Menu
Your Cart

100 zł rabatu na pierwszy zakup Zarejestruj się.

Gryphon Audio Diablo 333

Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Gryphon Audio Diablo 333
Ten produkt zostanie wysłany za darmo!
Wszystkie produkty zakupione w naszym sklepie których suma wynosi więcej niż 500 zł, zostaną wysłane za darmo.
118.000,00zł
Netto: 95.934,96zł
  • Stan: Dostępne
  • Model: Diablo 333
Wyświetleń: 68
Oblicz ratę

Gryphon Audio Diablo 333 - Wzmacniacz zintegrowany 

 

Udoskonalenie, a tym samym prześcignięcie legendarnego Diablo 300 nie było prostym zadaniem - zaprezentowany na targach High End Munich 2015, Diablo 300 ustanowił nowy punkt odniesienia w dziedzinie wydajności wzmacniaczy zintegrowanych. Dzięki jednogłośnym pochwałom ze strony prasy High End i tysiącom sprzedanych egzemplarzy, Diablo 300 utrzymał swój status "najlepszego w swojej klasie" przez prawie dekadę, wielokrotnie pokonując nowszych i droższych konkurentów.

Jednak w ciągu ostatnich ośmiu lat nowe technologie komponentów i intensywne badania inżynieryjne wskazały obszary wymagające poprawy. Najważniejsze rozwiązania zastosowane w nowych modelach Apex i Commander, flagowych wzmacniaczach i przedwzmacniaczach marki Gryphon, zostały przeniesione do modelu Diablo 333, który może pochwalić się o dziesięć procent większą mocą wyjściową niż jego legendarny poprzednik. Nowe ultraszybkie tranzystory przedwzmacniacza o niskiej pojemności zapewniają zarówno lepszą muzykalność, jak i doskonałą wydajność pomiarową.

 

 

Jedno spojrzenie na Diablo 333 i widać wyraźnie wizualne nawiązanie do Gryphona: trójkątny panel wyświetlacza z 4,3-calowym pojemnościowym ekranem dotykowym TFT przywołuje estetykę stworzoną przez założyciela Gryphona Flemminga Rasmussena dla Apex i Commander, podobnie jak wykonane na zamówienie kolce obudowy, które zwiększają zarówno mechaniczną integralność, jak i wizualną harmonię. Opracowane również dla Apexa, wykonane na zamówienie zaciski Gryphona znajdują się również na tylnym panelu 333. Wyrzeźbiony z bloku aluminium pilot zdalnego sterowania Commander zastępuje pilota "Wand" dostarczanego z Diablo 300. Nowa, bardziej intuicyjna struktura menu poprawia interfejs użytkownika, a gniazdo USB 2.0 na tylnym panelu Diablo upraszcza aktualizację oprogramowania sprzętowego.

 

Podobnie jak w przypadku Diablo 300, 333 może być wyposażony w opcjonalne moduły Phono i DAC, które zostały całkowicie przeprojektowane dla nowego wzmacniacza. Moduł PS-3 RIAA charakteryzuje się topologią True Dual Mono w klasie A od wejścia do wyjścia, bez globalnego ujemnego sprzężenia zwrotnego i dyskretnym układem zbalansowanym z dopasowanymi matrycami tranzystorów. Pozłacane, zbalansowane gniazda wejściowe Neutrik XLR zastąpiły gniazda RCA stosowane w poprzedniej generacji. Impedancję obciążenia MC można ustawić zewnętrznie za pomocą lewego/prawego przełącznika na tylnym panelu, w przeciwieństwie do wewnętrznych zworek znajdujących się w PS-2S. Ustawienie MC/MM jest wybierane z panelu przedniego za pośrednictwem menu Diablo 333. Nowy moduł przetwornika cyfrowo-analogowego DAC-3 firmy Gryphon zawiera najnowszy wysokowydajny przetwornik cyfrowo-analogowy Sabre: ES9039PRO. W zestawie znajduje się siedem wybieranych przez użytkownika cyfrowych filtrów PCM typu roll-off, a także pełny asortyment wejść USB, AES/EBU, BNC i TOSLINK. Wejście USB modelu Diablo 333 jest kompatybilne ze wszystkimi obecnymi cyfrowymi formatami audio.

