Mark Levinson No 523 - Przedwzmacniacz
Przedwzmacniacz Mark Levinson Nº 523 to idealna propozycja dla miłośnika tradycyjnej techniki analogowej. Dysponuje on sześcioma wejściami liniowymi oraz phono, z których sygnał biegnie przez opracowany przez firmę Mark Levinson układ Pure Path – zbudowany z elementów dyskretnych, w pełni zbalansowany tor dual mono z bezpośrednim sprzężeniem, zapewniający niezrównaną jakość dźwięku. Dzięki precyzyjnemu regulatorowi głośności z procesorem wykorzystującym zbalansowany, dyskretny układ drabinki rezystorów typu R-2R, przedwzmacniaczowi gramofonowemu oraz wzmacniaczowi słuchawkowemu – obydwu pracujących w czystej klasie A – przedwzmacniacz Nº 523 zapewni bezkompromisową jakość dźwięku, niezależnie od podłączonego źródła.
Przedwzmacniacz Nº 523 dysponuje wykonaną z aluminium obudową typoszeregu 6000 – tak jak pozostałe urządzenia Mark Levinson. Został on zaprojektowany i wyprodukowany w USA.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
WZMOCNIENIE FAZY LINIOWEJ, NORMALNE USTAWIENIE WZMOCNIENIA | 13,5dB zbalansowane; 7,5 dB single-ended |
REAKCJA CZĘSTOTLIWOŚCIOWA W FAZIE LINIOWEJ, OD 20 HZ DO 20 KHZ | ± 0,02dB |
REAKCJA CZĘSTOTLIWOŚCIOWA W FAZIE LINIOWEJ, OD 0,4 HZ DO 370 KHZ | +0,1 / -3dB |
THD + N @ 1KHZ (2V RMS SINGLE-ENDED LUB 4V RMS ZBALANSOWANE WYJŚCIE) | <0,003% |
STOSUNEK SYGNAŁU DO SZUMU (ODNIESIENIE DO 2V RMS SINGLE-ENDED LUB 4V RMS BALANCE, MAX VOL) | > 115dB przy 1kHz |
PRZESŁUCH PRZY 1 KHZ | <-107dB |
SEPARACJA KANAŁÓW | poniżej poziomu szumu (> 115dB przy 1kHz) |
IMPEDANCJA WEJŚCIOWA | > 45 kΩ |
IMPEDANCJA WYJŚCIOWA | <80Ω single ended, zrównoważenie <160Ω |
MAKSYMALNY POZIOM WEJŚCIOWY, NORMALNE USTAWIENIE WZMOCNIENIA | > 10 V RMS , single ended,> 15V RMS , zbalansowane |
MAKSYMALNY POZIOM WYJŚCIOWY | > 11 V RMS jednostrzałowe, > 22 V RMS zrównoważone |
IMPEDANCJA WYJŚCIOWA SŁUCHAWEK | do wyboru; <3Ω lub 75Ω |
MAKSYMALNA MOC WYJŚCIOWA SŁUCHAWEK, USTAWIENIE NISKIEJ IMPEDANCJI, 30 Ω (0,3 W), 20 DO 20 KHZ, <0,1% THD | > 3V RMS |
MAKSYMALNA MOC WYJŚCIOWA SŁUCHAWEK, USTAWIENIE NISKIEJ IMPEDANCJI, 300Ω, 20HZ DO 20KHZ, <0.1% THD | > 9V RMS |
SŁUCHAWKI THD + N, 20HZ DO 20KHZ, 2V RMS | <0,03% przy 30 Ω, <0,01% przy 300 Ω |
PRZEDWZMACNIACZ GRAMOFONOWY | |
CHARAKTERYSTYKA CZĘSTOTLIWOŚCIOWA RIAA | 20 Hz do 20 kHz, ± 0,3 dB |
FILTR PODCZERWIENI | defeatable, 15Hz, 2nd order (12dB/octave) |
TRYB RUCHOMEGO MAGNESU | |
• REZYSTANCJA WEJŚCIOWA | 47kΩ |
• POJEMNOŚĆ WEJŚCIOWA | do wyboru; 50, 100, 150, 200 lub 680pF |
• GAIN | 40dB przy 1kHz |
• THD + N, 20HZ DO 20KHZ, 2V RMS WYJŚCIE | <0,03% |
TRYB RUCHOMEJ CEWKI | |
• REZYSTANCJA WEJŚCIOWA | do wyboru; 20, 33, 50, 66, 100, 200, 330, 500, 1000 lub 47 kΩ |
• POJEMNOŚĆ WEJŚCIOWA | 50 pF |
• GAIN | do wyboru; 50, 60 lub 70dB przy 1kHz |
• THD + N, 20HZ DO 20KHZ, 2V RMS WYJŚCIE | <0.02%, 50 lub 60dB, ustawienie <0.04, 70db |
WEJŚCIA ANALOGOWE | 2 zbalansowane (XLR), 3 single-ended (RCA) line, 1 single-ended (RCA) phono w / ground |
WYJŚCIA ANALOGOWE | 1 zbalansowany (XLR); 1 para single-ended (RCA), 1 słuchawkowe (¼ ", 6,3 mm TS) |
ZŁĄCZA KONTROLNE | Ethernet (RJ45), RS-232 (RJ12), wyzwalanie wejścia i wyjścia, wejście IR, USB-A, mini USB |
NAPIĘCIE SIECIOWE | 100VAC, 115VAC lub 230VAC, ustawienie fabryczne |
POBÓR ENERGII | 0,4 W zielony tryb gotowości, oszczędzanie energii 5 W, normalny tryb czuwania 67 W, 70 W włączony, bezczynność |
WYMIARY | Wysokość (z nóżkami): 10,2 cm Wysokość (bez stóp): 8,9 cm Szerokość: 43,8 cm Głębokość: 45,7 cm |
WAGA | Waga netto:17,7 kg Waga przesyłki : 26,3 kg |
BRZMIENIE, KTÓRE - MÓWI SAMO ZA SIEBIE
Doświadczeni audiofile potwierdzą, że nazwa Mark Levinson kojarzy się z brzmieniem najwyższej próby. Być może jest tak dlatego, że za każdym razem gdy rozpoczynamy pracę nad nowym urządzeniem, słowo „perfekcja” nie jest dla nas celem do którego dążymy, tylko punktem wyjścia? Nasi projektanci nie szczędzą środków, pozyskując do produkcji najlepsze materiały, a nowy produkt jest gotowy dopiero wtedy, gdy przekracza ich wszystkie założenia. Dlatego właśnie jesteśmy pod lupą konkurencji – bacznie nam się przyglądają, żeby później ustawić poprzeczkę jakości u siebie. Dość jednak słów – wystarczy posłuchać każdej nuty muzyki granej przez nasz sprzęt.
DZIEDZICTWO RZETELNOŚCI
Od 1972 roku ustanawiamy coraz to nowsze standardy słuchania muzyki, proponując ręcznie wykonane urządzenia stereo, które znoszą wszelkie ograniczenia jakości dźwięku. Od tamtego czasu trzymamy poprzeczkę bardzo wysoko, konsekwentnie wprowadzając najlepiej brzmiące, najtrwalsze, a zarazem najbardziej intuicyjne w użytku urządzenia audio na świecie. Co najmniej tak zaawansowane, jak metody i proces ich produkcji. Takie, żeby jakość każdego z nich była godna renomy nazwiska Marka Levinsona.