudowy, która zawiera pełno zaskakujących innowacji i nowoczesnych technologii. Obejmowały one głośniki wysokotonowe z berylu i unikalnie zaprojektowane komory izolacyjne przetwornika z opatentowaną konstrukcją żebrowaną, która skutecznie rozpraszała rezonanse fal generowane przez potężną nową architekturę przetwornika. Krytycy nazwali Signature „prawdziwym skarbem”, jedną z najlepszych serii Paradigm.
Globalna rozpoznawalność marki Paradigm wzrosła w 2000 roku dzięki zaangażowaniu ogólnoświatowej sieci dealerów i wiernych audiofilów. Paradigm z kolei poświęcił się uchwyceniu perfekcyjnie czystego dźwięku, który wszyscy słuchacze pokochali i którego oczekiwali. Napędzany pozytywnym feedbackiem serii Signature, Paradigm stają się jedną z najczęściej wybieranych marek audio przez audiofilów (i to na sześciu kontynentach!).
Eureka! Ciągłe badania nad dźwiękiem w obszarze odsłuchowym przynoszą fenomenalne efekty w postaci pierwszej w branży, prawdziwie przyjaznej dla słuchaczy, profesjonalnej technologii korekcji pomieszczenia - Perfect Bass Kit (PBK) marki Paradigm. Perfect Bass Kit został zaprojektowany i zaprogramowany, aby zapewnić najlepszą możliwą wydajność basów. Korzystając z dedykowanego mikrofonu i oprogramowania, PBK pozwolił słuchaczom przetestować swoją przestrzeń odsłuchową i natychmiast porównać wyniki ze standardem laboratoryjnym, korygując i eliminując anomalie fal oraz zapewnić płynniejszą, bardziej realistyczną odpowiedź basu w każdym pomieszczeniu. PBK sprawia, że możliwości strojenia brzmienia są na wyciągnięcie ręki.
Niedługo potem dominacja firmy Paradigm w kategorii subwooferów rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem masywnego SUB 2. Ten 9000W, sześciogłośnikowy subwoofer wyznaczył standard dla subwooferów tak zaawansowanych jak Marianas Trench i tak realistycznych jak Oktobasa. SUB 2 natychmiast otrzymuje pierwszą nagrodę SECRETS of Home Theater and High Fidelity "Bad Ass Award" za „intensywną moc wyjściową, bardzo niskie zniekształcenia, solidną jakość wykonania i ekstremalną inżynierię”.
Coraz większy nacisk zaczęto kłaść na przenośne cyfrowe przetwarzanie dźwięku i sygnału oraz pierwsze przesyłania strumieniowe plików audio o niższej rozdzielczości przez sieć. Inżynierowie firmy Paradigm chcieli mieć pewność, że reprodukcja dźwięku z ich głośników zachowuje swoją realistyczną jakość we wszystkich mediach, dlatego zaprojektowali głośniki przy użyciu nowych, wyrafinowanych algorytmów optymalizujących i kształtujących pasmo przenoszenia. Zostało to uosobieniem nowej serii głośników wielofunkcyjnych Shift wprowadzonych w 2010 roku. Shift obejmował szeroką gamę głośników i komponentów, od bezprzewodowych soundbarów i aktywnych kolumn podstawkowych po bezprzewodowe produkty rozszerzające sieć oraz kompaktowe wzmacniacze. Shift był nawet świadkiem pierwszego podejścia firmy Paradigm do projektów słuchawek audiofilskich klasy premium. Technologia bezprzewodowa Paradigm rozkwita w 2015 roku wraz z serią Premium Wireless, oferującą najnowocześniejszy bezstratny odbiór, łatwe połączenia i zdumiewające poziomy wydajności Paradigm.
Do 2012 roku firma Paradigm podbiła kategorię subwooferów 21 najlepiej sprzedającymi się modelami subwooferów, od kompaktowego Ultra Cube do specjalnie zaprojektowanego Seismic 110, który dostarcza 1700W mocy szczytowej! Na drugim końcu znajdował się największy ze wszystkich subwooferów, SUB 2 i nowy SUB 1 o łącznej mocy szczytowej ponad 12 000W! Krytycy nazwali go basem „klasy broni”.