 

 

Charakterystyka:

  • Konfiguracja True Dual Mono
  • Zero globalnego ujemnego sprzężenia zwrotnego
  • Sterowany mikroprocesorowo, 43-stopniowy, prawdziwie zbalansowany, przekaźnikowy tłumik głośności zapewniający najlepszą wydajność dźwiękową, zawierający tylko 1-2 rezystory w szeregu z sygnałem na wszystkich poziomach.
  • Lokalne regulatory bocznikowe dla najlepszego tłumienia szumów
  • Dziesięć tranzystorów wyjściowych wysokiej mocy na każdy kanał
  • Diablo 333 wykorzystuje nowe, ultraszybkie tranzystory przedwzmacniacza o niskiej pojemności.
  • Kondensatory polipropylenowe do lokalnego odsprzęgania zasilania
  • Opcjonalny moduł przedwzmacniacza gramofonowego PS3 MM/MC
  • Opcjonalny moduł DAC3 z jednym USB, 2 x SPDIF, 1 AES i 1 wejściem optycznym
  • Ultrakrótka ścieżka sygnału
  • Minimalne okablowanie wewnętrzne
  • Czterowarstwowe płytki drukowane z miedzią 70µ na wszystkich warstwach
  • Transformator toroidalny Dual Mono Holmgren
  • Gniazda montowane na płytce drukowanej eliminują okablowanie i skracają ścieżkę sygnału.
  • Pozłacane gniazda Neutric XLR dla dwóch źródeł zbalansowanych
  • Pozłacane gniazda gramofonowe z teflonową izolacją dla dwóch wejść i dwóch wyjść
  • Pozłacane, wykonane na zamówienie gniazda Gryphon.
  • Wyjście AV o stałym poziomie zapewnia bezkompromisową integrację z przedwzmacniaczem surround.
  • Dopasowanie poziomu wejściowego
  • 4,3-calowy pojemnościowy ekran dotykowy TFT z 4 mm hartowanym szkłem z przodu
  • Intuicyjna struktura menu
  • Wejście i wyjście 12Vdc
  • Wejście odbiornika podczerwieni na tylnym panelu
  • Możliwość aktualizacji oprogramowania sprzętowego przez gniazdo USB 2.0 na tylnym panelu
  • Nieinwazyjny system ochrony
  • Pilot zdalnego sterowania na podczerwień
  • Zatwierdzenie UE CE
  • Pobór mocy w trybie czuwania < 0,5 W
  • Zaprojektowany i zbudowany w Danii
  • Projekt zewnętrzny Flemming E. Rasmussen
  • Elektronika zaprojektowana przez Toma Møllera

 

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA:

Moc2 x 333 W dla 8Ω,
2 x 666 W dla 4Ω,
2 x 1100 W dla 2Ω
Impedancja wyjściowa0,015 Ω
Pasmo przenoszenia (-3dB)od 0,1 Hz do 350 kHz
Pojemność kondensatorów2 x 68 000 uF
Wzmocnienie+38 dB
Wzmocnienie wyjścia na subwoofer+12dB
Impedancja wejść zbalansowanych2x25KΩ
Waga50,6 kg

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
Zły Dobry

Gryphon Audio Designs jest pomysłem Flemminga E. Rasmussena i spełnieniem życiowego marzenia, aby umożliwić odtworzenie najczystszej istoty muzyki na żywo w domowych warunkach.  Gryphon Audio Designs została założona w 1985 roku.

Pierwszy produkt, legendarny Gryphon Head Amp, powstał z jednorazowego projektu opracowanego wyłącznie jako hobby. Podczas chicagowskiego Consumer Electronics Show 1986 szanowany japoński dystrybutor wyraził zainteresowanie produktem. Wkrótce potem Head Amp został wybrany przez japońską prasę audio jako "Best Buy". Chociaż projekt Gryphon był początkowo wyłącznie hobby, a nie aktywnie realizowanym przedsięwzięciem komercyjnym, popyt generowany przez recenzje i uznanie doprowadziło do formalnego ustanowienia firmy Gryphon Audio Designs. 

Gryphon Audio Designs  natychmiast osiągnął uznanie, które stale rośnie na całym świecie, głównie za najnowocześniejsze osiągi, intuicyjną ergonomię i oszałamiające piękno przedwzmacniaczy Gryphon i wzmacniaczy mocy. Rasmussen w dziedzinie sztuk pięknych i wzornictwa przemysłowego nadaje każdemu produktowi Gryphon charakterystyczne, bujne wykończenie, które powstaje w sposób organiczny poza konstrukcją obwodów audio i interfejsem użytkownika, zapewniając prawdziwie wyjątkową integrację formy i funkcji.

Zespół projektowy Gryphon

Podczas gdy Flemming E. Rasmussen jest odpowiedzialny za koncepcję, wygląd zewnętrzny i ostateczne brzmienie każdego produktu Gryphon, zespół projektowy składający się zazwyczaj z 4-5 członków pracuje nad oddzielnymi aspektami technicznymi każdego projektu. Zespół projektantów, złożony z dedykowanych inżynierów elektroników pracujących z doświadczonymi audiofilami, zapewnia otwarty umysł na słyszalne zjawiska w brzmieniu, dla których nie ma obecnie zadowalającego wyjaśnienia naukowego.

