Menu
Your Cart

100 zł rabatu na pierwszy zakup Zarejestruj się.

MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL

MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL
MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL
MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL
MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL
CENA ZA SZTUKĘ
MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL
MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL
MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL
MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL
MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL
8.499,00zł
Netto: 6.909,76zł
  • Stan: Dostępne
  • Model: ELECTROMOTION ESL
Wyświetleń: 2827

Dostępne opcje

Oblicz ratę

MARTIN LOGAN ELECTROMOTION ESL - Kolumny podłogowe

 
 
ElectroMotion ESL (EM-ESL) reprezentuje nowy odważny kierunek konstrukcji elektrostatów. wykorzystując pełnowymiarowy, wysoki na 34 cale przetwornik elektrostatyczny XStat, nowy ESL zachowuje się bardziej jak mini flagowiec nie audiofilski głośnik entry level. Odwieczni entuzjaści marki MartinLogan z pewnoścąa określą EM-ESL jako drugą odsłonę legendarnego elektrostata Aerius, który zadebiutował w 1992 roku i sprzedawał się w rekordowych ilościach. Nowy ESL jednakże oferuje powierzchnię promieniującą o 40% większą, doskonale zrównoważoną wydajność basową i efektywność na poziomie 91dB. Dodatkowo głośniki ESL łatwo napędzić zarówno amplitunerami do kina, jak i wzmacniaczami stereo klasy High-end.

Zaawansowana technologia stojanów MicroPerf oferuje najnowszym przetwornikom elektrostatycznym MartinLogan prawie dwukrotnie większą odkrytą powierzchnię membran w porównaniu do tradycyjnych paneli elektrostatycznych tych samych rozmiarów. To znaczące zwiększenie powierzchni promieniującej przekłada się na większą efektywność i jeszcze łatwiejszą, nieskończenie dynamiczną prezentację.

Ale w tym wszystkim kryje się znacznie więcej, niż tylko dodanie większej ilości otworów w stojanach. Rozpórki ClearSpar™ usztywniają cała konstrukcję na całej szerokości. Pozwalają na precyzyjna i stałe rozprowadzanie napięć próżniowo związanej membrany bez zasłaniania jej przezroczystego, unoszącego się wyglądu, który jest cechą elektrostatów MartinLogan.

Koniec końców głośnik nie może grać lepiej od sygnału, który go napędza. Najnowocześniejszy transformator toroidalny MartinLogan i inżynieria interfejsu elektrycznego zapewniają całkowicie przezroczyste połączenie od wzmacniacza do panelu elektrostatycznego. Wynikiem jest dźwięk o niezrównanej czystości, precyzji i otwartości - najlepsze, co tylko można osiągnąć w głośniku.

Panele elektrostatyczny EM-ESL XStat posiada powierzchnię promieniowania 129 cali kwadratowych i wydajność 91dB przy 6 Ohmach

Unikalny przetwornik XStat™ został zaprojektowany w celu spełnienia specyficznych wymagań mechanicznych głosnika EM-ESL. Aby to osiągnąć inżynierowie MartinLogan zmniejszyli grubość stalowych stojanów. Zmiana ta nie zmienia charakterystyki wydajności przetwornika EM-ESL. Jednakże, jako produkt uboczny węższej obudowy, zwiększyło to wizualną przezroczystość panelu. nowy panel Xstat EM-ESL jat tak wizualnie przezroczysty, że praktycznie znika, kiedy go słuchasz.

Przetwornik CLS™ XStat™

Jeden z oryginalnych przełomów MartinLogan - Technologia CLS była niezbędnym składnikiem każdego głośnika elektrostatcznego, jaki wyprodukowaliśmy. Firmowe metody produkcji pozwalają tworzyć panele elektrostatyczne w formie wycinków cylindra. Ich delikatne zakrzywienia poziome rozwiązują problem osiągnięcia dobrego rozpraszania wysokich tonów z dużej powierzchni promieniującej bez narażanie ogólnej jakości dźwięku.

