Gryphon Audio Commender NPS - Przedwzmacniacz
Zwieńczenie czterech dekad filozofii Gryphon, celów projektowych i wiedzy inżynierskiej zostało w pełni zrealizowane w projekcie Commander: najbardziej zaawansowanym przedwzmacniaczu, jaki kiedykolwiek powstał.
Charakterystyczny projekt Gryphon Commander i towarzyszący mu wzmacniacz mocy Apex symbolizują autorytet i witalność reprodukcji muzyki, która wyznacza nowe standardy w tak kluczowych aspektach brzmienia jak: rytmiczność, kontrola basów, dynamiczna ekspansja i przejrzystość.
Z Commanderem zyskasz kontrolę! Przejmij kontrolę nad najlepszym na świecie systemem audio: tylko od Gryphon Audio Designs.
Konstrukcja elektroniczna
Punktem wyjścia dla projektu Commander była niezwykła Pandora, powszechnie uznawana jako jeden z najlepszych przedwzmacniaczy na świecie. Commander współdzieli koncepcję topologii dual-mono Pandory z oddzielnymi obudowami dla obwodów części sygnałowej i zasilającej. Układ wejściowy Pandory typu "single-ended" działający w czystej klasie A jest tutaj jest zachowywany, ponieważ zapewnia przepływ sygnału przez najmniejszą możliwą liczbę elementów elektrycznych – dwa tranzystory i pojedynczy opornik – oferując dźwięk, który jest wyjątkowo przejrzysty, szybki, naturalny i otwarty. Żaden z przedwzmacniaczy Gryphona - w tym Commander - nie posiada ujemnego globalnego sprzężenia zwrotnego.
Oczywiście Commander idzie jeszcze dalej, ucieleśniając znaczne postępy w wielu krytycznych obszarach, w tym precyzyjne, niezwykle niskozakłóceniowe stabilizatory napięć w połączeniu z szeregowo połączonymi analogowymi regulatorami zasilającymi stopnie przedwzmacniacza. Napięciowe układy stabilizujące Commandera posiadają około 50 razy niższy poziom szumów niż te (i tak już doskonałe) zastosowane w Pandorze! Para w pełni dyskretnych, liniowych zasilaczy zasila obwód analogowy każdego kanału, podczas gdy trzeci jest dedykowany do obwodów sterowania cyfrowego, zachowując w ten sposób absolutną separację mechaniczną i izolację elektryczną między sekcjami cyfrowymi i analogowymi.
Nie trzeba dodawać, że każdy komponent jest najdoskonalszy z dostępnych, począwszy od ultraprecyzyjnych rezystorów Charcroft Audio używanych w układzie regulacji głośności po najwyższej jakości przewymiarowane kondensatory foliowe Mundorf MCap ZN, przeznaczone do lokalnego odsprzęgania zasilania, a skończywszy na czterech wykonanych na zamówienie transformatorach toroidalnych - nie szczędzono żadnych kosztów, aby zapewnić wydajność i jakość wykonania, która definiuje najlepsze projekty "State Of The Art".
Konstrukcja mechaniczna
W konstrukcji mechanicznej Commandera szczególną uwagę położono na zmniejszenie wpływu szkodliwych wibracji na jakość sygnału wyjściowego przedwzmacniacza. Podstawę wspierającą konstrukcję wewnętrzną stanowi wielowarstwowa płyta składająca się z: górnej warstwy kompozytu Kerrock, środkowej warstwy bitumicznej i dolnej warstwy stalowej. Jej zadaniem jest redukcja rezonansów z podłoża oraz minimalizacja wpływu modułów na siebie nawzajem do absolutnego minimum. Wszystkie płytki obwodów przedwzmacniacza i zasilacza są zawieszone nad tą płytą na specjalnie zaprojektowanych izolatorach, zapewniając nieskazitelne, praktycznie wolne od wibracji środowisko dla wrażliwych obwodów Commandera. Cztery kolce Gryphon Atlas Spikes pod każdą obudową niwelują wpływ zakłóceń z podłoża, zwiększając odporność za zewnętrzne wibracje do teoretycznej perfekcji. Całość konstrukcji zwieńcza solidna, wykonana głównie z aluminium obudowa, zaprojektowana w taki sposób, aby zapewnić minimalny wpływ zakłóceń zewnętrznych na pracę delikatnych obwodów elektronicznych.
