Menu
Your Cart

100 zł rabatu na pierwszy zakup Zarejestruj się.

Mark Levinson No 5805

Mark Levinson No 5805
Mark Levinson No 5805
Mark Levinson No 5805
Mark Levinson No 5805
Mark Levinson No 5805
PRODUKT DOSTĘPNY DO ODSŁUCHU
Mark Levinson No 5805
Mark Levinson No 5805
Mark Levinson No 5805
Mark Levinson No 5805
Mark Levinson No 5805
Mark Levinson No 5805
48.900,00zł
Netto: 39.756,10zł
  • Stan: Dostępne
  • Model: No 5805
Wyświetleń: 3069
Oblicz ratę

Mark Levinson No 5805 - Wzmacniacz 

 

Nº 5805 jest kwintesencją kilkudziesięciu lat najlepszej inżynierii audio. Projekt ten łączy w sobie nowatorskie rozwiązania i fantastyczną jakość z bardzo przystępną ceną. Wyrafinowane wzornictwo obudowy to jedno – od strony technicznej wzmacniacz wyposażono w dyskretny układy sygnałowy PureDirect™, przetwornik cyfrowo-analogowy PrecisionLinkII™, wzmacniacz słuchawkowy MainDrive™, przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC oraz wydajny układ dual-mono, pracujący w klasie AB. Najnowszy zintegrowany wzmacniacz Nº 5805 zapewnia legendarny dźwięk firmy Mark Levinson, a także wszechstronne wyposażenie i elastyczność konfiguracji.

 

 

U podstaw Nº 5805 leży unikalny układ PureDirect™. Jest to przedwzmacniacz liniowy dual-mono ze sprzężeniem stałoprądowym, zbudowany całkowicie z elementów dyskretnych, kryjący w sobie dwa autorskie patenty zespołu projektowego Shelton. Ten wyjątkowy, pojedynczy stopień sterujący jest sprzężony z obwodami sterowanych cyfrowo rezystorów odpowiadających za regulację głośności, zapewniając maksymalną spójność sygnału i najszersze możliwe pasmo przenoszenia. W każdym z wejść liniowych – jednym XLR i dwóch RCA z firmowymi złączami Mark Levinson – pracują osobne przekaźniki sygnału wysokiej klasy.

 

Najnowszy moduł gramofonowy dysponuje hybrydowym układem aktywnej / pasywnej korekcji RIAA, łączącym kluczowe komponenty dyskretne (takie jak precyzyjne rezystory i kondensatory polipropylenowe) znane z występującego w serii Nº 500 Pure Phono, z niskoszumnymi układami scalonymi. Rozwiązanie takie gwarantuje jakość niespotykaną w urządzeniach tej klasy. Użytkownik może wybrać w menu pomiędzy różnymi typami wkładek MM/MC i włączyć filtr subsoniczny, a obciążenia typu pojemnościowego i rezystancyjnego są dostępne na tylnym panelu wzmacniacza.

 

 

W pełni dyskretny wzmacniacz pracujący w klasie AB ze sprzężeniem stałoprądowym, jest zasilany potężnym transformatorem toroidalnym o mocy ponad 500 VA, wyposażonym w osobne uzwojenia dla prawego i lewego kanału. Sekcja wzmocnienia napięciowego ma topologię zaadaptowaną z legendarnej końcówki mocy Nº 534, a w stopniu wyjściowym znajdziemy dwa pracujące w klasie A szybkie tranzystory sterujące oraz sześć końcowych o parametrach: 260 V / 15 A. Dwa układy Thermal-Trak w unikalnej konfiguracji gwarantują stabilizację biasu niezależnie od obciążenia i temperatury pracy. Kondensatory o pojemności 4 x 10 000 µF na kanał umieszczone bezpośrednio na płytce stopnia końcowego, zapewniają zapas prądu do utrzymania mocy 2 x 125 W przy obciążeniu 8 Ω, blisko 250 przy 4 i stabilną pracę wzmacniacza do 2 Ω. Wyjścia RCA o regulowanej głośności umożliwiają rozbudowę systemu o inne urządzenia.