Promieniowanie dźwięku o kontrolowanym rozpraszaniu


Dźwięk, który słyszymy z głośnika, jest połączeniem fali bezpośredniej idącej z niego do naszego ucha oraz odbić od różnych powierzchni w pomieszczeniu - ścian, podłogi, sufitu. To, w jaki sposób nasz mózg integruje te wszystkie informacje jest bardzo skomplikowane. W zależności od kąta i różnicy czasu dotarcia pomiędzy falą bezpośrednią, a falą odbitą, odbicia mogą albo zatrzeć detale i scenę, albo wzmocnić naturalne poczucie głębi i otwartości.

Prawdziwie dipolowe głośniki, np. panele elektrostatyczne, od dawna cechowały się prawie idealnymi wzorcami kontrolowanego rozpraszania. Wysyłają one znikome ilości dźwięku na boki, minimalizując przez to odbicia od ścian bocznych. Ich silne promieniowanie tylne produkuje jednakże znaczną ilość wzmacniających odczucia, później docierających odbić od ściany za głośnikami.

Doskonała integracja basu

Aby gładko połączyć średnie i wysokie częstotliwości panelu eletrostatycznego z niskimi częstotliwościami woofera EM-ESL wykorzystuje firmową topologię filtrów Vojtko wykorzystującą cewki powietrzne, stalowe, laminowane przewodniki, kondensatory foliowe w połączeniach szeregowych i kondensatory elektrolityczne w połączeniach równoległych.

Precyzyjny 8-calowy, audiofilski przetwornik basowy d dodatkiem włókien został zaprojektowane specjalnie dla EM-ESL przez zespół inżynierów MartinLogan. Woofer ten precyzyjnie optymalizuje zawieszenie i siłę magnetyczną w celu zaoferowania wysokich poziomów basu i stale precyzyjnego pasma średniego. Firmowa, sztywna membrana woofera eliminuje krzywiznę membrany i maksymalizuje czas odpowiedzi by osiągnąć minimalne zniekształcenia znane z przetworników elektrostatycznych Martinlogan.

Łatwe połączenia, solidne podstawy

Wygodne wciskane terminale głośnikowe i zakrzywione wgłębienia pozwalają na łatwe podłączenie kabli głosnikowych. Gumowe nakładki ściąga sie w celu podłączenia złączy bananowych.. Opcjonalne kolce ETC™ również są w komplecie - można ich uzyć zamiast standardowych nóżek w celu zwiększenia stabilności na grubych dywanach, albo w celu bardziej zwartego połączenia pomiędzy głosnikiem, a podłożem. Każdy kolec został zakryty gumową, ściaganą nakładką, jeżli nie chcesz używać kolców.

 

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

 

ELECTROMOTION ESL

Pasmo przenoszenia
42–22,000 Hz ± 3dB
Czułość
91 dB/2.83 volt/metr
Impedancja
6 Ohm, 1.6 @ 20 kHz. Kompatybilny z wzmacniaczami obsługującymi kolumny 4, 6 lub 8 Ohm
Częstotliwość zwrotnicy
500 Hz
Przetwornik wysoko/średnio-tonowy
34” x 8.6” (86 x 22 cm) CLS XStat™ CLS™ przetwornik elektrostatyczny (292 in2/1886 cm2)
Przetwornik nisko-tonowy
8” (20.3 cm) membrana papierowa
Zalecana moc wzmacniacza
20–300 watt / kanał
Waga
21.4 kg sztuka
Wymiary (W x S x G)
132.3 x 22.9 x 41.4 cm

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
Zły Dobry

 

Ludzie często zakładają, że MartinLogan został założony przez kilku mężczyzn o imieniu Martin i Logan, co jest trochę prawdą: Gayle Martin Sanders i Ron Logan Sutherland. MartinLogan „po prostu brzmiał lepiej niż SandersSutherland” - wyjaśnia Sanders... (najwyraźniej nigdy nie rozważali GayleRona).