Sterowanie
Pojemnościowy wyświetlacz dotykowy TFT o przekątnej 4,3 cala, umieszczony za wyjątkowo grubym szklanym oknie o grubości 4 mm, został zaprojektowany tak, aby zapewnić całkowicie intuicyjny interfejs użytkownika. Głośność można regulować za pomocą wyświetlacza na panelu przednim lub dołączonym pilotem na podczerwień. Indywidualną konfigurację systemu ułatwia rozbudowana kontrola menu Commander takich funkcji, jak inicjalny poziom głośności podczas uruchamiania, balans kanału lewego/prawego, maksymalny poziom głośności, dopasowanie wzajemne poziomów dla poszczególnych źródeł, własne nazewnictwo wejść, jasność wyświetlacza (w tym włączanie/wyłączanie automatycznego przyciemniania), dedykowane wejście ze stałą głośnością dla integracji z systemami kina domowego, poziom wyjściowy i regulacja Green Bias dla współpracy ze wzmacniaczami mocy Gryphon. Co jest unikalne w Commanderze - wyświetlacz Commandera zmienia się wraz z odległością słuchacza od systemu; w ten sposób głośność i inne ustawienia pozostają jednolicie czytelne niezależnie od pozycji słuchacza.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA:
Sterowanie: | Graficzny, dotykowy (pojemnościowy) wyświetlacz TFT 4,3" o regulowanej jasności, ukryty za warstwą szkła o grubości 4mm; pilot zdalnego sterowania na podczerwień |
Klasa: | czysta klasa A z bardzo krótką ścieżką sygnałową |
Impedancja wejściowa: | 18 kΩ, wejście zbalansowane XLR 12 kΩ, wejście niesymetryczne RCA |
Impedancja wyjściowa: | 7Ω |
Wzmocnienie: | +18dB |
Poziom zniekształceń (THD+N): | 0.003% @ 1 kHz and 10 Hz – 30 kHz |
Pasmo częstotliwości (-3 dB): | 0.1 Hz – 1,5 MHz |
Wejścia: | 4 pozłacane wejścia XLR, 2 wejścia RCA, 1 wejście RCA TAPE IN |
Wyjścia: | 2 wyjścia zbalansowane XLR, 1 wyjście RCA, 1 wyjście niezbalansowane TAPE OUT |
Pojemność zasilacza: | 2 x 90,000uF |
Pobór mocy w stanie gotowości | <0,5W |
Pobór mocy w stanie pracy | 90W |
Transformatory: | 4 oddzielne, wykonane na zamówienie transformatory toroidalne, po 2 dla każdego kanału |
Pojemność kondensatorów: | 90 000 pojemności uF na kanał |
Wymiary / waga części zasilającej | 48×23,6×44 cm, waga netto 38,2kg |
Wymiary / waga części sygnałowej | 48×23,6×45,5 cm, waga netto 30,5kg |
Dodatkowe informacje |
|
Gryphon Audio Designs jest pomysłem Flemminga E. Rasmussena i spełnieniem życiowego marzenia, aby umożliwić odtworzenie najczystszej istoty muzyki na żywo w domowych warunkach. Gryphon Audio Designs została założona w 1985 roku.
Pierwszy produkt, legendarny Gryphon Head Amp, powstał z jednorazowego projektu opracowanego wyłącznie jako hobby. Podczas chicagowskiego Consumer Electronics Show 1986 szanowany japoński dystrybutor wyraził zainteresowanie produktem. Wkrótce potem Head Amp został wybrany przez japońską prasę audio jako "Best Buy". Chociaż projekt Gryphon był początkowo wyłącznie hobby, a nie aktywnie realizowanym przedsięwzięciem komercyjnym, popyt generowany przez recenzje i uznanie doprowadziło do formalnego ustanowienia firmy Gryphon Audio Designs.
Gryphon Audio Designs natychmiast osiągnął uznanie, które stale rośnie na całym świecie, głównie za najnowocześniejsze osiągi, intuicyjną ergonomię i oszałamiające piękno przedwzmacniaczy Gryphon i wzmacniaczy mocy. Rasmussen w dziedzinie sztuk pięknych i wzornictwa przemysłowego nadaje każdemu produktowi Gryphon charakterystyczne, bujne wykończenie, które powstaje w sposób organiczny poza konstrukcją obwodów audio i interfejsem użytkownika, zapewniając prawdziwie wyjątkową integrację formy i funkcji.