 

 

Oprócz pierwszorzędnych układów analogowych, Nº 5805 proponuje równie dobrą jakość dźwięku cyfrowego. Przetwornik Precision- Link II™ z najnowszej generacji 32-bitowym dekoderem ESS Sabre, wyposażonym w układ eliminacji jittera oraz w pełni symetryczny konwerter prądowo-napięciowy zbudowany z elementów dyskretnych, tworzą rdzeń cyfrowego procesora audio. Wzmacniacz dysponuje czterema wejściami cyfrowymi: jednym koaksjalnym, dwoma optycznymi oraz asynchronicznym USB z odczytem plików wysokiej rozdzielczości (PCM do 32 bit / 192 kHz i DSD do 5.6). Nº 5805 obsługuje także format MQA (Master Quality Authenticated), umożliwiając odtwarzanie plików i streamingu, jest również wyposażony w odbiornik Bluetooth z najwyższej klasy kodekiem AptX-HD.

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA:

SEKCJA ANALOGOWA

  • Impedancja na wejściu: symetryczne (XLR) 20 kΩ; liniowe (RCA) 10 kΩ
  • Volume Control : Balanced; voltage mode; digitally-controlled resistor network
  • Wzmocnienie: 8.5 dB max
  • Impedancja na wyjściu: 55 Ω
  • Przeciążenie na wyjściu: > 4.5 V RMS
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 20 kHz, ± 0.03 dB; < 2Hz do 210 kHz, +0.1/–3 dB (dla maksymalnego poziomu wejściowego jako wzmacniacz mocy)
  • Zniekształcenia harmoniczne THD: <0.01 % przy 1kHz; <0.03 % przy 20 kHz; 2V RMS na wyjściu (dla maksymalnego poziomu wejściowego jako wzmacniacz mocy)
  • Stosunek sygnał/szum: >96 dB (20 Hz do 20 kHz, filtr A); >93 dB (20 Hz do 20 kHz, szerokopasmowy, nieważony) (w odniesieniu do 2V RMS na wejściu, dla maksymalnego poziomu wejściowego jako wzmacniacz mocy)
  • Czułość wejściowa: 53 mV RMS na wejściu liniowym dla 2.83 V RMS na zaciskach głośnikowych, przy maksymalnym ustawieniu głośności
  • Wzmocnienie całościowe: 34.5 dB, wejście liniowe / zaciski głośnikowe, maksymalne ustawienie głośności

 

PRZEDWZMACNIACZ GRAMOFONOWY

  • Pasmo przenoszenia RIAA: 20 Hz do 20 kHz, ±0.3 dB
  • Filtr subsoniczny: wyłączany, 20 Hz, 1 rzędu (6 dB/okt)

 

TRYB MM

  • Rezystancja na wejściu: 47 kΩ
  • Pojemność na wejściu: 20, 70, 120, 170 pF (do wyboru)
  • Wzmocnienie: 39 dB dla 1 kHz
  • Zniekształcenia harmoniczne THD: < 0.01 %, 1 kHz, 2 V RMS na wyjściu; < 0.05 %, 20 kHz, 2 V RMS na wyjściu
  • Stosunek sygnał/szum: > 90 dB (20 Hz – 20 kHz, filtr A, przy 2 V RMS na wyjściu); > 78 dB (20 Hz – 20 kHz, szerokopasmowy, nieważony, w odniesieniu do 2 V RMS na wyjściu)
  • Maksymalny poziom na wejściu: > 190 mV dla 1 kHz; > 1.6 V dla 20 kHz

 

TRYB MC

  • Rezystancja na wejściu: do wyboru, 37 do 1000 Ω
  • Wzmocnienie: 69 dB dla 1 kHz
  • Zniekształcenia harmoniczne THD: < 0.01 %, 1 kHz, 2 V RMS na wyjściu; < 0.06 %, 20 kHz, 2 V RMS na wyjściu
  • Stosunek sygnał/szum: > 71 dB (20 Hz – 20 kHz, filtr A, przy 2 V RMS na wyjściu); > 66 dB (20 Hz – 20 kHz, szerokopasmowy, nieważony, w odniesieniu do 2 V RMS na wyjściu)
  • Maksymalny poziom na wejściu: > 6.5 mV dla 1 kHz; > 19 mV dla 20 kHz

 