Jeśli zespół projektowy stwierdzi, że "o włos" przybliża nas do rzeczywistości, to modyfikacja zostanie włączone do ostatecznego projektu, niezależnie od naszej niemożności przedstawienia obiektywnie weryfikowalnego wyjaśnienia. Wyselekcjonowani eksperci, którzy tworzą zespół projektowy Gryphon, wnoszą do swojej pracy umiejętności, dumę i niepohamowany entuzjazm, dzięki którym Gryphon może przenieść inżynierską i krytyczną ocenę domowego sprzętu audio na nowy poziom, odzwierciedlając rygorystyczne standardy Gryphon Audio.

Skąd nazwa Gryphon?

Dla swojej nowej firmy Rasmussen chciał mieć nazwę, która reprezentowałaby nieograniczoną moc, a jednocześnie przekazywała swobodę, nazwę, która będzie oznaczać moc i wdzięk, z jakim jego produkty oddają wszystkie subtelności nagranej muzyki. Nazwa i logo Gryphona inspirowane są bajecznym stworzeniem z mitologii greckiej z głową i skrzydłami orła, a ciałem lwa. To doskonałe połączenie mocy lwa z gracją orła jest właściwym symbolem połączonej mocy z elegancją, którą firma stara się osiągnąć w urządzeniach audio Gryphon.

Produkcja i kontrola jakości 

Wszystkie produkty Gryphon Audio są projektowane i produkowane w Danii, montowane i testowane we własnych halach produkcyjnych. Produkcja niektórych kluczowych podzespołów jest zlecana podwykonawcom. Firmom posiadającym uprawnienia i certyfikaty do produkcji na poziomie standardów militarnych oraz zaangażowanych w badania i rozwój sprzętu wojskowego i medycznego według najsurowszych norm. Wykorzystując tych podwykonawców Gryphon uzyskuje dostęp do najbardziej zaawansowanych technik montażu i know-how, które w innym wypadku byłyby niedostępne dla małej, niezależnej firmy. Gryphon dokonuje znacznych inwestycji w oprogramowanie i sprzęt komputerowy, aby otrzymać dane z zaawansowanych testów obwodów drukowanych. Każdy moduł w każdym produkcie Gryphona ma swój indywidualny certyfikat testowy. Gdy moduły są montowane w kompletnym i funkcjonującym urządzeniu, to również poddawane są kompleksowym testom funkcjonalnym z wynikami zapisanymi w certyfikacie testowym. Gryphon posiada certyfikaty dla każdego wyprodukowanego urządzenia. Ostatnim testem są indywidualne odsłuchy przeprowadzane przez personel Gryphona. Końcowa kontrola jakości i pakowanie to również operacje prowadzone wewnętrz firmy.

Filozofia Gryphon Audio

Gryphon Audio Designs jest głównym orędownikiem  minimalistycznego podejścia do projektowania, które eliminuje z toru audio kontrolę barwy dźwięku, balansu, gniazda słuchawkowe itp. a wszystko to aby zachować pełną integralność sygnału. Każdy produkt Gryphona ma służyć jednemu celowi - utrzymania spójności sygnału wejściowego bez jakichkolwiek podkolorowań. Jakość samego sygnału wejściowego (lepsza lub gorsza) musi zawsze stanowić jedyny czynnik decydujący o ostatecznej jakości dźwięku. Ta filozofia projektowania oznacza, że ​​słabe nagrania zostaną bezwględnie obnażone, a z drugiej strony można w pełni docenić doskonałe realizacje.

Zintegrowany wzmacniacz stereo odgrywa istotną rolę w systemie audio, jako centralne urządzenie odpowiedzialne za jakość dźwięku i moc. Wybór odpowiedniego wzmacniacza może znacząco wpłynąć na wrażenia związane z odbiorem dźwięku, szczególnie w przypadku bardziej wymagających zestawów głośnikowych. Wzmacniacze można podzielić na kilka kategorii, w zależności od zastosowanych komponentów, konstrukcji wzmacniacza oraz sposobu działania.

Wzmacniacze tranzystorowe

Wzmacniacze tranzystorowe są powszechnie stosowane w branży audio ze względu na dużą moc, która pozwala na obsługę nawet najbardziej wymagających głośników. Wzmacniacze te stosują tranzystory do wzmocnienia sygnału audio. W związku z tym, że tranzystory są stosunkowo tanie i łatwo dostępne, wzmacniacze tranzystorowe są często wybierane ze względu na niższy koszt w porównaniu z innymi technologiami wzmacniaczy.

