GoldenEar Technology - SuperSat 50/50C - Głośnik centralny.
SuperSat 50 stanowi mniejszą wersję głośnika SuperSat 60 i nie różni się od niego pod względem konstrukcji, ani wykorzystanej technologii. Jest on wąskim, mierzącym 68,6 cm długości i głębokim na 6,35 cm głośnikiem satelitarnym, dostępnym zarówno w wersji pionowej (SuperSat 50), jak i wersji przeznaczonej do montażu poziomego (50C), która ma być wykorzystywana jako głośnik centralny. SuperSat 50 został zaprojektowany tak, aby dopasować się do rozmiarów ekranów TV o przekątnej 50” i większych – kiedy jest montowany jako lewy i prawy kanał – a także aby można było go wykorzystywać w postaci głośnika centralnego (w połączeniu z innymi głośnikami GoldenEar), z ekranami o dowolnej przekątnej. Głośnik SuperSat 50 może również być montowany pionowo, przy wykorzystaniu podstawki półkowej, bądź wyższego stojaka.
Smukła obudowa o atrakcyjnych dla oka kształtach, została wykonana z aluminium najwyższej jakości i wykończona wspaniałym, czarnym lakierem fortepianowym. Głośnik otrzymał nagrodę Resi Award za „Najlepiej prezentujący się głośnik do montażu naściennego”. SuperSat 50 wyposażono w parę opracowanych przez GoldenEar przetworników nisko/średniotonowych (wielkości 4,5”) o odlewanych koszach, wyposażonych w zamontowane pośrodku, wielołopatkowe korektory fazy. Głośniki zostały ustawione w konfiguracji D’Appolito – po lewej i prawej stronie flagowego, wstęgowego przetwornika wysokotonowego HVFR™. Do zestawu przetworników dołączono jeszcze dwa prostokątne, płaskie radiatory niskotonowe, o wymiarach 4” x 7”, które znakomicie wspomagają pozostałe głośniki, tworząc w efekcie oderwany od obudowy, trójwymiarowy dźwięk i znakomicie rozciągnięte, niskie tony.
“Skala dźwięku i wyrafinowanie na miarę ekscytacji, jaką wywołują...wysoce rekomendowane.”
-- Russell Williams, AV Forums
Głośniki SuperSat 50 i 50C, charakteryzują się bardzo małą głębokością, co czyni z nich doskonałych partnerów dla najnowocześniejszych, superpłaskich ekranów TV. Zamocowanie głośników jest czynnością niezwykle prostą i nie ma potrzeby wykorzystywania dodatkowych, niezgrabnych elementów montażowych – można wykorzystać gwintowane otwory lub specjalnie przygotowane wpusty mocujące, z tyłu obudowy. Podwójne, regulowane podstawki, pozwalają na ustawienie głośnika pod dowolnym kątem, kiedy montujemy 50C jako głośnik centralny, w pozycji poziomej. Dostępne są również podstawki do montażu na półce, oraz wyższe standy do ustawienia głośników w pozycji pionowej na podłodze.
Dane Techniczne Produktu:
Przetworniki:
- Dwa przetworniki nisko/średniotonowe typu MVPP™ , 4-1/2˝
- Dwa prostokątne, płaskie radiatory niskotonowe, 4˝ x 7˝
- Wstęgowy przetwornik wysokotonowy typu HVFR™
Zalecana Moc Wzmacniacza: 20-200 W
Sprawność: 92 dB
Pasmo Przenoszenia: 60 Hz - 35 kHz
Impedancja: 8 ohm
Wymiary: 68,6cm (26-3/4˝) H (W) x 12,06cm (4-3/4˝) W (H) x 6,35cm (2-1/2˝) D
Waga: 3,17 kg netto
GoldenEar - pasja dźwiękowej doskonałości
Założyciele amerykańskiej firmy GoldenEar oraz zespół ich inżynierów, posiadają olbrzymie doświadczenie. Stworzyli bądź pomogli w stworzeniu wielu najlepiej brzmiących i najlepiej sprzedających się głośników na świecie. Grupa tych doświadczonych osób połączyła się w 2010 roku, aby tworzyć najdoskonalsze głośniki, jakie kiedykolwiek skonstruowano . Twórcom firmy przyświecał cel zaprojektowania produktów doskonałych ale za przystępne pieniądze. Ten cel się spełnił, bowiem głośniki GoldenEar są porównywane w wielu recenzjach do konstrukcji nawet 10-cio krotnie droższych.
Firmę nazwano GoldenEar Technology „Złote Ucho”, ponieważ w przemyśle audio tym mianem określa się osobę, która słyszy wyjątkowo dobrze. Wszyscy w GoldenEar słyszą doskonale i dlatego też, zarówno w kręgach producentów audio jak i prasie branżowej, zespół był wielokrotnie chwalony za swoje „złote uszy” i sukcesy w dziedzinie konstruowania kolumn głośnikowych, które osiągnął dzięki niezwykłemu talentowi swoich inżynierów. Firma założona przez Sandy Gross’a i Dona Givogue, mieści się w Owing Mills w stanie Maryland w USA.
Brzmienie GoldenEar
Idealny komponent audio nie powinien mieć żadnego własnego brzmienia. Niestety, w realnym świecie każdy DAC, wzmacniacz, gramofon a zwłaszcza głośnik, mikrofon i wkładka ma własny charakter soniczny.
Aby osiągnąć wyrafinowane i "zrównoważone brzmienie" trzeba świadomie uwzględniać efekt każdej decyzji podjętej na etapie projektowania urządzeń audio oraz wyboru stosowanych do ich budowy elementów a następnie połączyć wszystkie te małe niedoskonałości w jedną całość osiągającą założone brzmienie. Taki cel stawia sobie przynajmniej firma GoldenEar.
Mówiąc o strojeniu kolumn, każdy projektant ma na myśli coś innego. Monitory studyjne mają, na przykład, przez nadmierną detaliczność podkreślać potencjalne błędy produkcji. Inne kolumny mają swym brzmieniem przyciągać uwagę podczas krótkich sesji odsłuchowych w salonach audio.
Prawdziwa różnica między komponentami przeciętnymi a doskonałymi leży w intencjach ich projektantów oraz ich umiejętnościach w radzeniu sobie z nieuniknionymi problemami. Kompleksowe strojenie nie polega tylko na redukowaniu niedoskonałości, ale raczej na koordynowaniu ich w celu osiągnięcia ekstremalnie niskiego poziomu zniekształceń i osiągnięciu brzmienia pozbawionego wyraźnych cech własnych wybijających się na pierwszy plan. Taki jest wspólny cel projektu wszystkich kolumn GoldenEar.