SEKCJA PRZETWORNIKA CYFROWO-ANALOGOWEGO

  • Napięcie na wyjściu: 5.7 V RMS przy poziomie maksymalnym / pełnej skali (0 dB FS)
  • Pasmo przenoszenia: 20 Hz – 20 kHz, +0 / –0.02 dB (sygnał 24 bit / 192 kHz);
  • 20 Hz – 20 kHz, +0 / –0.05 dB (sygnał 16 bit / 44.1 kHz)
  • Zniekształcenia harmoniczne THD: < 0.0025 %, 20 Hz – 20 kHz, przy 3 V RMS na wyjściu (sygnał 24 bit / 192 kHz); < 0.003 %, 20Hz – 20 kHz, przy 3 V RMS na wyjściu (sygnał 16 bit / 44.1 kHz); < 0.006 %, 90 kHz, przy 3 V RMS na wyjściu (sygnał 24 bit / 192 kHz)
  • Stosunek sygnał/szum: > 100 dB (20 Hz – 20 kHz, sygnał ważony 24 bit / 192 kHz, filtr A);
  • > 98 dB ( 20 Hz – 20 kHz, sygnał szerokopasmowy, nieważony 24 bit / 192 kHz);
  • > 94 dB (20Hz – 20 kHz, sygnał ważony 16 bit / 44.1 kHz, filtr A);
  • > 92 dB (20 Hz – 20 kHz, sygnał szerokopasmowy 16 bit / 44.1 kHz, nieważony, przy 2V RMS na wyjściu)
  • Parametry próbkowania: PCM: 32, 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4, 192, 352.8 lub 384 kHz; do 32 bit; DSD: natywne lub DoP; pojedyncza, podwójna lub poczwórna częstotliwość (2.8, 5.6 lub 11.2 MHz)
  • Procesor cyfrowy: pełne dekodowanie MQA; PCM: siedem ustawień filtra cyfrowego; opcjonalny upsampling do 352.8 / 384 kHz; DSD: cztery ustawienia filtra cyfrowego

 

WYJŚCIE SŁUCHAWKOWE

  • Zniekształcenia harmoniczne THD: < 0.04 %, 20 Hz i 1 kHz, dla 2 V RMS na wyjściu i obciążenia 30 Ω; < 0.1 %, 20 kHz, dla 2V RMS na wyjściu i obciążenia 30 Ω
  • Maksymalny poziom na wyjściu: > 3.3 V RMS, dla obciążenia 30 Ω
  • Stosunek sygnał/szum: > 91 dB (20 Hz – 20 kHz, filtr A, przy 2V RMS na wyjściu);
  • > 87 dB (20Hz – 20 kHz, szerokopasmowy, nieważony, przy 2V RMS na wyjściu)
  • Impedancja wyjściowa: < 2.5 Ω, 20 Hz – 20 kHz

 

SEKCJA WZMACNIACZA

  • Pasmo przenoszenia: < 2Hz – 20 kHz, +0 / –0.2 dB; < 2Hz – 100 kHz, +0 / –3 dB
  • Stosunek sygnał/szum: > 103 dB (20 Hz – 20 kHz, filtr A); > 100 dB (20 Hz – 20 kHz, szerokopasmowy, nieważony)
  • Zniekształcenia harmoniczne THD+N: < 0.035 % dla 1 kHz, 125 W, 8 Ω; < 0.18 % dla 20 kHz, 125 W, 8 Ω
  • Moc wyjściowa: 125 W RMS na kanał dla 8 Ω, 20 Hz – 20 kHz
  • Impedancja wyjściowa: < 0.098 Ω, 20 Hz – 10 kHz; < 0.11 Ω dla 20 kHz
  • Współczynnik tłumienia: > 82, 20 Hz – 10 kHz; > 72 dla 20 kHz (przy obciążeniu 8 Ω)

 

