Dostępne opcje
Neat Elite Classic - Kolumna podłogowa
Oryginalne głośniki Neat Elite zostały wprowadzone w 1998 roku wraz z wersją SE w 2003 i SX w 2008. Całkowicie nowa wersja Elite Classic zawiera ten sam przetwornik nisko-średniotonowy, co nasza flagowa seria Ultimatum, połączona ze znakomitym głośnikiem wysokotonowym AMT z modelu Petite Classic w kompaktowej obudowie podłogowej. Jak zawsze, elementy zwrotnicy są wybierane z wielką starannością, aby osiągnąć idealne dopasowanie jednostek napędowych. Głośniki Elite Classic są szersze niż głębokie, co oznacza, że Elite są mniej natrętne niż większość głośników podłogowych. Neat Elite Classic wyposażone są w system dual-port. Jeden port umieszczony jest na dole głośnika nad nową akrylową podstawą. Idealne brzmienie basu uzyskujemy dzięki czterem obrabianym maszynowo elementom dystansowym, które zachowują optymalną odległość między portem, a podstawą. Takie rozwiązanie zapewnia głębokie i dobrze kontrolowane brzmienie najniższych częstotliwości. Drugi mniejszy port (32mm) znajduje się z tyłu obudowy. Oba port mają wpływ na inne częstotliwości, dzięki czemu można dopasować brzmienie kolumn do dowolnych warunków akustycznych lub indywidualnych preferencji słuchacza. Kolumny oferują kompaktową obudowę, która idealnie sprawdzi się w każdym pomieszczeniu.
Dąb naturalny; Orzech amerykański; Czarny teksturowany; Biały satynowy
Specyfikacja:
- Konstrukcja: 2 drożna, bass-refleks
- Przetwornik wysokotonowy: AMT
- Przetwornik średnio-niskotonowy: P1-R3 170 mm firmy Neat
- Pasmo przenoszenia: 25-22kHz
- Rekomendowana moc wzmacniacza: 25 to 150W
- Impedancja nominalna: 8 Ohm
- Impedancja minimalna: 5 Ohm
- Skuteczność: 86dB/ 1W
- Wymiary: 900x200x180
- Waga: 13kg sztuka
Neat Acoustics ma siedzibę w Teesdale w północnej Anglii. Założona przez Boba Surgeonera firma zajmuje się projektowaniem i produkcją głośników od 1989 roku. Jako muzyk samouk, Bob spędził większość swojego życia grając muzykę w różnych stylach, takich jak blues, rock, jazz, folk, country i bluegrass. Równoległe zainteresowanie elektroniką i tworzeniem muzyki nadal napędza jego entuzjazm dla reprodukcji nagrań muzycznych. Inni kluczowi pracownicy firmy również mają zainteresowania muzyczne jako muzycy, wykonawcy lub widzę na temat inżynierii dźwięku i nagrań muzycznych. W ciągu ostatnich 30 lat Neat Acoustics zyskało reputację dzięki konsekwentnym produktom i wysokim poziomom obsługi klienta, obecnie dostarczając głośniki do ponad 40 krajów na całym świecie.
Studio nagrań
Neat Acoustics posiada własne studio nagraniowe w którym można nagrywać na zamówienie. Profesjonalne podejście w realizacji nagrań jest też punktem odniesienia dla brzmienia głośników Neat. Pod ręką jest ogromna różnorodność instrumentów muzycznych, w tym pianino, organy strunowe, harfa, kontrabas, syntezatory oraz szeroka gama gitar elektrycznych i akustycznych oraz innych instrumentów smyczkowych. Nagrania w wysokiej rozdzielczości mogą być wykonywane i natychmiast odtwarzane w pokoju odsłuchowym. W Neat do sztuki projektowania głośników dodany jest proces słuchania wielu różnych rodzajów muzyki i pozwalanie muzyce rządzić strojeniem i brzmieniem głośnika – z wyłączeniem prawie wszystkich innych kryteriów. W świecie, w którym większość sprzętu hi-fi jest zaprojektowana tak, aby odpowiadać zestawowi powszechnie akceptowanych parametrów, podejście Neat jest bardzo odświeżające.
Filozofia
Neat wierzy, że muzyka powinna dyktować projekt głośnika, a muzyka jest ich głównym narzędziem. Wszystkie aspekty projektu są oceniane empirycznie przez ucho. Pomiary nie mogą wpływać na decyzje dotyczące wydajności głośników podczas procesu projektowania. Ten czasochłonny, iteracyjny proces może zająć miesiące, zanim projekt zostanie uznany za gotowy do wydania. Podczas sesji odsłuchowych i podczas opracowywania produktu wykorzystywana jest szeroka gama nagrań muzycznych, od nagrań 78 obr./min z początku XX wieku po najnowocześniejsze nagrania, a także nagrania wykonane przez zespół Neat na taśmie analogowej i nośnikach cyfrowych, które odbyły się we własnym studiu nagrań firmy Neat. Doświadczenie ponad 30 lat pokazuje, że to podejście konsekwentnie tworzy głośniki, które w przekonujący sposób odsłaniają serce i duszę muzyki. Ta podstawowa muzyczna spójność jest wspólna dla wszystkich modeli Neat Acoustics.
Technologia
Neat Acoustics jest gorącym zwolennikiem złożonego (izobarycznego) obciążenia basu. Ich pierwsze izobaryczne przedsięwzięcie miało miejsce w 1997 roku w postaci pasywnie napędzanego subwoofera Gravitas, który służył jako modułowa modernizacja oryginalnego głośnika Petite. System izobaryczny działa poprzez zamontowanie dodatkowego głośnika niskotonowego za tym zamontowanym na przednim panelu. Oba głośniki niskotonowe odbierają ten sam sygnał ze zwrotnicy. Komora pomiędzy tymi dwoma urządzeniami jest uszczelniona, dzięki czemu panuje w niej stałe ciśnienie, a wewnętrzny głośnik niskotonowy działa jak „hamulec” na przedni głośnik niskotonowy – i odwrotnie. Kluczową zaletą tego systemu jest to, że stożek przedniego głośnika niskotonowego jest skutecznie kontrolowany przez dwie cewki głosowe, co zapewnia bardzo kontrolowaną wydajność basów. Kolejną użyteczną zaletą jest to, że wewnętrzny głośnik niskotonowy zachowuje się tak, jakby znajdował się w obudowie o dwukrotnie większej objętości, co zwiększa rozciągnięcie basów.