Spotkali się pod koniec lat 70. w sklepie z highendowym sprzętem audio, zarządzanym przez Sandersa w Lawrence w stanie Kansas. Pomimo bardzo różnych środowisk - Sanders wyszkolił się w architekturze i reklamie, Sutherland w elektrotechnice. Obydwaj zaś podzielali pasję do muzyki, a wkrótce odkryli piękno elektrostatycznych zestawów głośnikowych, zwanych popularnie elektrostatami.

Dla każdego kto szuka idealnej czystości i przejrzystości dźwięku, kolumny elektrostatyczne są idealnym rozwiązaniem. Niestety, projektowanie i budowa takich kolumn, które osiągną poziom wszystkich tonów, jakich oczekuje się od najwyższej klasy kolumn głośnikowych, nawet z aktualną technologią inżynieryjną jest bardzo trudnym wyzwaniem. W tamtych czasach na rynku była dosłownie garstka dostępnych modeli. Większość z nich to były niezbyt udane konstrukcje, za wyjątkiem KLH Model 9 i Quad ESL, które stały się legendami wśród entuzjastów audio.

Najprawdopodobniej najbliżej jakości tradycyjnych zestawów głośnikowych pod względem jakości basu i poziomu dźwięku, zbliżył się wtedy model marki KLH. Był to jednak zestaw bardzo duży, wymagający, drogi i totalnie nie pasował do marki KLH. W związku z tym sprzedaż była słaba, aż w końcu Model 9 został wycofany z produkcji. ESL firmy Quad był większym sukcesem, szczególnie w rodzinnej Anglii, ale model ten cierpiał z powodu klasycznych ograniczeń tego rodzaju kolumn. Jednak mimo wszystko do czasu, w którym pojawiły się produkty MartinLogan, elektrostaty Quad były powszechnie uważane za najlepsze zestawy do odtwarzania kameralnej muzyki, rocka, a nawet muzyki symfonicznej.

 

Musi Być Lepsza Droga

Sanders i Sutherland byli pewni, że musi być lepsza droga. Wierzyli, że mogą zbudować elektrostatyczny głośnik, który będzie w stanie odtworzyć poprawny bas, zapewnić odpowiedni poziom dźwięku i jego prawidłowe rozpraszanie w pomieszczeniu bez powodowania iskrzenia czy przeciążenia wzmacniacza. Sanders zorganizował małą grupę badawczo-rozwojową, która zmieniła oryginalny projekt, stworzony przez ponad 10 lat wcześniej w praktyczny, gotowy do sprzedaży elektrostatyczny przetwornik.

Pierwszy prototyp był gotowy w 1980 roku. Oczywiście wciąż miał jakość charakterystyczną dla projektów naukowych - płaski aluminiowy panel z siatką przewodów, rozpórki, transformatory i zasilacze, wszystko to podłączone do wzmacniacza w salonie Sandersa. Zestaw brzmiał nawet lepiej niż oczekiwali tego twórcy, lecz kiedy w czasie testów zwiększono głośność, burza błyskawic przeszła przez panel, a muzyka została zastąpiona słupem dymu dryfującego w stronę sufitu. Jednak wiedzieli, że już są blisko celu.

Zespół rozpoczął serię eksperymentów z nowymi materiałami wykorzystywanymi w przemyśle lotniczy i kosmicznym, co doprowadziło do przełomu. Skonstruowany z najwyższej klasy powłok przewodzących, izolacji i klejów, poprawiony przetwornik wykorzystywał przezroczystą, ultra-lekką membranę z Mylaru®, która była umieszczona pomiędzy dwoma stojanami wykonanymi z perforowanej stali.