Wzmacniacze lampowe

Wzmacniacze lampowe, w przeciwieństwie do wzmacniaczy tranzystorowych, wykorzystują lampy elektronowe do wzmocnienia sygnału audio. Mimo że ich moc wyjściowa jest zwykle mniejsza niż w przypadku wzmacniaczy tranzystorowych, cechują się ciepłym brzmieniem, które jest cenione przez miłośników systemów hi-end. Wzmacniacze lampowe bywają również postrzegane jako bardziej "muzyczne" i "żywe" w porównaniu z ich odpowiednikami tranzystorowymi. Warto jednak zauważyć, że wzmacniacze lampowe są zwykle droższe i wymagają większej dbałości o utrzymanie.

Wzmacniacze hybrydowe

Wzmacniacze hybrydowe łączą zalety tranzystorów i lamp w jednym urządzeniu. W jednej obudowie znajdują się zarówno tranzystory, jak i lampy, co pozwala uzyskać "cieplejsze" brzmienie w porównaniu z konstrukcjami opartymi wyłącznie na tranzystorach, jednocześnie zapewniając większą moc niż w przypadku typowych wzmacniaczy lampowych. Wzmacniacze hybrydowe starają się zatem połączyć najlepsze cechy obu technologii, choć może to wpłynąć na wyższą cenę urządzenia.

Klasy wzmacniaczy zintegrowanych

Klasy wzmacniaczy zintegrowanych to istotny aspekt, który warto omówić w kontekście różnorodności urządzeń. Wzmacniacze różnią się trybami pracy tranzystorów i lamp, co przekłada się na ich charakterystykę dźwiękową i efektywność energetyczną. W związku z tym, urządzenia są podzielone na tzw. klasy, które mają oznaczenia literowe. Do danej klasy są przydzielane w zależności od tego, przez jaką część pełnego okresu fali sinusoidalnej wspomniany element aktywny przewodzi prąd. Najpopularniejsze klasy pracy stosowane obecnie we wzmacniaczach zintegrowanych to: klasa A, klasa AB, klasa B, klasa D, klasa G i klasa H.

Klasa A

W klasie A, elementy aktywne stosowane we wzmacniaczu (lampy lub tranzystory) przewodzą prąd przez cały czas, co przekłada się na niską sprawność energetyczną układu. Ta klasa wzmacniacza oferuje jednak doskonałą jakość dźwięku, ze względu na brak zniekształceń sygnału związanego z przełączaniem. Wzmacniacze klasy A są rzadziej spotykane, ponieważ ich niska efektywność energetyczna prowadzi do znacznych strat cieplnych, co z kolei wymaga zastosowania większych i cięższych radiatorów.

Klasa B

Wzmacniacze klasy B są energooszczędniejsze niż wzmacniacze klasy A, ponieważ elementy aktywne przewodzą prąd tylko przez połowę okresu fali sinusoidalnej. W związku z tym, obciążenie termiczne jest mniejsze, a skuteczność energetyczna wzmacniacza jest wyższa. Niestety, wzmacniacze klasy B są często uważane za mniej liniowe i "muzykalne" w porównaniu z wzmacniaczami klasy A, ze względu na zniekształcenia sygnału związane z przełączaniem.

Klasa AB

Klasa AB jest kompromisem między klasą A i klasą B, oferując zarówno wysoką jakość dźwięku, jak i większą sprawność energetyczną. W tej klasie, elementy aktywne pracują przez większość czasu, ale nie przez cały okres fali sinusoidalnej. Zmniejsza to straty cieplne i zwiększa sprawność energetyczną wzmacniacza, zachowując jednocześnie dobre właściwości dźwiękowe.

Klasa D

Wzmacniacze klasy D są inaczej nazywane wzmacniaczami impulsowymi lub cyfrowymi. Wykorzystują one technikę przełączania wysokiej częstotliwości do wzmocnienia sygnału, co pozwala na osiągnięcie bardzo wysokiej sprawności energetycznej, nawet przekraczającej 90%. Wzmacniacze klasy D są często stosowane w urządzeniach przenośnych, takich jak głośniki Bluetooth czy systemy audio w samochodach, ze względu na ich lekkość, niewielkie rozmiary i doskonałą efektywność energetyczną. Chociaż ich jakość dźwięku może być nieco gorsza niż w przypadku wzmacniaczy klasy A lub AB, technologia ta uległa znacznemu ulepszeniu na przestrzeni ostatnich lat, a niektóre wzmacniacze klasy D oferują obecnie wyjątkowo dobrą jakość dźwięku.