Marka Paradigm zdominowała również rynek kolumn, wprowadzając serię Prestige w 2014 roku. Prestige z jej pięknymi, klasycznymi obudowami z drewna i całkowicie innowacyjną technologią, zapewnił stosunek jakości do wydajności, dzięki któremu Paradigm stał się liderem w obu kategoriach. Nowa seria posiadała nowo zaprojektowane zwrotnice kontrolujące potężny wbudowany wzmacniacz oraz bardziej wydajną, odporną na rezonanse obudowę z technologią izolacji przetwornika Shock-Mount. Stworzony z dumą w Kanadzie Prestige osiągnął poparty naukowo poziom spektaklu, który krytycy nazywali „odurzającym” i „wyrafinowanym”.
Paradigm weszła w tzw. wiek średni. Zaczęto odczuwać potrzebę czegoś bardziej… cóż… „wyrafinowanego”. Dlatego inżynierowie firmy Paradigm, z których wielu było „ojcami” firmy Paradigm, skatalogowali swoje patenty i innowacje. Przyjrzeli się poważnie możliwościom projektowania i produkcji we własnym zakresie. Liczyli się z nowymi mediami i nowymi technologiami, a co najważniejsze z nowymi trendami w projektowaniu i wystroju domu. Nadszedł czas, aby Paradigm połączył całą wiedzę o technologii audio ze sztuką projektowania i wystroju nowoczesnych luksusowych domów, aby stworzyć głośnik, który ujawnia całkowicie nieprzewidziane; prawdziwie nowy paradygmat domowego audio: i oto Persona.
Debiutująca w 2016 roku Persona® była całkowitym zaskoczeniem. Nowy poziom technologii i innowacji, nowe materiały i techniki produkcji, nowa moc i kontrola oraz zupełnie nowy wygląd Paradigm: odważny, kolorowy, robiący ogromny krok naprzód. Kulminacja każdego celu inżynieryjnego Paradigm Persona osiągnęła praktycznie całkowitą przejrzystość, bezprecedensowy poziom realizmu dźwięku, z wyglądem i wrażeniem, które stanowiły autentyczną deklarację organicznego, ukierunkowanego na cel projektu. Krytyczne odpowiedzi napłynęły nawet od najtrudniejszych do zadowolenia profesjonalnych audiofilów recenzentów: „Znakomity”, „Fenomenalny”, „Imponujący”, „Zdumiewający”, „Znakomity... wyraźny… wiarygodny” i „Po prostu najlepszy”.
Persona uosabiała wiele innowacji w Paradigm. Po raz pierwszy folia berylowa została użyta zarówno w głośnikach wysokotonowych jak i średniotonowych. Po raz pierwszy usztywniona, nierezonansowa obudowa Paradigm miała unikalny, nowoczesny design. Po raz pierwszy firma Paradigm połączyła w jednym głośniku wiele swoich najskuteczniejszych opatentowanych innowacji, od technologii Active Ridge Technology (ART) po perforowane soczewki wyrównujące fazę (PPA).
Po raz pierwszy firma Paradigm stała się znana na całym świecie z redefiniowania idei luksusowego domowego audio. Persona to jedne z najdroższych kolumn marki Paradigm, jakie kiedykolwiek wyprodukowano, ale okazały się również zdumiewającą i niezaprzeczalną jakością same w sobie.
Elegancka i piękna seria Persona doskonale współgrała z mocą, wydajnością i technologią serii subwooferów Defiance, wprowadzonej w 2018 roku. Defiance były subwooferami zmieniającym zasady audio-gry, łączące technologię Anthem Room Correction (ARC), wielokrotnie nagradzany System Korekcji Akustyki Pomieszczenia PBK z unikalną aplikacją do sterowania prosto z telefonu. Pozwoliło to szybko i łatwo zoptymalizować subwoofer z wygodnej pozycji odsłuchowej za pośrednictwem tylko smartfona! Wow!
Paradigm dzisiaj i jutro
Wchodząc w trzecią dekadę XXI wieku, a czwartą dekadę jako innowacyjnego lidera w branży, misja Paradigm pozostaje wierna początkom marki. Podobnie jak same kolumny. Paradigm nadal jest liderem w konkurencyjnej branży elektroniki użytkowej, pozostając w czołówce nauk i technologii audio.