Nowy głośnik wyglądał elegancko i mógł grać głośno bez powodowania przeciążeń wzmacniacza. Lecz Sanders ciągle zmagał się z problemem jak osiągnąć satysfakcjonującą dyspersję wysokich częstotliwości bez utraty jakości dźwięku. Duże przetworniki mają tendencję do promieniowana wysokich częstotliwości w wąską wiązkę, a nie rozpraszanie ich na dużym obszarze. Rozwiązanie pojawiło się w czasie nocnej sesji, gdy Sutherland szkicował teoretyczną falę dźwiękową, w celu zilustrowania dyspersji dźwięku. Sanders wyobraził sobie poziomo wygięty panel (Curvilinear Line-Source - CLS), który od tamtego czasu aż do dzisiaj jest podstawą każdej konstrukcji kolumn elektrostatycznych MartinLogan.

Jedynie z imitacją gotowego produktu i kilkoma fotografiami, Sanders i Sutherland w 1982 roku pokazali swoją koncepcję na CES (jedne z największych i najpopularniejszych obecnie eventów - Targi Elektroniki Konsumpcyjnej) w Chicago. To był natychmiastowy hit, a konstrukcja została uhonorowana prestiżową nagrodą za projekt i technikę CES Design and Engineering Award. Zachęceni świetnym przyjęciem ich projektu projektanci udali się do Kansas, aby przełożyć swoje idee w pełnowartościowy prototyp.

 

Niespotykane przyśpieszenie

Wykorzystując sieć producentów high-tech, Sanders i Sutherland zasięgnęli pomocy innych inżynierów, którzy posiadali najnowocześniejszą wiedzę i wyrazili zainteresowanie projektem. Firma, która produkowała filtrowane szyby do promów kosmicznych i ludzie, którzy stworzyli naczynia pokrywane Teflonem® dołączyli do zespołu projektowego. Wspólnym wysiłkiem powstał opatentowany parowy proces osadzania powłoki, optycznie przezroczystej membrany, która mogła utrzymać ładunek 5000V – technologia osadzania powłoki ochronnej pozwalała na równomierną izolację każdej z perforowanych stojan aż do 10 000V!

Od czasu targów CES w 1982 roku, MartinLogan zaprojektował pełnopasmowy elektrostatyczny zespół głośnikowy o nazwie Monolith. Bardzo znana firma z branży audio high-end, wykorzystała prototyp w swoim pokoju odsłuchowym w celu demonstracji swojej elektroniki. Dealerzy, którzy je usłyszeli, byli oczarowani dźwiękiem i wizualnym wyglądem kolumny Monolith. To był moment, w którym Sanders i Sutherland wykorzystali swoje drugie imiona jako człony nazwy marki, nareszcie MartinLogan rozpoczął swój owocny lot.

Pierwsze kilka lat dla firmy pracował zaledwie jeden pracownik pełnoetatowy i jeden w niepełnym wymiarze czasu. Udało im się zbudować i wysłać do dealerów 10 par modelu Monolith. Pomimo specjalnie zaprojektowanych kartonów, 3 pary zostały poważnie uszkodzone w czasie transportu, co było prawie katastroficzną stratą dla młodej firmy. Niezrażeni sytuacją odbudowali kolumny i położyli nacisk na wprowadzenie procesów gwarantujących politykę satysfakcji klienta na każdym etapie, która do dnia dzisiejszego przyświeca filozofii marki.

Sprzedaż zaczęła rosnąć w 1985 roku, a marka zbudowała w końcu solidne podstawy. Sutherland odszedł z firmy, aby wrócić do swojej pierwszej miłości - elektroniki. W kolejnym roku MartinLogan przeniósł się do nowej siedziby, gdzie mieści się do dzisiaj. W tym samym czasie ruszyła z sukcesem międzynarodowa dystrybucja.

Nastąpił stabilny wzrost. Do 1988 roku sprzedaż wzrosła dziesięciokrotnie, a fabryka powiększyła się o dużą, dedykowaną powierzchnię produkcyjną. W 1989 i 1990 roku pismo Inc. Uznało MartinLogan jako jedną z 500. najszybciej rozwijających się firm prowadzonych w USA.