Klasa G i H

Wzmacniacze klasy G i H są kolejnymi ewolucjami wzmacniaczy klasy AB, które mają na celu zwiększenie efektywności energetycznej. Wzmacniacze klasy G stosują tzw. „przełączanie zasilania”, gdzie różne poziomy zasilania są stosowane w zależności od potrzeb. Wzmacniacze klasy H działają na podobnej zasadzie, ale zamiast przełączania poziomów zasilania, mają one zmienny napięciowy układ zasilania, który dostosowuje się do sygnału wejściowego. Wzmacniacze klasy G i H oferują doskonałą jakość dźwięku i wysoką sprawność energetyczną, choć są zwykle droższe i bardziej skomplikowane w budowie.

WYBÓR

Wybór odpowiedniego wzmacniacza zintegrowanego zależy od indywidualnych potrzeb i preferencji użytkownika. Ważne jest, aby uwzględnić kwestie takie jak budżet, wymagania dotyczące jakości dźwięku, dostępność przestrzeni, a także preferencje estetyczne. Niezależnie od wyboru, warto również pamiętać o odpowiednim doborze głośników oraz innych komponentów systemu audio, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty dźwiękowe.

Przy wyborze wzmacniacza warto również zwrócić uwagę na inne parametry, takie jak zakres częstotliwości, moc wyjściowa, współczynnik zniekształceń harmonicznych (THD), ilość i rodzaj dostępnych wejść i wyjść, a także funkcje dodatkowe, takie jak wbudowany przedwzmacniacz gramofonowy (wejście gramofonowe), DAC czy Bluetooth.

Podsumowując, różnorodność dostępnych wzmacniaczy zintegrowanych pozwala na dobranie odpowiedniego urządzenia dla każdego miłośnika muzyki. Ważne jest, aby dokładnie przeanalizować potrzeby, preferencje i budżet, a także porównać różne modele i technologie, aby znaleźć wzmacniacz, który zapewni najlepsze wrażenia słuchowe. Warto również być otwartym na eksperymentowanie z różnymi technologiami i rozwiązaniem, gdyż ostatecznie najważniejszym kryterium jest indywidualne zadowolenie z odbioru muzyki.

Warto też wspomnieć o rosnącej popularności stereofonicznych wzmacniaczy z funkcją przesyłania strumieniowego czyli posiadających funkcje sieciowe. Dzięki wbudowanemu odbiornikowi Wi-Fi lub Bluetooth, takie urządzenia pozwalają na odtwarzanie muzyki bezprzewodowo z usług streamingowych, takich jak Spotify, Tidal czy Apple Music, co ułatwia korzystanie z systemu audio w codziennym życiu.

Ponadto, niektóre wzmacniacze zintegrowane oferują również możliwość rozbudowy systemu audio o dodatkowe komponenty, takie jak przedwzmacniacze słuchawkowe czy moduły przetworników cyfrowo-analogowych (DAC). Daje to użytkownikom większą elastyczność w dostosowywaniu systemu do swoich potrzeb i wymagań.

Przy zakupie wzmacniacza zintegrowanego warto również rozważyć wsparcie ze strony producenta w kwestii serwisowania oraz aktualizacji oprogramowania. Niektóre firmy słyną z doskonałej obsługi posprzedażowej oraz regularnych aktualizacji oprogramowania, które wprowadzają nowe funkcje oraz poprawiają wydajność urządzenia.

W dzisiejszym rynku audio istnieje wiele marek produkujących wzmacniacze zintegrowane o wysokiej jakości, zarówno w segmencie budżetowym, hi-fi jak i hi-end. Dlatego warto zasięgnąć opinii, przeczytać recenzje oraz ewentualnie odwiedzić sklepy specjalistyczne, gdzie będzie można przetestować różne modele wzmacniaczy i ostatecznie wybrać ten, który najlepiej spełni oczekiwania.

Ostatecznie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jaki wzmacniacz zintegrowany jest najlepszy. Najważniejsze jest, aby zrozumieć swoje potrzeby, wymagania oraz upodobania, a następnie dokonać świadomego wyboru, który przyniesie satysfakcję z odbioru muzyki przez długie lata.

Zaznaczając przycisk „Akceptuję” wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie, po 25 maja 2018 roku, danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług sklepu internetowego, w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Zaufanych Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i mogą ją Państwo w dowolnym momencie wycofać korzystając z narzędzia dostępnego w stopce strony. Polityka prywatności zgodnie z RODO