Zespół projektowy Gryphon
Podczas gdy Flemming E. Rasmussen jest odpowiedzialny za koncepcję, wygląd zewnętrzny i ostateczne brzmienie każdego produktu Gryphon, zespół projektowy składający się zazwyczaj z 4-5 członków pracuje nad oddzielnymi aspektami technicznymi każdego projektu. Zespół projektantów, złożony z dedykowanych inżynierów elektroników pracujących z doświadczonymi audiofilami, zapewnia otwarty umysł na słyszalne zjawiska w brzmieniu, dla których nie ma obecnie zadowalającego wyjaśnienia naukowego.
Jeśli zespół projektowy stwierdzi, że "o włos" przybliża nas do rzeczywistości, to modyfikacja zostanie włączone do ostatecznego projektu, niezależnie od naszej niemożności przedstawienia obiektywnie weryfikowalnego wyjaśnienia. Wyselekcjonowani eksperci, którzy tworzą zespół projektowy Gryphon, wnoszą do swojej pracy umiejętności, dumę i niepohamowany entuzjazm, dzięki którym Gryphon może przenieść inżynierską i krytyczną ocenę domowego sprzętu audio na nowy poziom, odzwierciedlając rygorystyczne standardy Gryphon Audio.
Skąd nazwa Gryphon?
Dla swojej nowej firmy Rasmussen chciał mieć nazwę, która reprezentowałaby nieograniczoną moc, a jednocześnie przekazywała swobodę, nazwę, która będzie oznaczać moc i wdzięk, z jakim jego produkty oddają wszystkie subtelności nagranej muzyki. Nazwa i logo Gryphona inspirowane są bajecznym stworzeniem z mitologii greckiej z głową i skrzydłami orła, a ciałem lwa. To doskonałe połączenie mocy lwa z gracją orła jest właściwym symbolem połączonej mocy z elegancją, którą firma stara się osiągnąć w urządzeniach audio Gryphon.
Produkcja i kontrola jakości
Wszystkie produkty Gryphon Audio są projektowane i produkowane w Danii, montowane i testowane we własnych halach produkcyjnych. Produkcja niektórych kluczowych podzespołów jest zlecana podwykonawcom. Firmom posiadającym uprawnienia i certyfikaty do produkcji na poziomie standardów militarnych oraz zaangażowanych w badania i rozwój sprzętu wojskowego i medycznego według najsurowszych norm. Wykorzystując tych podwykonawców Gryphon uzyskuje dostęp do najbardziej zaawansowanych technik montażu i know-how, które w innym wypadku byłyby niedostępne dla małej, niezależnej firmy. Gryphon dokonuje znacznych inwestycji w oprogramowanie i sprzęt komputerowy, aby otrzymać dane z zaawansowanych testów obwodów drukowanych. Każdy moduł w każdym produkcie Gryphona ma swój indywidualny certyfikat testowy. Gdy moduły są montowane w kompletnym i funkcjonującym urządzeniu, to również poddawane są kompleksowym testom funkcjonalnym z wynikami zapisanymi w certyfikacie testowym. Gryphon posiada certyfikaty dla każdego wyprodukowanego urządzenia. Ostatnim testem są indywidualne odsłuchy przeprowadzane przez personel Gryphona. Końcowa kontrola jakości i pakowanie to również operacje prowadzone wewnętrz firmy.
Filozofia Gryphon Audio
Gryphon Audio Designs jest głównym orędownikiem minimalistycznego podejścia do projektowania, które eliminuje z toru audio kontrolę barwy dźwięku, balansu, gniazda słuchawkowe itp. a wszystko to aby zachować pełną integralność sygnału. Każdy produkt Gryphona ma służyć jednemu celowi - utrzymania spójności sygnału wejściowego bez jakichkolwiek podkolorowań. Jakość samego sygnału wejściowego (lepsza lub gorsza) musi zawsze stanowić jedyny czynnik decydujący o ostatecznej jakości dźwięku. Ta filozofia projektowania oznacza, że słabe nagrania zostaną bezwględnie obnażone, a z drugiej strony można w pełni docenić doskonałe realizacje.