Na początku lat 90. MartinLogan wyprodukował pierwszą na świecie centralną kolumnę elektrostatyczną i naścienną elektrostatyczną kolumnę surround, co umocniło pozycję marki jako poważnego gracza na wschodzącym rynku kina domowego. Wczesne lata 90. to również czas, w którym powstały najbardziej lubiane klasyczne zespoły elektrostatyczne takie jak Aerius, SL3, Quest i Cinema.

Jedna z najbardziej ambitnych do dzisiaj konstrukcji MartinLogan, zaczęła nabierać kształt w 1997 roku. Wynik był oszałamiający, 900 kilogramowy głośnik Statement E2, który zszokował świat audio i nadal jest przez wielu uważany jako szczyt możliwości w konstrukcji zespołów głośnikowych. Innowacyjny projekt i technologia, która została wykorzystana przy tworzeniu Statement E2, napędzała kolejne konstrukcje elektrostatyczne (i nie tylko) marki MartinLogan. Przedstawiony w 1999 roku, elektrostat Prodigy wykorzystywał wiele z projektu i technologii użytych w Statement. Z kolei Prodigy zainspirował całą nową generację produktów elektrostatycznych włączając w to modele Odyssey, Ascent, Aeon i Theater.

To co nastąpiło potem, było jednym z największych wyzwań, przed którymi stanęli inżynierowie MartinLogan – zaprojektowanie pierwszego produktu, nieopartego o technologię elektrostatyczną. W 2001 roku legendarny subwoofer Descent (wykorzystujący układ servo-control i technologię BalancedForce) został entuzjastycznie przyjęty przez świat audio i stał się jednym z głównych graczy na rynku subwooferów.

W 2003 roku zadebiutowała seria Design. High-endowy rodowód marki i lata doświadczeń zespołu inżynierów, pozwoliły wyprodukować serię mniejszych i bardziej przystępnych cenowo kolumn bez poświęcania jakości dźwięku, z której przecież słynie MartinLogan.

MartinLogan zakorzenił się mocno jako firma "technologiczna"(nie wyłącznie "elektrostatyczna"), również w rejonach, w których jedynie kilku producentów wysokiej jakości głośników odważyło się wejść. Kolumny ścienne Voyage i Passage (debiut w 2004r.) zakwestionowały mity świata audio i pozwoliły na uzyskanie prawdziwie najwyższej jakości brzmienia.

 

MartinLogan po 2000 roku

styczniu 2005 roku MartinLogan ponownie podniósł poprzeczkę dla najwyższej jakości audio wypuszczając model Summit. Jest to w dużej mierze odejście od poprzednich konstrukcji, gdyż Summit wykorzystuje dwa niezależnie wzmacniane subwoofery aktywne oraz najbardziej zaawansowany w historii firmy przetwornik elektrostatyczny – Xstat.

Pod koniec 2005 roku MartinLogan został przejęty przez spółkę Shoreview Industries, małą firmę specjalizują się we wspieraniu dobrze zarządzanych firm prywatnych. Shoreview docenił zaangażowanie firmy MartinLogan w wysoką jakość i wydajność oraz poziom obsługi klienta. Pozostali biernym inwestorem, zapewniając przez lata stałe źródło finansowania badań i modernizacji. Z takim wsparciem MartinLogan miał szansę stać się międzynarodową potęgą technologii audio.