OGÓLNE

  • Wejścia analogowe: 1 para symetrycznych (XLR); 2 pary liniowych (RCA); 1 para gramofonowych MC (RCA); 1 para gramofonowych MM (RCA) 
  • Wejścia cyfrowe: 2 optyczne (TosLink); 1 asynchroniczne USB (USB-B); 1 koaksjalne RCA (S/PDIF)
  • Wyjścia: 1 para liniowych (RCA); 2 pary głośnikowych (wysoka obciążalność, zaciski na widełki o średnicy 6.3 mm i grubości 3 mm, z opcją wtyków bananowych)
  • Sterowanie: 1 złącze RS-232 (DB9); 1 wejście IR (minijack 3.5 mm); 1 programowalne wyjście triggera 12 V DC (minijack 3.5 mm), poziom maksymalny 100 mA; 1 programowalne wejście triggera 12 V DC (minijack 3.5 mm); 1 złącze Ethernet (RJ-45)
  • Zasilanie: 230 VAC, ustawienie fabryczne
  • Pobór mocy: czuwanie, tryb “Green”: < 0.4 W; czuwanie, tryb “Power Save”: 7W; czuwanie, tryb “Normal”: 70 W; włączony, tryb jałowy: 120 W; włączony, obydwa kanały wysterowanie ⅛ mocy: 240 W; włączony, poziom maksymalny: 500 W
  • Wymiary / waga (urządzenie): W: 145 mm; (133 mm bez nóżek); S: 438 mm; G: 507 mm / waga: 28.1 kg
  • Wymiary / waga (w opakowaniu): W: 330 mm; S: 610 mm; G: 711 mm / waga: 33 kg

 

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
Zły Dobry

BRZMIENIE, KTÓRE - MÓWI SAMO ZA SIEBIE

Doświadczeni audiofile potwierdzą, że nazwa Mark Levinson kojarzy się z brzmieniem najwyższej próby. Być może jest tak dlatego, że za każdym razem gdy rozpoczynamy pracę nad nowym urządzeniem, słowo „perfekcja” nie jest dla nas celem do którego dążymy, tylko punktem wyjścia? Nasi projektanci nie szczędzą środków, pozyskując do produkcji najlepsze materiały, a nowy produkt jest gotowy dopiero wtedy, gdy przekracza ich wszystkie założenia. Dlatego właśnie jesteśmy pod lupą konkurencji – bacznie nam się przyglądają, żeby później ustawić poprzeczkę jakości u siebie. Dość jednak słów – wystarczy posłuchać każdej nuty muzyki granej przez nasz sprzęt.

DZIEDZICTWO RZETELNOŚCI

Od 1972 roku ustanawiamy coraz to nowsze standardy słuchania muzyki, proponując ręcznie wykonane urządzenia stereo, które znoszą wszelkie ograniczenia jakości dźwięku. Od tamtego czasu trzymamy poprzeczkę bardzo wysoko, konsekwentnie wprowadzając najlepiej brzmiące, najtrwalsze, a zarazem najbardziej intuicyjne w użytku urządzenia audio na świecie. Co najmniej tak zaawansowane, jak metody i proces ich produkcji. Takie, żeby jakość każdego z nich była godna renomy nazwiska Marka Levinsona.

Zintegrowany wzmacniacz stereo odgrywa istotną rolę w systemie audio, jako centralne urządzenie odpowiedzialne za jakość dźwięku i moc. Wybór odpowiedniego wzmacniacza może znacząco wpłynąć na wrażenia związane z odbiorem dźwięku, szczególnie w przypadku bardziej wymagających zestawów głośnikowych. Wzmacniacze można podzielić na kilka kategorii, w zależności od zastosowanych komponentów, konstrukcji wzmacniacza oraz sposobu działania.

Wzmacniacze tranzystorowe

Wzmacniacze tranzystorowe są powszechnie stosowane w branży audio ze względu na dużą moc, która pozwala na obsługę nawet najbardziej wymagających głośników. Wzmacniacze te stosują tranzystory do wzmocnienia sygnału audio. W związku z tym, że tranzystory są stosunkowo tanie i łatwo dostępne, wzmacniacze tranzystorowe są często wybierane ze względu na niższy koszt w porównaniu z innymi technologiami wzmacniaczy.

Wzmacniacze lampowe

Wzmacniacze lampowe, w przeciwieństwie do wzmacniaczy tranzystorowych, wykorzystują lampy elektronowe do wzmocnienia sygnału audio. Mimo że ich moc wyjściowa jest zwykle mniejsza niż w przypadku wzmacniaczy tranzystorowych, cechują się ciepłym brzmieniem, które jest cenione przez miłośników systemów hi-end. Wzmacniacze lampowe bywają również postrzegane jako bardziej "muzyczne" i "żywe" w porównaniu z ich odpowiednikami tranzystorowymi. Warto jednak zauważyć, że wzmacniacze lampowe są zwykle droższe i wymagają większej dbałości o utrzymanie.