Pamiętasz nagrodę „Najlepsza cena / wartość”, którą nagrodzono markę w latach 90-tych? Łącznie Paradigm otrzymał to wyróżnienie aż 22 razy. Wielokrotnie nagradzane produkty Paradigm są obecnie sprzedawane przez ponad 25 międzynarodowych dystrybutorów i są dostępne w ponad 55 krajach na całym świecie. Seria Persona umocniła pozycję marki jako jednej z najlepiej sprzedających się kolumn o wysokiej wydajności w Ameryce Północnej. Połączenie doskonałej wydajności popartej naukami stosowanymi, z nową wizją luksusowego produktu i odnowionym przywiązaniem do autentycznej wartości sprawia, że każdy, kto miał okazję usłyszeć jak brzmi Persona na żywo, jest naprawdę podekscytowany przyszłością domowego audio high-end.
Subwoofer to głośnik odpowiedzialny za przetwarzanie basów oraz wspierający główne głośniki w produkcji dźwięku. Jest to częsty element zestawów głośnikowych, we wszystkich systemach dźwiękowych - stereo lub kina domowego. Jego pasmo przenoszenia zazwyczaj mieści się w zakresie od 20 do 250 Hz. Subwoofery poprawiają jakość dźwięku w niskim zakresie częstotliwości, który jest słyszalny lub odczuwalny jedynie w trakcie odtwarzania.
Rodzaje subwooferów:
Subwoofery aktywne
Subwoofery pasywne
Subwoofery aktywne
Subwoofery aktywne są obecnie niezbędne w niemal każdym kinie domowym - są to zdecydowanie najpopularniejsze rodzaje subwooferów. Mają one wbudowane w siebie wzmacniacze, które dopasowane są pod względem mocy oraz impedancji do przetwornika, znajdującego się w tej samej obudowie co subwoofer. Dzięki temu użytkownik nie musi się martwić o dobór tych parametrów. Podłączenie subwoofera aktywnego do wzmacniacza lub amplitunera jest także bardzo łatwe.
Subwoofery pasywne
Subwoofery pasywne wymagają zewnętrznego wzmacniacza lub korzystają z tego, który zasila pozostałe kolumny w zestawie audio, więc nie posiadają wbudowanego. Ze względu na duże obciążenie dla wzmacniacza przez przetworniki niskotonowe, subwoofery takie rzadko są spotykane w sprzęcie audio do użytku domowego.
Typ obudów subwoofera
Subwoofery z bas refleksem
Subwoofery z obudową zamkniętą
Subwoofery z membraną bierną
Bas refleks
Subwoofery z obudową bas-refleks mają zwykle wyższą skuteczność niż modele zamknięte, co przekłada się na bardziej rozległy i głęboki dźwięk basowy. Właściwości te są szczególnie pożądane w systemach kina domowego, co tłumaczy popularność takich subwooferów w zestawach audio-wideo tego typu.
Przykłady takich subwooferów to: SVS PB-1000 PRO, KLIPSCH NEW REFERENCE R-101SW
Obudowa zamknięta
Subofery zamknięte w obudowie nie wprowadzają zniekształceń do dźwięku nawet przy konfiguracji stereo. Dzięki temu zapewniają one dokładne i mocne basy. Takie modele mają odpowiednie charakterystyki impulsowe, co jest bardzo cenione przez klientów i konstruktorów. Dodatkowo, przeważnie są one niewielkich rozmiarów.
Przykłady takich subwooferów to: SVS SB-1000 Pro
Membrana bierna
Modele z membraną bierną to głośniki niskotonowe cenione zarówno w systemach stereo, jak i w kinie domowym. Zapewniają dobrze kontrolowany, mocny bas. Należy jednak wspomnieć, że zaprojektowanie i wyprodukowanie dobrze brzmiącego subwoofera z membraną bierną wymaga dużej wiedzy i doświadczenia od producenta. Znaczna część tych konstrukcji nie będzie zatem należała do budżetowej półki cenowej. Osoby świadomie wybierające taki sprzęt wiedzą jednak, że w zamian otrzymają dobrze brzmiący sprzęt, który sprawdzi się także w wysokiej klasy systemach.