Pod koniec 2000 roku MartinLogan nie tylko produkował najbardziej znane na świecie kolumny elektrostatyczne jak na przykład przystępna cenowo Vista (2006), w pełni zasilany Purity (2007) i referencyjny poziom Ethos (2010), ale także robił postępy w tworzeniu nowej jakości brzmienia z alternatywnych materiałów wykorzystywanych w przetwornikach cienkowarstwowych. W 2010 roku wprowadzono serię Motion, w której zastosowano innowacyjna technologię głośnika wysokotonowego Folded Motion, która zminiaturyzowała przetwornik cienkowarstwowy o wysokiej rozdzielczości do kompaktowej konstrukcji głośnika wysokotonowego. Technologia głośnika wysokotonowego Folded Motion zapewniła szczegóły przypominające elektrostatykę o wysokiej częstotliwości w bardziej tradycyjnej konstrukcji głośników.

MartinLogan wprowadzał także innowacje w bardziej wyspecjalizowanych głośnikach do kina domowego. The Stage, kompaktowy głośnik centralny wprowadzony w 2006 roku, doprowadził do powstania długiej linii wielozadaniowych głośników do kina domowego opartych na technologii ESL. Były to śmiałe, pięknie zaprojektowane wysokowydajne głośniki, które można było zastosować w dowolnym miejscu w systemie dźwięku przestrzennego. W kolejnych projektach Stage zastosowano głośnik wysokotonowy Folded Motion. Głośnik wysokotonowy Motion Vision Soundbar wprowadzono na rynek w 2012 r., wykorzystywał on technologię głośnika wysokotonowego Folded Motion, i obal przyjęte z góry przekonania dotyczące wydajności wielokanałowego głośnika soundbara. Był to jedyny zasilany głośnik typu all-in-one do kina domowego, który zapewniał wysoki poziom realizmu i uderzenia basu marki MartinLogan.

MartinLogan nigdy nie stracił z oczu swojego największego marzenia i idei: tworzenia najlepszych na świecie, najbardziej zaawansowanych kolumn elektrostatycznych. Za kulisami inżynierowie i projektanci MartinLogan pracowali nad czymś dużym i odważnym.

Po latach prac powstał największy i najodważniejszy system głośników MartinLogan od czasu Statement E2: Neolith. Wysoki na prawie 2m i szeroki na 1m, o powierzchni promieniowania elektrostatycznego o powierzchni prawie 7000cm2, w połączeniu z gigantycznymi głośnikami niskotonowymi o mocy 1300W, kolosalny Neolith zapewnił całkowicie nieograniczone, pełne spektrum naturalnego brzmienia. Stał się nowym ucieleśnieniem pasji Martina Logana do dźwięku. To największy projekt marki MartinLogan do tej pory.

W 2016 roku MartinLogan przedstawił serię Masterpiece. Flagowy model serii - Renaissance ESL 15A - jest uważany za szczyt osiągnięć w dziedzinie elektrostatyki. Nowa linia zawarła w sobie całą historię innowacji MartinLogan ESL, postępów i przełomów technologicznych, od masywnych zintegrowanych przetworników niskotonowych i wysokotonowych, doskonale wyważonych paneli elektrostatycznych, aż po ręcznie wykonane zwrotnice i System Korekcji Akustyki Pomieszczenia Anthem Room Correction (ARC™), czyli według nas najlepszy na świecie natychmiastowy optymalizator wydajności brzmienia.

Dzisiaj MartinLogan to prężnie rozwijająca się firma o uznanej międzynarodowej renomie, najwyższej klasy zespół, świetne projekty i zaawansowane technologie, jak również rzesza wiernych Klientów, którzy cenią najlepsze kolumny na świecie ponad wszystko.

We wrześniu 2016 roku przedstawiciel marki udziielił wywiadu magazynowi Hi-Fi Choice, w którym odpowiedział na pytania dotyczące aktualnych działań firmy oraz jej przyszłości. A ta maluje się w doskonałych barwach...

 

Wywiad z przedstawicielem marki Martin Logan: TUTAJ!

Jak to jest zrobione? Głośniki elektrostatyczne! ZOBACZ!

Zaznaczając przycisk „Akceptuję” wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług sklepu internetowego, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego w stopce strony. Polityka prywatności zgodnie z RODO