Wzmacniacze hybrydowe

Wzmacniacze hybrydowe łączą zalety tranzystorów i lamp w jednym urządzeniu. W jednej obudowie znajdują się zarówno tranzystory, jak i lampy, co pozwala uzyskać "cieplejsze" brzmienie w porównaniu z konstrukcjami opartymi wyłącznie na tranzystorach, jednocześnie zapewniając większą moc niż w przypadku typowych wzmacniaczy lampowych. Wzmacniacze hybrydowe starają się zatem połączyć najlepsze cechy obu technologii, choć może to wpłynąć na wyższą cenę urządzenia.

Klasy wzmacniaczy zintegrowanych

Klasy wzmacniaczy zintegrowanych to istotny aspekt, który warto omówić w kontekście różnorodności urządzeń. Wzmacniacze różnią się trybami pracy tranzystorów i lamp, co przekłada się na ich charakterystykę dźwiękową i efektywność energetyczną. W związku z tym, urządzenia są podzielone na tzw. klasy, które mają oznaczenia literowe. Do danej klasy są przydzielane w zależności od tego, przez jaką część pełnego okresu fali sinusoidalnej wspomniany element aktywny przewodzi prąd. Najpopularniejsze klasy pracy stosowane obecnie we wzmacniaczach zintegrowanych to: klasa A, klasa AB, klasa B, klasa D, klasa G i klasa H.

Klasa A

W klasie A, elementy aktywne stosowane we wzmacniaczu (lampy lub tranzystory) przewodzą prąd przez cały czas, co przekłada się na niską sprawność energetyczną układu. Ta klasa wzmacniacza oferuje jednak doskonałą jakość dźwięku, ze względu na brak zniekształceń sygnału związanego z przełączaniem. Wzmacniacze klasy A są rzadziej spotykane, ponieważ ich niska efektywność energetyczna prowadzi do znacznych strat cieplnych, co z kolei wymaga zastosowania większych i cięższych radiatorów.

Klasa B

Wzmacniacze klasy B są energooszczędniejsze niż wzmacniacze klasy A, ponieważ elementy aktywne przewodzą prąd tylko przez połowę okresu fali sinusoidalnej. W związku z tym, obciążenie termiczne jest mniejsze, a skuteczność energetyczna wzmacniacza jest wyższa. Niestety, wzmacniacze klasy B są często uważane za mniej liniowe i "muzykalne" w porównaniu z wzmacniaczami klasy A, ze względu na zniekształcenia sygnału związane z przełączaniem.

Klasa AB

Klasa AB jest kompromisem między klasą A i klasą B, oferując zarówno wysoką jakość dźwięku, jak i większą sprawność energetyczną. W tej klasie, elementy aktywne pracują przez większość czasu, ale nie przez cały okres fali sinusoidalnej. Zmniejsza to straty cieplne i zwiększa sprawność energetyczną wzmacniacza, zachowując jednocześnie dobre właściwości dźwiękowe.

Klasa D

Wzmacniacze klasy D są inaczej nazywane wzmacniaczami impulsowymi lub cyfrowymi. Wykorzystują one technikę przełączania wysokiej częstotliwości do wzmocnienia sygnału, co pozwala na osiągnięcie bardzo wysokiej sprawności energetycznej, nawet przekraczającej 90%. Wzmacniacze klasy D są często stosowane w urządzeniach przenośnych, takich jak głośniki Bluetooth czy systemy audio w samochodach, ze względu na ich lekkość, niewielkie rozmiary i doskonałą efektywność energetyczną. Chociaż ich jakość dźwięku może być nieco gorsza niż w przypadku wzmacniaczy klasy A lub AB, technologia ta uległa znacznemu ulepszeniu na przestrzeni ostatnich lat, a niektóre wzmacniacze klasy D oferują obecnie wyjątkowo dobrą jakość dźwięku.

Klasa G i H

Wzmacniacze klasy G i H są kolejnymi ewolucjami wzmacniaczy klasy AB, które mają na celu zwiększenie efektywności energetycznej. Wzmacniacze klasy G stosują tzw. „przełączanie zasilania”, gdzie różne poziomy zasilania są stosowane w zależności od potrzeb. Wzmacniacze klasy H działają na podobnej zasadzie, ale zamiast przełączania poziomów zasilania, mają one zmienny napięciowy układ zasilania, który dostosowuje się do sygnału wejściowego. Wzmacniacze klasy G i H oferują doskonałą jakość dźwięku i wysoką sprawność energetyczną, choć są zwykle droższe i bardziej skomplikowane w budowie.

WYBÓR

Wybór odpowiedniego wzmacniacza zintegrowanego zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji użytkownika. Ważne jest, aby uwzględnić kwestie takie jak budżet, wymagania dotyczące jakości dźwięku, dostępność przestrzeni, a także preferencje estetyczne. Niezależnie od wyboru, warto również pamiętać o odpowiednim doborze głośników oraz innych komponentów systemu audio, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty dźwiękowe.

Przy wyborze wzmacniacza warto również zwrócić uwagę na inne parametry, takie jak zakres częstotliwości, moc wyjściowa, współczynnik zniekształceń harmonicznych (THD), ilość i rodzaj dostępnych wejść i wyjść, a także funkcje dodatkowe, takie jak wbudowany przedwzmacniacz gramofonowy (wejście gramofonowe), DAC czy Bluetooth.

Podsumowując, różnorodność dostępnych wzmacniaczy zintegrowanych pozwala na dobranie odpowiedniego urządzenia dla każdego miłośnika muzyki. Ważne jest, aby dokładnie przeanalizować potrzeby, preferencje i budżet, a także porównać różne modele i technologie, aby znaleźć wzmacniacz, który zapewni najlepsze wrażenia słuchowe. Warto również być otwartym na eksperymentowanie z różnymi technologiami i rozwiązaniem, gdyż ostatecznie najważniejszym kryterium jest indywidualne zadowolenie z odbioru muzyki.

Warto też wspomnieć o rosnącej popularności stereofonicznych wzmacniaczy z funkcją przesyłania strumieniowego czyli posiadających funkcje sieciowe. Dzięki wbudowanemu odbiornikowi Wi-Fi lub Bluetooth, takie urządzenia pozwalają na odtwarzanie muzyki bezprzewodowo z usług streamingowych, takich jak Spotify, Tidal czy Apple Music, co ułatwia korzystanie z systemu audio w codziennym życiu.

Ponadto, niektóre wzmacniacze zintegrowane oferują również możliwość rozbudowy systemu audio o dodatkowe komponenty, takie jak przedwzmacniacze słuchawkowe czy moduły przetworników cyfrowo-analogowych (DAC). Daje to użytkownikom większą elastyczność w dostosowywaniu systemu do swoich potrzeb i wymagań.

Przy zakupie wzmacniacza zintegrowanego warto również rozważyć wsparcie ze strony producenta w kwestii serwisowania oraz aktualizacji oprogramowania. Niektóre firmy słyną z doskonałej obsługi posprzedażowej oraz regularnych aktualizacji oprogramowania, które wprowadzają nowe funkcje oraz poprawiają wydajność urządzenia.

W dzisiejszym rynku audio istnieje wiele marek produkujących wzmacniacze zintegrowane o wysokiej jakości, zarówno w segmencie budżetowym, hi-fi jak i hi-end. Dlatego warto zasięgnąć opinii, przeczytać recenzje oraz ewentualnie odwiedzić sklepy specjalistyczne, gdzie będzie można przetestować różne modele wzmacniaczy i ostatecznie wybrać ten, który najlepiej spełni oczekiwania.

Ostatecznie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jaki wzmacniacz zintegrowany jest najlepszy. Najważniejsze jest, aby zrozumieć swoje potrzeby, wymagania oraz upodobania, a następnie dokonać świadomego wyboru, który przyniesie satysfakcję z odbioru muzyki przez długie lata.

Zaznaczając przycisk „Akceptuję” wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług sklepu internetowego, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego w stopce strony. Polityka prywatności zgodnie z RODO